.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om mijn Simyo Sim Only terug naar prepaid te zetten?


Reputatie 1
Badge
Beste Simyo..

Leg me eens uit wat ik hier nu mee moet doen;

Ik heb vorige week tijdelijk mijn prepaid om laten zetten naar SimOnly zodat ik kon internetten in Frankrijk. Ging goed, deed het lekker, maar na terugkomst wilde ik weer terug naar prepaid. Dus;

  • Ik vraag een prepaid aan bij Simyo, met nummerbehoud (dat moet zo, blijkbaar).
  • Simyo zegt dat is goed, over 3 dagen weet je meer, hier is een tijdelijke inlog code (...).
  • Dikke Simyo envelop met nieuw simkaartje ploft op de mat. Mooi.
  • Na dit feit een email; Simyo kan je nummer niet behouden want Simyo wil eerst de reden weten.
  • "Op MijnSimyo kun je het een en ander regelen".
  • Op MijnSimyo kan je het niet regelen (athans, ik zie het niet..).
Kortom, 15 piek armer, vreemd tijdelijk nummer, en een Simonly abonnement op mijn oude nummer dat nog loopt. Kunnen jullie dit even weer op de rails duwen, Simyo mensen? Ik weet het niet meer. :(

Ik wil graag mijn huidige maand abonnement af laten lopen, en daarna weer door op prepaid.

Groetjes,
-Sven
icon

Beste antwoord door Niels 15 June 2018, 13:47

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik denk dat een moderator even moet kijken wat daar is gebeurd met het nummerbehoud. Dit komt wel goed!
Reputatie 6
Badge +5
Hi Sokonomi,

Wat fijn om te lezen dat internet gebruiken in Frankrijk zo goed bevallen is! Jammer dat het terug overzetten naar prepaid zo moeizaam lijkt te gaan. Ik heb je aansluiting er even bij gepakt en zie een aanvraag staan voor dinsdag 19 juni. Deze is inderdaad afgekeurd. Ik heb er zojuist voor gezorgd dat nummerbehoud alsnog is goedgekeurd 🙂 Je kan vanaf dinsdag dus gebruik maken van je nieuwe Prepaid simkaart. Het abonnement stopt ook vanaf die dag.

Kan je bevestigen dat je hier een mail over hebt gehad? En laat je ons nog even weten of het overzetten van het nummer helemaal goed is gegaan?

Bedankt voor je reactie, Groentjuh!

Groetjes,
Niels
Reputatie 1
Badge
Hallo Niels,

Goed dat je me geholpen hebt, ik wist me even geen raad meer. 😉 Ik heb inmiddels een email ontvangen waarin staat dat mijn nummer omgezet gaat worden na afloop van mijn huidige maand periode. Prima zo! Maar wat gebeurt er met de volgende maand periode waarvan er al een factuur in mijn simyo account staat? Moet ik die dan nog betalen, of krijg ik alleen voor deze maand een incasso?

Moet ik verder nog iets doen, of is het alleen nog wachten tot dit kaartje ermee ophoud, en dan de nieuwe erin?

Ik hoop overigens dat jullie in de toekomst iets gemakkelijkers gaan verzinnen voor dit soort situaties. Ik ga twee keer per jaar op vakantie waarbij ik dus een maandje SimOnly nodig heb, de rest van het jaar heb ik aan prepaid wel genoeg. Een prepaid data bundel die ook in het buitenland werkt zou geweldig zijn.

In ieder geval bedankt voor je hulp!

Groetjes,
-sven
dit is nu , typisch simyo waarom niet gewoon internetten in het buitenland met prepaid dat is ook voor simyo veel makkelijk ik was hier al bang voor, daarom heb ik een kpn krt gratis gekocht werk gewoon in het buitenland simyo werkt ook met kpn zij kunnen dit dus ook maar willen gewoon niet en maken het zichzelf dus on nodig moeilijk ze willen gewoon niet en waarom niet ,dat blijft vaag ze zijn wel de ENIGE provider in Nederland die zo moeilijk doet, bij alle anderen kun je WEL via prepaid internetten in het buiten land en vaak zelfs goedkoper dan bij simonly van simyo
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sokonomi,

Fijn dat je blij bent met de hulp van Niels! Zoiets moet natuurlijk snel worden opgelost. 🙂

Wat betreft de kosten op je factuur, deze zullen nog worden aangepast. Je betaalt namelijk alleen abonnementskosten voor de periode waarin je Sim Only actief was, in dit geval zal dat tot 19 juni zijn. Voor de overstap naar Prepaid hoef je verder niets meer te doen. Op 19 juni zal je nummer worden overgezet, waarna je Sim Only-simkaart komt te vervallen. Op dat moment kun je de andere simkaart gaan gebruiken met je eigen telefoonnummer.

Ik snap dat zo'n overstap naar Prepaid, vooral als je dit twee keer per jaar wilt doen, wat omslachtig voelt. Goed dat je dit aangeeft! Hopelijk kunnen we inderdaad een manier vinden om dit nog gemakkelijker te maken. Mocht dit zover zijn, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte!

Laat je het weten als je verder nog vragen hebt? :)

@ Appesap, bedankt voor je input. Ik begrijp, ook uit je reacties op andere topics, dat je hiervan baalt. Goed dat je een tussenoplossing hebt gevonden voor jezelf! We kijken altijd naar de mogelijkheden om het onze klanten zo gemakkelijk als mogelijk te maken. Goed dus dat jullie dit soort dingen aankaarten.

Groetjes,
Els
je kunt het voor klanten die meerdere keren op vakantie gaan aleen maar makelijker maken door prepaid internet in het buiten land zsm te laten werken net als bij alle andere providers gewoon niet zo moeilijk doen
Reputatie 6
Badge +5
Hi appesap,

Zoals Els al aangeeft nemen we je feedback mee. Nogmaals bedankt voor het aankaarten :)

Groetjes,
Niels
els van simyo schrijft hierboven het volgende"" hopelijk kunnen we een manier vinden om dit nog makkelijker te maken "" ,maar daar zit nu het simyo probleem je hoeft helemaal geen manieren te vinden om het makkelijk te maken want dat hebben alle ander providers al gedaan , gewoon net als bij alle andere providers prepaid internetten in het buitenland AAN ZETTEN je hoeft niks uit te vinden je kan ook niet meer zeggen dat het bij simyo niet mogelijk is want dat is niet zo het is WEL mogelijk Dus jullie moeten nu eens ophouden met jokken , en moeilijk doen met over stappen , en met HEEL VEEL MOEITE weer terug stappen , en je hoeft ook niks meer uit te vinden alles is al geregeld alleen die knop bij simyo omzetten meer niet dat kan toch niet zo moeilijk zijn
Reputatie 7
Badge +6
Appelsap je hebt je punt nu wel gemaakt toch, ga lekker genieten van je KPN kaartje.😁
Reputatie 6
Badge +4
Hoi appesap,

Zoals Niels aangeeft zijn we blij met je feedback en ik sluit me dan ook aan bij Ron H dat je punt duidelijk is.

Als we in de toekomst internet in het buitenland gaan aanbieden voor Prepaid, dan brengen we uiteraard iedereen hiervan op de hoogte. :)

Heb je nog vragen? Dan weet je ons te vinden.

Ron H bedankt voor het meedenken weer!

Groetjes,
Thomas,.
Reputatie 1
Badge
Ik wil niet moeilijk doen hoor Simyo, maar wat is er nu weer aan de hand?

Ik kreeg onlangs een mailtje van jullie; Nummer wordt omgezet op 19-06-2018, en 3 dagen van tevoren krijg je een berichtje.

Inmiddels is het 22 Juni, en mijn SimOnly kaartje doet het nog, ook geen berichtje gehad. Het MySimyo account laat ook zien dat mijn SimOnly abonnement nu nog 9 dagen heeft. Ik vind het prima om mijn huidige abonnement eerst 'uit te zingen', maar ik vind de datum in het emailtje dan een beetje raar.

Laat me even weten wat er precies gaat gebeuren, zodat ik geen nare verrassingen krijg?
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sokonomi,

Nou zeg, zul je nèt zien! Ik zie inderdaad dat de migratie naar Prepaid op het netwerk is vastgelopen. Sorry!

Mijn collega van de technische afdeling heeft dit direct opgelost. Je Sim Only is nu beëindigd en je nummer is actief op je Prepaid-simkaart. Als het goed is doet je Sim Only-simkaart het ook niet meer nu. Klopt dat?

Sorry voor de vertraging. De e-mail had het goed, alleen het netwerk werkte even niet mee. :(

Groetjes,
Els
Reputatie 1
Badge
Yup, kreeg net een "simcard unprovisionned" melding.
Nieuwe erin en hop, doet et weer. Goed zo.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Sokonomi,

Fijn om te lezen dat het inmiddels helemaal is opgelost! Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Niels

Reageer