.

Beantwoord

Waarom lukt de nummerbehoud aanvraag van mijn schoonouders niet?

  • 28 February 2015
  • 16 reacties
  • 244 Bekeken

Hallo,

Ik ben een tevreden Simyo klant en ben bezig het abbonement van mijn schoonouders om te zetten ook naar Simyo.
Nu heb ik de overstapdatum te vroeg ingevuld en is het nummerbehoud afgewezen, er is een mail verstuurd waarin staat dat ik deze datum kan wijzigen door in te loggen en op de blauwe balk te klikken waar je de status te zien krijgt en een nieuwe datum in kan geven.
Nu is er geen "knop"wijzigen te zien bij het tijdelijke nummer van mijn schoonvader, bij mijn schoonmoeder heb ik deze inmiddels wel kunnen wijzigen maar wat ik ook probeer ik krijg geen wijzig in de balk om een nieuwe datum in te voeren.
Het tijdelijke nummer is 06******** en de gewenste overstapdatum moet 11-04-215 worden (huidige abbonement loopt 10-04-2015 af)
Kunnen jullie het wijzigen?
Alvast bedankt 
Groeten Wouter
icon

Beste antwoord door Tiury 16 April 2015, 15:35

Bekijk originele reactie

16 reacties

Hallo Ruud,

Ik begrijp wat je gedaan hebt, de status is nu als volgt:
De aanvraag van mijn schoonmoeder is wederom afgewezen, gewenste overstapdatum gewijzigd naar 28-05-2015 terwijl vervaldatum 27-05-2015 is. (Simyo tijdelijk nummer is:06********)
Ik kan hier via de link in de blauwe balk ook weer niets wijzigen.

De aanvraag van mijn schoonvader staat nog nu op aangevraagd.

Mijn vragen zijn:
Kan jij de datum van mijn schoonmoeder weer wijzigen zodat deze ook geaccepteerd word?
Hoe lang kan de status op aangevraagd blijven staan? (ik lees hier dat het soms ook niet vanzelf gaat)
Ik heb dit forum niet aan mijn eigen mijnsimyo gekoppeld, krijg nu geen meldingen en heb niet goed gezien dat ik in mijnsimyoshop iets had kunnen verdienen met deze aanvragen,kan jij dit alsnog doen?

Groeten Wouter
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wooter,

Wat vervelend dat de aanvraag van je schoonmoeder wederom is afgewezen door haar vorige provider. Dat komt in dit geval omdat de nummerbehoud aanvraag te vroeg is aanvraagt. Je nummerbehoud aanvraag moet tussen de 30-60 dagen vallen. Dit is ook de reden dat je dit niet via Mijn Simyo kunt wijzigen. Ik adviseer je om na 28 maart in te loggen en de aanvraag nogmaals te doen (wij kunnen dit nu ook niet voor je doen, omdat hij dan weer wordt afgewezen). De rest van de gegevens zien er goed uit, dus ik zie verder geen reden waarom de aanvraag anders afgewezen zou worden 😉!

Ik zie ook dat de aanvraag van je schoonvader is afgewezen door zijn vorige provider. Wij krijgen door dat de datum/tijd niet mogelijk is. Is het mogelijk dat je hierover contact opneemt met zijn provider? Dan weet je zeker welke datum we moeten doorgeven 🙂.
Hallo Tuiry,

Bedankt voor je antwoord, ik kreeg nu ook een email!
Ik begrijp dat ik te vroeg ben geweest voor mijn schoonmoeder, begrijp ik het goed dat na 28 maart de knop wijzigen ook weer zichtbaar is?
Bij de aanvraag van mijn schoonvader blijft deze in mijnsimyo op aangevraagd staan, de einddatum van zijn huidige contract is 10-06-2015 dus ook nog meer dan 60 dagen. Word ook hier de wijzig knop binnen de 30-60 dagen binnen einddatum weer zichtbaar of moet er nog iets gedaan worden?

Groeten Wouter
Reputatie 6
Badge +10
Hoi wouter verbeek,

Je kunt inderdaad na 28 maart de aanvraag weer wijzigen van je schoonmoeder 🙂, dit zal dan geen problemen opleveren! De aanvraag van je schoonvader is net een ander verhaal, zijn aanvraag kunnen we nu wél voor je doen, omdat het een zakelijk nummer is. Die kan 90 dagen van te voren worden aangevraagd. Ik heb dit verzoek meteen de deur uit gestuurd. Met ongeveer 3 werkdagen heb je hier reactie van :)

Laat je me weten of hij is goedgekeurd of niet?
Hoi wouter verbeek,

Je kunt inderdaad na 28 maart de aanvraag weer wijzigen van je schoonmoeder 🙂, dit zal dan geen problemen opleveren! De aanvraag van je schoonvader is net een ander verhaal, zijn aanvraag kunnen we nu wél voor je doen, omdat het een zakelijk nummer is. Die kan 90 dagen van te voren worden aangevraagd. Ik heb dit verzoek meteen de deur uit gestuurd. Met ongeveer 3 werkdagen heb je hier reactie van :)

Laat je me weten of hij is goedgekeurd of niet?





Tiury,


Aanvraag is nog niet goedgekeurd.
Moet ik nog langer wachten of kun jij iets doen?

Groeten Wouter
Reputatie 3
Badge +7
Hi,

 na verlies toestel heb ik mijn simkaart geblokkeerd en wil nu een oude simkaart die ik nog heb activeren voor mijn lopende abonnement. Is dit mogelijk en zoja, hoe doe ik dit?

alvast dank voor een reactie


Hoi los,

Welkom op het forum.

Vervelend om te horen dat je je toestel kwijt bent.

Ik zie dat je de simkaart geblokkeerd hebt. Je kan een nieuwe aan te vragen via Mijn Simyo, onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart. Hier vind je de optie 'Aanvragen vervangende simkaart'. Een vervangende simkaart kost 5,00 en wordt verrekend met je eerstvolgende nota.

Binnen 3 werkdagen kan je de nieuwe simkaart verwachten. Je behoud je eigen nummer en er verandert niets aan je abonnement.

Geef je even aan of het gelukt is?


Tiury,


Aanvraag is nog niet goedgekeurd.
Moet ik nog langer wachten of kun jij iets doen?

Groeten Wouter


Hoi wouter verbeek,

We hebben vandaag reactie ontvangen van de oude provider.

De aansluiting van je schoonvader blijkt toch een particuliere aansluiting te zijn en geen zakelijke abonnement. Er kan een aanvraag nummerbehoud ingediend worden vanaf 2 maanden voor het einde van zijn contract. Deze loopt tot 10-06-2015.

Vanaf maandag 13 april kan er een nieuw verzoek worden ingediend.

Neem je dan weer contact met ons op ?
Hallo,

Kan de aanvraag van mijn schoonmoeder niet wijzigen, er staat nog steeds:

Antwoord van je vorige provider
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider. Neem contact op met huidige provider over de datum waarop het verzoek wel uitgevoerd kan worden.

Er is inmiddels wel een factuur verstuurd vanaf Simyo a 14,99 euro voor overige kosten?

Hoor het graag.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi wouter verbeek,

Goed dat je het aangeeft! Ik heb het doorgegeven aan mijn collega Verly van nummerbehoud. Zij heeft nu een nieuw verzoek voor je ingediend 😳 Van dit verzoek ontvang je via de e-mail de status van het nieuwe verzoek.

Ik zie dat er een factuur is gestuurd. Op je factuur van februari staan alleen aansluitkosten. Je aansluitkosten van € 14,99 zijn eenmalig en worden van tevoren geïncasseerd. Wanneer je abonnement is gestart, dan pas zullen we abonnementskosten in rekening brengen ;)

Heb ik je vraag goed beantwoord?
Hallo Naomi,
Bedankt voor je antwoord.
Ik wacht de aanvraag voor het nummerbehoud weer af...
Ik had geen factuur verwacht, tijdens het aanvragen van bet abbonement staat er in het overzicht ook aansluitkosten 0 euro...?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wooter!

Namens Naomi: graag gedaan 😉. Even afwachten dus nog. Het is wel merkwaardig dat je niet op de hoogte was van de aansluitkosten. Dit staat tijdens de bestelling op meerdere plekken genoteerd, omdat Simyo een provider is waarbij we duidelijk en transparant willen zijn.

Hallo Tiury en Naomi,

Ik heb het waarschijnlijk over het hoofd gezien van de aansluitkosten, ik zie het nu ook.
De aanvragen zijn beide nog niet doorgelopen 😞 Kunnen jullie er aub weer naar kijken?

Groeten Woutet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wooter,

Zojuist heb ik al je reacties en (bijna) al onze antwoorden in een nieuw topic gezet, omdat het topic waar ze in stonden niet meer overzichtelijk was en redelijk off-topic ging 😉.

We hebben op 13-04 nogmaals een verzoek gedaan voor je schoonvader. Dit verzoek is eindelijk goedgekeurd door zijn huidige provider 🙂! Zijn nummer gaat op voor 11-06-2015 over. Dit heb ik zojuist per e-mail laten bevestigen door de nummerbehoud afdeling.

De aanvraag van je schoonmoeder zou je zelf nog doen via Mijn Simyo toch?
Ik begrijp dat ik te vroeg ben geweest voor mijn schoonmoeder, begrijp ik het goed dat na 28 maart de knop wijzigen ook weer zichtbaar is?

Nu is dat niet meer nodig, omdat ik het even vlug voor je heb gedaan 😉. Hier krijg je met 3 werkdagen een antwoord op. Laat je me weten of deze nu wel is goedgekeurd?

Groetjes, Tiury
Dank je wel Tiury, het begint nog ergens op te lijken :D
De knop wijzigen was gisteravond voor mij niet zichtbaar, anders had ik het gedaan.... Maar bedankt!
Ik laat het weten of het lukt.
Heb je nog een tip wat er nou is misgegaan? ik begrijp dat ik zelf de overstapdatum voor beide te vroeg heb aangegeven maar een eenvoudig antwoord of voorstel met de juiste datum was op zijn plaats geweest lijkt mij.
Hoor het graag,

Groeten Wouter
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wooter,

Ik zie dat ook de aanvraag van je schoonmoeder nu ook is goedgekeurd 🙂. Dat de aanvraag van je schoonvader zo lastig ging, kon jij niets aan doen, we hebben aardig wat moeite moeten doen om de aanvraag goed te laten keuren door zijn vorige provider. Dit heb je helaas bij sommige aansluitingen.

In geval van je schoonmoeder was het inderdaad een kwestie van inloggen en de aanvraag aan te passen. Nu denk ik dat er op de Mijn Simyo pagina van je schoonmoeder iets niet goed stond, waardoor de wijzigen knop niet zichtbaar was. Daarom heb ik dit even voor je gedaan 🙂 Daar zijn wij er gelukkig voor!

Het was denk ik een soort 'Wet van Murphy; als iets mis kan gaan, dan gaat het ook een keer mis'. Pech dus.

Ik ben blij dat nu alles is afgewikkeld en de nummers gewoon overgenomen kunnen worden!

Groetjes, Tiury
Blij te horen dat het gelukt is ! de wet van Murphy ken ik wel ja :-)
Ik laat het in juni wel even weten of het echt gelukt is.
Bedankt en fijn weekend.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Wooter,

Graag gedaan, namens Tiury;) Dankjewel voor de terugkoppeling! Fijn weekend gaat zeker lukken.:D

Jij ook, geniet van het zonnetje!

Reageer