.

Beantwoord

Waarom kan mijn nummer niet meegenomen worden?

  • 21 September 2016
  • 15 reacties
  • 246 Bekeken

Ik heb al minimaal 6 keer geprobeerd om nummerbehoud aan te vragen, voor bij mijn overstap van Simyo naar Hollands Nieuwe. Elke keer wordt deze afgewezen omdat het simkaartnummer niet correct is. Ik word er helemaal gek van. Ik heb het simkaartnummer doorgegeven wat op mijn simkaart staat en tevens ook gelijk is aan het nummer op de hoes waar de simkaart oorspronkelijk in zat. Het is een 8-cijferig nummer. Ik heb al gebeld met beide partijen en die verwijzen naar elkaar. Hoe moeilijk kan het zijn om een nummer om te zetten van de ene naar de andere partij. Ik heb een vermoeden dat het komt doordat ik medio juli een nieuwe simkaart heb gehad ivm problemen met de oude. Het lijkt er op dat het oude simkaartnummer nog ergens hangt in jullie programmatuur. Aankomende maandag gaat mijn nieuwe abbo in bij HN en ik zou dan toch echt wel gebruik willen blijven maken van mijn oude telefoonnummer. HELP!!!!!!!
icon

Beste antwoord door Caspar 22 September 2016, 12:05

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Het nummer van je actieve simkaart kun je ook terug vinden in je Mijn Simyo. Heb je daar al eens gekeken?
Yep, dat is hetzelfde nummer dat ik al meerdere malen heb doorgegeven.
Vandaar dat ik het vermoeden heb dat er nog iets van mijn vorige simkaartnummer ergens blijft hangen. Ik kan geen andere reden verzinnen waarom deze steeds wordt afgekeurd.
Reputatie 7
Als je zeker weet dat het nummer dat je hebt doorgegeven hetzelfde nummer is en daar twijfel ik niet hoor, als het nummer wat in je Mijn Simyo staat dan zal HN zich toch eens achter de oren moeten krabben.

Geeft HN een reden op?
Hallo N,

Je aanvraag voor nummerbehoud voor mobiel nummer 06xxxxxxx en simkaartnummer xxxxxxxx is geweigerd.
We raden je aan zo snel mogelijk een nieuwe aanvraag te doen via mijn hollandsnieuwe met het juiste simkaartnummer.
Het mobiele nummer en genoemde simkaartnummer zijn wel correct.
Simyo weigert het nummerbehoud omdat het simkaartnummer niet de goede zou zijn.
Reputatie 7
Ik neem aan dat je met HN contact hebt opgenomen? Wat wordt dan gemeld?
Reputatie 7
Alsjeblieft vermeldt alles in een post.....
Reputatie 7
Morgen zal een Moderator dit oppakken. Even geduld.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Nathalie1972,

Welkom op 't forum.

Jammer om te horen dat je weggaat. Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat je nummerbehoud niet goedgekeurd wordt. Maak je geen zorgen: het komt helemaal goed!

Ik heb je aansluiting en de aanvraag van Hollands Nieuwe erbij gepakt. Het lijkt er inderdaad op dat in ieder geval de laatste aanvraag op de juiste manier is ingediend. Op één of andere manier wordt het niet automatisch goedgekeurd. Daarom moeten we dit handmatig gaan doen!

Ik zal uitleggen wat je kunt doen. Vraag aan Hollands Nieuwe of ze de aanvraag handmatig in kunnen dienen. Dit houdt in dat ze het met een punt komma (dus een ; ) moeten indienen. Achter de punt komma moet staan: simkaartnummer is juist.

Op deze manier wordt het niet automatisch afgekeurd, maar moeten we de aanvraag handmatig goed of afkeuren. Dan gaan we het gelijk goedkeuren en kan je nummer overgenomen worden.

Ik snap heel goed als je dit lastig vind, of als je meer uitleg nodig hebt. Als dat het geval is kun je me altijd een privébericht sturen.

@RicoK heel erg bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor je hulp. Ik ga HN instructies geven.
Reputatie 5
Badge +8
Graag gedaan Nathalie1972!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Sean
Heren, ik ben het nu helemaal zat.....HN heeft volgens jullie instructies het nummerbehoud aangevraagd en weer krijg ik vandaag de standaard e-mail dat deze door jullie is afgekeurd. Mijn abonnement gaat morgen in, maar ik kan nu niet eens bellen. Waardeloos. Help me nu eens goed en zoek zelf contact met HN en los dit nu gelijk op!!!! Het probleem ligt nu toch echt bij jullie. Pas dat simkaartnummer nu eerst eens aan in jullie systeem. Het kan niet anders dan dat mijn vorige simkaartnummer nog ergens in jullie systeem hangt. Waarom wordt het nieuwe nummer anders zo vaak afgekeurd? We hebben alle trucjes nu wel geprobeerd.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Nathalie1972,

Ik snap heel goed dat je het zat bent! Ik wil ook heel graag dat jouw nummerbehoud soepel gaat.

Ik begrijp dat je boos bent, maar Hollands Nieuwe heeft het nummerbehoud nog steeds nog aangevraagd op de afgesproken manier. Ik heb je in mijn vorige bericht instructies gegeven over hoe Hollands Nieuwe het nummerbehoud moeten aanvragen aangezien het telkens mis gaat. Ze zullen het handmatig moeten indienen met een punt komma. Hierdoor kunnen wij het handmatig oppakken en gelijk goedkeuren! Ik heb de laatste aanvraag erbij gepakt en zie dat dit niet gebeurd is. Wij kunnen daar natuurlijk niets aan doen.

Ik werk niet bij Hollands Nieuwe, maar waarschijnlijk kan je voor de tijd dat je nummer niet over is, bellen met een tijdelijk nummer van hun. Wanneer jouw nummerbehoud op de juiste (let op: handmatige) manier wordt aangevraagd, dan kan je nummer binnen twee dagen over zijn!

Is het zo duidelijk?

Groetjes,
Caspar

Reageer