.

Beantwoord

Waarom kan ik via Belsimpel geen nummerbehoud aanvragen?

  • 9 January 2018
  • 3 reacties
  • 402 Bekeken

Beste Simyo,

Ik wil van Pre paid naar Simonly overstappen en heb via belsimpel een toestel en abonnement aangeschaft. Echter wil ik het pre-paid nummer behouden en over laten gaan op 9-2-2018, echter ik krijg de melding dat "het telefoonnummer is niet actief en kan daardoor niet overgezet worden.". Ik heb beide nummers nu actief en nog een poging gedaan maar ik krijg dezelfde melding.

Welk nummer blijkt "niet actief" te zijn en hoe los ik dat op?

Vriendelijke groet,

RemcoElle
icon

Beste antwoord door Niels 10 January 2018, 13:11

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Van simyo prepaid kun je overstappen naar een simyo abonnement door in de mijn simyo van je prepaid aansluiting over te stappen naar een simyo abonnement. Via nummerbehoud werkt dit niet meer.

Hoe dit het beste opgeruimd kan worden, kan een moderator het beste zeggen.
Binnen Simyo kun je van prepaid enkel overstappen naar Sim Only door dit te doen met de overstap button op je MijnSimyo > overzicht. Toevallig was hier van de week ook een topic over

Het lijstje met beschikbare providers toonde wel Simyo maar geen Simyo prepaid.

Het abonnement wat je bij Belsimpel heb aangeschaft in combi met de telefoon gaat buiten Simyo om.

Wat je kan doen is genoegen nemen met het feit dat je nu een prepaid hebt en een abonnement met nieuw nummer. Of beroep doen op je recht van retour. Hiervoor zul je wel de voorwaarden van belsimpel moeten raadplegen.
Reputatie 6
Badge +5
Hi RemcoElle,

Welkom op het Simyo Forum!

Het is helaas niet mogelijk om een bestelling via Belsimpel te doen met nummerbehoud. Een telefoon kopen gaat altijd gepaard met een nieuw Simyo telefoonnummer. Dat is de reden dat het nummer niet overgezet kan worden.

Je zou, zoals Ray aangeeft, de bestelling bij Belsimpel kunnen cancellen. Je kan dan een los toestel kopen en je nummer behouden. Ik zie dat het nummer dat je wilt behouden geen prepaid aansluiting is, maar een Sim Only abonnement. Je kan de bestelling ook door laten gaan en je huidige abonnement opzeggen. Het nummer ben je dan wel kwijt. Wat ook nog kan, is het telefoonnummer overzetten naar prepaid. Zo heb je niet de maandelijkse abonnementskosten voor twee nummers.

Ik hoor graag wat je keuze gaat worden :)

Bedankt voor jullie reacties, Ray en Groentjuh!

Groetjes,
Niels

Reageer