.

Beantwoord

Waarom kan ik pas in september overstappen?

  • 17 May 2018
  • 7 reacties
  • 143 Bekeken

Hoi,

Vandaag ben ik overgestapt van een andere provider naar Simyo. Ik had gekozen voor nummerbehoud en ik heb een mail ontvangen dat het overzetten gaat gebeuren op 13-09-2018. Is het mogelijk om dat eerder te doen? En verder begrijp ik niet zo goed of ik nu officieel nog bij mijn vorige provider zit, of bij Simyo.

Mvg,
Aafke
icon

Beste antwoord door Ray 18 May 2018, 11:32

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi Aafke,

Jammer dat je weggaat bij Simyo.

Op mijn Simyo kan je zien tot wanneer je contract loopt, je kunt de aanvraag wel eerder indienen, maar de overstap kan pas bij einde contract.

Eventueel kan je de resterende tijd wel afkopen, maar dan zit je met extra kosten. Wil je dit wel doen moet je dit aangeven en je ontvangt dan een aanbod van Simyo.

Totdat je nummer is overgezet naar je nieuwe provider blijf je gewoon klant bij Simyo.
@franswon Volgens mij komt @aafkevdb van een andere provider en komt bij Simyo.

Vandaag ben ik overgestapt van een andere provider naar Simyo


En verder begrijp ik niet zo goed of ik nu officieel nog bij mijn vorige provider zit, of bij Simyo.


@aafkevdb Je abonnement gaat officieel in bij Simyo zodra nummerbehoud is voltooid. Als je al een Simyo simkaart hebt zit daar een tijdelijk nummer bij. Gebruik van de Simyo simkaart wordt met het tijdelijke nummer gezien als verbruik buiten de bundel. Het buitenbundeltarief voor bellen is € 0,31 per minuut/sms en € 0,15 per MB.

Nummerbehoud dus afwachten ;)

Een moderator (medewerker Simyo) zal je vraag nog gaan beantwoorden.
Reputatie 7
Badge +9
@Ray , sorry verkeerd gelezen....
@Ray , sorry verkeerd gelezen....

Kan gebeuren, heb ik ook wel eens.. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hi Aafke!

Welkom op het Simyo Forum en binnenkort bij Simyo! :D

Ik snap dat je het liefst zo gauw mogelijk de overstap maakt. Ik heb geen inzicht in je aansluiting bij je vorige provider. Wel kan ik je vertellen dat nummerbehoud pas kan als je oude contract af is gelopen. Ik vermoed dus dat je oude contract dan afloopt! Om dit zeker te weten, raad ik je aan om contact op te nemen met je oude provider. Zij kunnen je precies vertellen wanneer dat oude contract afloopt.

Wat Ray zegt is ook heel nuttig! Je bundels gaan namelijk pas in als je nummerbehoud voltooid is. Het is dus echt het beste om te wachten met het gebruiken van je Simyo simkaart tot dat gelukt is, zodat je niet buiten je bundels te werk gaat.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray en Franswon, dank voor de reacties! :D

Groetjes,
Jihane
Oke ik snap het! Dankjewel allemaal 🙂 @franswon @Ray @Jihane
Reputatie 6
Badge +5
Hi aafkevdb,

Namens iedereen in dit topic graag gedaan! Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden :)

Groetjes,
Niels

Reageer