.

Beantwoord

Waarom kan ik niet opnieuw nummerbehoud aanvragen?

  • 31 March 2020
  • 6 reacties
  • 412 Bekeken

Ik kreeg zojuist bericht van Simyo dat het nummerbehoud is afgewezen. Reden: nummer niet actief.

Simyo verwijst mij naar ‘Mijn Simyo’ om gegevens in de aanvraag aan te passen en het nogmaals te proberen. Nu kan ik geen enkele link vinden naar deze aanvraag in het menu van Mijn Simyo. Dat gaat dus niet lukken. Mijn status van de nummerbehoud aanvraag bekijken? Waar dan?

Ik heb mijn oude provider, Dekamobiel, verzocht mijn nummer weer te activeren. Beetje jammer dat ze gaan stoppen en dat je je beltegoed niet meer kunt opwaarderen, waardoor je niet meer kunt bellen en nu dus het telefoonnummer op non actief zetten. Hoop dat dit geregeld kan worden.

Fijn om andermans problemen te lezen in dit forum, maar haal daar niet mijn gewenste info uit helaas.

Waar in Mijn Simyo kan ik iets aanpassen, nieuw verzoek om numnerbehoud oid doen????

 

 

icon

Beste antwoord door Bas 1 April 2020, 11:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo, dank voor alle reacties. De Dekamobiel heeft aan mij bevestigd dat het nummer nog gewoon geactiveerd is. Inmiddels een nieuwe aanvraag gedaan via de app van Simyo met toevoeging van mijn klantnummer bij Dekamobiel en ook al antwoord dat de overzetting goedgekeurd is en per 4 april gedaan wordt. Ik ben blij!

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ko Pyone,

Fijn om te horen dat het allemaal gelukt is!

Kunnen we je nog ergens anders mee helpen? :innocent:

Groetjes, 
Bas

Als je nummer van Deka mobiel niet meer actief is, dan is nummerbehoud niet mogelijk lijkt mij. 

Op je Mijnsimyo ga je naar instellingen en simkaart. Daar is de optie voor nummerbehoud aanvragen. Maar een inactieve aansluiting kun je dus niet overnemen. 

Reputatie 7

@Ko Pyone  Ik kan me aansluiten bij wat @Ray aangeeft. Ik vermoed dat je zelf je vorige aansluiting hebt opgezegd. Omdat hierdoor het nummer werd opgeheven kan deze niet meer worden meegenomen naar of door de nieuwe provider.

Omdat je zelf aangeeft dat je je oude provider hebt verzocht je oude nummer weer te activeren, zou dit mijn inziens ook inhouden dat je weer aan hen gaat vast zitten…

Je zult even een reactie moeten afwachten van een moderator van Simyo. Wellicht dat deze op de achtergrond nog iets kan betekenen, waarbij ik wel bang ben dat dit minimaal c.q. niet mogelijk is.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Ko Pyone,

Welkom op ons forum! :innocent:

Een telefoonnummer moet inderdaad actief zijn om door ons te kunnen worden overgenomen. Ik begrijp dat je Deka inmiddels hebt gevraagd om je nummer te heractiveren. 

Kun je ons laten weten of dat nog lukt? Zo ja, dan kunnen we namelijk een nieuwe aanvraag indienen voor je. Zo nee dan zullen we de aanvraag moeten annuleren en zal je gebruik moeten gaan maken van het nummer dat je nu van ons hebt gekregen. 

Ik hoor het graag van je! :blush:

Groetjes, 
Bas

Goed bericht en bedankt voor je feedback. 👍

Reageer