.

Beantwoord

Waarom is mijn nummerbehoudverzoek geweigerd?

  • 15 September 2017
  • 6 reacties
  • 150 Bekeken

Badge
Ik wilde een abonnement bij Vodafone nemen, en heb nummerbehoud van mijn simyo nummer gevraagd. Ik heb een prepaid contract, met automatisch opwaarderen wanneer het saldo te laag wordt. Tot mijn verbazing is nummerbehoud geweigerd. Kunnen jullie uitleggen waarom? En wat kan ik doen om alsnog over te stappen?
icon

Beste antwoord door Jihane 16 September 2017, 13:02

Bekijk originele reactie

6 reacties

Ik heb zojuist met Vodafone gebeld en het zelfde antwoord gekregen. Ze zeiden dat mijn nummer niet meer in eigendom van Simyo zou zijn. Maar in mijn Simyo staat nog steeds tegoed om mijn pre-paid.
Hoi, hou er wel rekening mee dat het tegoed vervalt wat nog op je simkaart staat op de datum dat je over gaat. Misschien kun je nog even vragen aan Vodafone of zij de aanvraag niet per ongeluk bij KPN hebben gedaan?

Zelf kun je voor de zekerheid je telefoonnummer en simkaart nummer controleren.

Simyo prepaid is overigens nergens aan gebonden qua contracten met overstappen.

Simyo kan daar meer duidelijkheid over geven.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Missm en Marron12,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat het voor jullie niet lukt om over te stappen! Missm, ik heb jouw aansluiting erbij gepakt en ik zie dat er nooit een aanvraag is gedaan voor nummerbehoud. Weet je zeker dat het juiste nummer is doorgegeven? Ik kijk niet alleen in ons systeem, maar ook in het algemene nummerbehoud-systeem waar alle providers bij kunnen. Je hebt een Prepaid nummer, dus dat nummer zou gewoon overgenomen moeten kunnen worden. Neem je contact op met Vodafone hierover? Er bestaat namelijk geen aanvraag, dus die hebben we ook niet kunnen afkeuren ;)

Marron12, ik heb ook jouw aansluiting gecontroleerd. Ik zie dat je nummer gewoon actief is! Je zou dus prima overgenomen moeten kunnen worden. Het klopt dus niet dat dat nummer niet meer bij ons is.

Laten jullie me weten hoe jullie nieuwe providers hierop reageren? :)

@ Ray, dank voor het meedenken!

Groetjes,
Jihane
Badge
Bij navraag bleek dat de aanvraag per ongeluk bij KPN was gedaan in plaats van bij Simyo. De aanvraag voor nummerbehoud is nu opnieuw ingediend. Ik verwacht nu geen problemen meer.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
Top dat er duidelijkheid is en dat het alsnog goed gaat komen.

Was m'n vermoeden en advies om het na te vragen niet zo gekke gedachten 😃
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Missm,

Oh, wat fijn om te horen dat het inmiddels is geregeld! Je kunt ervan uitgaan dat je binnen vijf werkdagen een reactie ontvangt op je nummerbehoud.

Houd er trouwens rekening mee dat als je telefoonnummer wordt overgezet, je beltegoed bij ons komt te vervallen. Ik adviseer je om jouw beltegoed nog op tijd te verbruiken.

@ Ray, goede tip! :D

Groetjes,
Asma

Reageer