.

Beantwoord

Waarom is mijn nummerbehoud afgewezen?

  • 24 July 2017
  • 5 reacties
  • 146 Bekeken

Sinds augustus 2013 heb ik voor mijn zoon een sim only abonnement lopen bij jullie. Naar volle tevredenheid tot nu toe. Inmiddels heeft hij elders een abonnement met toestel afgesloten. Omdat hij nummerbehoud wil hoef ik zelf niet op te zeggen las ik. Bij mijn simyio lees ik dat zijn abonnement bij jullie loopt van 1-8-2013 tot 1-8-2014. Dus, maandelijks opzegbaar! Op 31 mei is het nummerbehoud aangevraagd bij jullie door andere provider m.i.v. 3 juli. Tot op heden niet gelukt en na bellen blijkt dat jullie dit hebben afgewezen! Dus nu dubbele kosten terwijl ik maandelijks kan opzeggen! Graag z.s.m. een antwoord.
Mvg,
Patricia
icon

Beste antwoord door Jihane 25 July 2017, 10:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Wel raar dat je er zelf achterna moest bellen. Zoiets hoor je te weten te komen van de provider die het heeft aangevraagd lijkt mij. Als je inderdaad een maandelijks opzegbaar contract hebt dan zou dat dus geen belemmering kunnen zijn. Wellicht is er sprake van verkeerd ingevoerde gegevens of het de nieuwe provider het per abuis bij KPN aangevraagd. Gebeurt volgens mij ook wel eens. Om snel duidelijkheid te krijgen kun je misschien het beste even bellen met de telefonische klanten service op 1200 vanaf een Simyo aansluiting of 0800 - 8007 van ieder ander toestel. Beide gratis.
Dank je wel voor je reactie Ray. Er is inderdaad iets fout gegaan, zowel bij Simyo (onterecht nummerbehoud afgewezen) als bij Hollandsnieuwe (geen bericht van deze afwijzing gekregen).ik heb net gebeld met de klantenservice van Simyo. Nu weer opnieuw alles aangevraagd bij HN Duurt wel weer een maand maar dan worden de dubbele kosten terug gefactureerd. Vervelend zo..
Reputatie 7
Badge +10
Hi Patricia,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat jammer dat je overstapt 😞 Ik heb je aansluiting erbij gepakt en ik zie ook dat het verzoek was afgekeurd. Je had hiervan op de hoogte gesteld moeten worden door je nieuwe provider. Het is trouwens geen raadsel waarom je verzoek is afgekeurd. Dat verzoek is verstuurd op 31 mei. Omdat er minder dan een maand tijd zit tussen 31 mei en 30 juni, is het verzoek afgekeurd. Als je 1 juli als overstapdatum had gekozen, dan was het wel goedgekeurd.

Ik zie ook dat het verzoek intussen opnieuw is ingediend en dat mijn collega je beloofd heeft de abonnementskosten te vergoeden. Ik snap dus goed dat dit balen is, maar gelukkig komt het toch op zijn pootjes terecht 🙂

Gaat 't lukken zo?

@ Ray, dankjewel voor je reactie!

Groetjes,
Jihane
Beste Jihane,

Bedankt voor je reactie en het is inderdaad niet fijn dat ik geen bericht van afwijzing heb gekregen van mijn nieuwe provider. Als ik inlogde zag ik daar tot 2 dagen geleden nog staan dat het nr behoud in behandeling was (klopt niet). Maar je zegt dat ze 31 mei het verzoek hebben ingediend, dit klopt maar in de mail die ik van hun ontving staat duidelijk m.i.v. 3 juli! Dat lijkt mij de ingangsdatum van overstap dus had wel goed geweest. Zo begrijp ik het hoor!
Maar goed, het is nu opgelost en ik heb zojuist een mail ontvangen dat per 24-8-17 het nummer wordt overgezet.

Mvg,
Patricia
Badge +7
Hoi PatriciaLuyt,

Wat vreemd! Je nieuwe provider heeft bij ons een verzoek ingediend voor 30 juni. Blijkbaar is er ergens iets mis gegaan.

Wel fijn dat er akkoord is over je nummerbehoud. Is het gelukkig toch nog opgelost. Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat je dit dan weten?

Groetjes,
Samantha

Reageer