.

Beantwoord

Waarom is het nummer behoud van mijn dochters prepaid kaart afgekeurd?

  • 18 April 2019
  • 5 reacties
  • 349 Bekeken

Mijn dochter heeft en simyo prepaid kaart. Ze wil dit omzetten naar simyo abonnement. Omdat zij nog geen 18 is heb ik dit voor haar geregeld. Inmiddels heb ik de nieuwe simkaart ontvangen met het bericht dat nummer behoud niet is goedgekeurd. Ik vermoed dat dit komt doordat de gegevens niet overeen komen zoals naam en mailadres. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen zodat mijn dochter haar oude nummer kan behouden.
icon

Beste antwoord door Kevin 18 April 2019, 12:47

Bekijk originele reactie

5 reacties

Dank u wel voor de duidelijkheid. Ik ga de gevraagde acties uitvoeren.
Reputatie 7
Badge +9
Ik wil je dus vragen om ons een mail te sturen met daarin een kopie van beide identiteitskaarten/paspoorten.
Jammer dat dat niet aangevuld is met: "Maak hierbij het BSN-nummer, documentnummer, de pasfoto en het machine leesbare gedeelte onderin het document zwart. Zo waarborg je zelf je privacy." Deze aanvullende zin komt uit jullie eigen privacy voorwaarden.

Daarnaast raad ik altijd aan om de datum + "Voor Simyo" over kopieën te schrijven om het doel van de kopieën duidelijk te maken. Dat voorkomt eventueel misbruik van de kopieën.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Tees,

Namens Kevin graag gedaan! Laat je ons weten of het is gelukt?

En jij natuurlijk bedankt voor de aanvulling Groentjuh 🙂 We zullen de uitleg in het vervolg duidelijker geven.

Groetjes,
Niels
Hoi Tees.

Ik heb de indruk, ik haal uit je woorden dat je een verkeerde weg hebt gekozen. Nummerbehoud is niet nodig geweest.

Omdat jij (je dochter) al een Simyo account heeft was er alleen nodig het overstappen via mijn Simyo, instellingen simkaart.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/ik-wil-overstappen-van-simyo-prepaid-naar-sim-4?c=4

Een moderator zal je verder helpen, deze meldt zich nog.
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Tees,

Welkom op het Simyo Forum!

Zoals Friesian al aangaf is dit inderdaad niet de manier om van prepaid over te stappen naar Sim Only. Er is in Mijn Simyo namelijk de knop 'stap over naar Sim Only'. Via deze weg zal de aansluiting binnen 24 uur overgezet zijn naar een abonnement.

Dan hebben we nog het probleem dat de aansluiting nu op naam van je dochter staat. Helaas is het niet mogelijk om een abonnement af te sluiten zolang ze nog minderjarig is. Ik wil je dus vragen om ons een mail te sturen met daarin een kopie van beide identiteitskaarten/paspoorten. We kunnen de prepaid-aansluiting dan kosteloos op jouw naam zetten. Hierna kun je de overstapknop in Mijn Simyo gebruiken. Ze kan dan ook haar eigen simkaart blijven gebruiken. Je kunt de mail versturen naar klantenservice@simyo.nl.

Je hebt nu natuurlijk ook een nieuwe Sim Only aangeschaft die overbodig is. Zou je via de annuleringspagina deze aanvraag willen annuleren? Vervolgens kun je de toegestuurde simkaart als niet verzonden beschouwen.

laat het vooral even weten als je hier nog vragen over hebt! Dankjewel voor het antwoord Friesian!

Groetjes,

Kevin

Reageer