.

Beantwoord

Waarom blijft mijn nummerbehoud verzoek hangen bij Simyo?


Al weken bezig om een nummer te laten porteren naar dit zogenaamde klantvriendelijke bedrijf. Wat een gelieg en hoe je als klant met een blijkbaar bijzonder probleem aan het lijntje gehouden wordt en hoe medewerkers keihard liegen en van alles verzinnen. Let wel, van dit alles heb ik natuurlijk bewijs. Wat wil het geval. Een goede kennis geadviseerd om naar Simyo te gaan. Komt van een duur abonnement en wil inmiddels sim-only met minder gigs en minder belminuten. Ondanks dat de vorige provider uitgeporteerd heeft, wat een woord, blijft de firma list en bedrog beweren dat dit niet zo is. Ik heb nota bene via een screenshot moeten bewijzen dat het tegendeel het geval is. Blijkbaar is het voor Simyo te veel moeite zelf enige moeite te doen om nieuwe klanten te bedienen. Waar ik mij vooral aan stoor zijn alle verzinsels. Zoals dat het nu met de hand verzocht is, dat we allang een mailtje hadden moeten ontvangen (wordt plotseling de volgende dag ontkend!), het zou naar de technische afdeling gaan (weer iets nieuws), er zou al tweemaal gemaild zijn (verzonnen om de klant zoet te houden) en ga zo maar door. Medewerkers van Simyo die overigens erg aardig zijn, daar ligt het niet aan. Management wordt wakker en doe hier wat aan want dit gaat jullie klanten kosten. De zaak is nog steeds niet opgelost!!

icon

Beste antwoord door Ouael 10 May 2020, 12:34

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DanielJ,

 

Fijn dat het nu opgelost lijkt te zijn. Bedankt voor je feedback!

 

Groetjes,

Daisy

De soap lijkt beëindigd te zijn. Als alles goed gaat wordt er morgen geporteerd. Uiteindelijk heb ik nu contact met een medewerker van Simyo die wel doorpakt en de zaak persoonlijk op zich genomen heeft. Waarom is dat niet eerder gebeurt? En waarom heeft Simyo niet een soort van protocol om uitzonderlijke gevallen (dit is er een) om deze manier op te pakken in plaats van elke keer het goedbedoelde gefantaseer van aardige medewerkers die denken de oplossing te weten. Ook al is het waarschijnlijk opgelost heeft het allemaal erg veel tijd en nodeloze energie gekost.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DanielJ,

 

Kun je mij ook een privéberichtje sturen met het desbtreffende nummer en adresgegevens? Dan kijk ik even wat de stand van zaken nu is.

 

Groetjes,

Daisy

Hoi DanieLJ,

 

Mijn collega Ouael heeft meerdere keren om de desbetreffende gegevens gevraagd in een privébericht, zolang je deze niet wilt delen kunnen we ook niet met je meekijken. Dit is wel zo handig om te achterhalen wat er aan de hand is/ wat het probleem is/ hoe we je precies kunnen helpen. Je kunt reageren op het privébericht van Ouael, dan kunnen we met je mee kijken.

 

Groetjes,

Daisy

Het meekijken gebeurt al hoor. Allemaal even aardige collega’s die allemaal hun best doen. Ik heb aan jouw collega geschreven wat hij meer kan doen dan de rest. Maar goed de soap gaat weer verder…Afgelopen dinsdag zou jullie technische afdeling er mee aan de slag gaan. Althans dat werd gezegd. Vandaag is het donderdag en wordt er doodleuk gezegd dat er nog geen antwoord is van die afdeling terwijl zij binnen een dag terugkoppelen. Vreemd? Op het laatste porteringsverzoek van afgelopen dinsdag is er ook nog steeds geen antwoord. Iedere keer weer andere antwoorden. Jullie zijn blijkbaar niet in staat om te gaan met bijzondere situaties. Een collega van jou schreef dat deze situatie nog nooit is voorgekomen. Voel ik me toch wel bijzonder met deze casus.

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi DanieLJ,

 

Mijn collega Ouael heeft meerdere keren om de desbetreffende gegevens gevraagd in een privébericht, zolang je deze niet wilt delen kunnen we ook niet met je meekijken. Dit is wel zo handig om te achterhalen wat er aan de hand is/ wat het probleem is/ hoe we je precies kunnen helpen. Je kunt reageren op het privébericht van Ouael, dan kunnen we met je mee kijken.

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Hoi DanielJ, 

Ik snap dat je gefrustreerd bent en we willen je graag helpen. Ik begrijp echter van Ouael dat je niet het telefoonnummer hebt doorgestuurd waar het om gaat. Wij van het forum kunnen op dit moment dus niks voor je nakijken of oplossen.

Zou je het alsnog naar mij kunnen doorsturen? Hij is namelijk vrij de rest van de dag :wink:

Groetjes, 
Bas

Ik heb meerdere antwoorden aan hem geschreven. Onder andere vroeg ik mij af wat hij meer kan doen dan jouw collega’s. Immers hebben deze erg hun best gedaan, zijn ze vriendelijk en begripvol. Ik heb van hem geen antwoord daarop gekregen. Blijkbaar loopt dit probleem vast in jullie organisatie die dus blijkbaar niet ingesteld is op wanneer iets echt mis gaat zoals nu. Persoonlijk ben ik al meer dan 8 jaar klant van jullie en ben ik zeer tevreden over Simyo. Daarom begrijp ik niets van wat er nu gebeurt.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi DanielJ, 

Ik snap dat je gefrustreerd bent en we willen je graag helpen. Ik begrijp echter van Ouael dat je niet het telefoonnummer hebt doorgestuurd waar het om gaat. Wij van het forum kunnen op dit moment dus niks voor je nakijken of oplossen.

Zou je het alsnog naar mij kunnen doorsturen? Hij is namelijk vrij de rest van de dag :wink:

Groetjes, 
Bas

Reputatie 7
Badge +9

 

Wel grappig overigens dat de topic  zomaar is aangepast.

Zomaar valt weer mee. Als de titel totaal niet het probleem beschrijft, dan wordt die titel aangepast. Dat gebeurd bij alle vragen en niet alleen bij deze vraag. Ouael heeft dat overigens aangegeven in zijn reactie:

Ik heb wel de titel van je forumpost aangepast zodat het makkelijker is voor andere klanten om je post te vinden als zij tegen hetzelfde aanlopen.

Als er over vele kanalen wordt gecommuniceerd dan is het sowieso mogelijk dat dingen langs elkaar gaat lopen.

De soap gaat verder. Afgelopen zaterdag gechat met de aankondiging dat de “technische afdeling” er naar gaat kijken. Vandaag een mail dat er tot twee maal toe telefonisch contact is geweest met de vorige provider maar dat zij de telefoon niet opnemen. Het moet niet veel gekker worden. Natuurlijk zijn ze bereikbaar. Als jullie denken dat Simyo het de moeite waard vindt om de klant terug te bellen om samen met de klant te onderzoeken wat er nu werkelijk speelt, nee. Allemaal even aardige medewerkers die vervolgens langs elkaar heen werken en iedere keer iets anders zeggen. Management: wordt wakker. Overigens realiseer ik me dat het steeds minder een vraag is…Wel grappig overigens dat de topic  zomaar is aangepast.

Reputatie 4
Badge +4

Hey DanielJ,

 

Oei, ik kan ontzettend goed begrijpen dat dit super frustrerend is. Zeker wanneer je het gevoel krijgt van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Ik wil hier gelijk mee aan de slag gaan maar ik zie een nummer wat al langer bij ons is in je forum-account. Ik kan daarom niet nu al gelijk voor je aan de slag gaan. Wil het het nummer, de postcode en het huisnummer sturen per DM aan mij? Dan zal ik er morgen persoonlijk mee aan de slag gaan en uitzoeken wat er mis gaat. Ik heb wel de titel van je forumpost aangepast zodat het makkelijker is voor andere klanten om je post te vinden als zij tegen hetzelfde aanlopen.

 

@ Ray en Groentjuh: thanks voor de antwoorden! 

 

Groetjes,

Ouael

 

 

 

 

En wat is de hoofdreden dat zij zeggen dat dit niet kan?

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap dat het frustrerend als nummerbehoud in de soep loopt. Uit ervaringen gaat dit soms bij Simyo fout en soms bij de oude provider fout.

Op de forum zijn behulpzame klanten zoals Ray en ik actief en ons kun je herkennen aan de titel “Forum expert”. Wij kunnen alleen informatie geven, maar niets inzien bij je aansluiting. De medewerkers van Simyo hebben als titel “Moderator”. Zij kunnen je het beste helpen.

In principe je zodra je nummerbehoud aanvraagt dien je dat per SMS of via de stemcomputer te bevestigen. Is dat proces gelukt? Of heb je een alternatieve manier gebruikt om te bevestigen?

Zodra dat bevestigen is gelukt zoeken Simyo en je oude provider samen een datum om het nummer over te zetten, zodat je jouw oude abonnement bijvoorbeeld tot de einddatum kunt blijven gebruiken. In sommige gevallen kan de oude provider de aanvraag afwezen. Indien dat gebeurd ontvangt u een email. Is dit gebeurd?

Zodra er een overname datum bekend is, krijg je daar volgens mij ook bericht over.

Op die datum wordt ergens de oude simkaart onbruikbaar en kun je later op die dag gebruik maken van Simyo…

Dit is geloof ik hoe het hoort te gaan, maar als ik dat zo lees is dat bij jou niet zo gegaan. Hoe is het bij jou gegaan?

Hoi @DanielJ 

Ik heb eigenlijk maar 1 vraagje. Is het nummer wat naar Simyo zou moeten gaan nog steeds actief bij de “oude” provider? Indien dat het geval is dan heeft deze het nummer (nog) niet vrijgegeven. 


Beste Ray. Een nummer kan nog steeds actief staan bij de oude provider voordat het geporteerd wordt. Waar het om gaat is dat alle lichten op groen staan (uitporteren naar Simyo) maar dat Simyo dat ontkent. Simyo zou actief actie moeten ondernemen om het nummer naar zich toe te halen. Het is uiterst frustrerend dat dit niet gebeurt en in waar je in terecht komt wanneer het technisch blijkbaar niet allemaal soepel verloopt.

Hoi @DanielJ 

Ik heb eigenlijk maar 1 vraagje. Is het nummer wat naar Simyo zou moeten gaan nog steeds actief bij de “oude” provider? Indien dat het geval is dan heeft deze het nummer (nog) niet vrijgegeven. 

Reageer