.

Beantwoord

vraag over behouden huidige telefoonnummer

  • 6 November 2012
  • 11 reacties
  • 445 Bekeken

Op 26 oktober heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Simyo met het verzoek tot behouden van mijn huidige nummer. Vandaag heb ik voor de tweede maal een afwijzing ontvangen van porteringen. De reden: mijn huidige provider geeft op dat mijn Simnummer onjuist is weergegeven. Na mijn eerste afwijzing heb ik mijn huidige provider gebeld en daar het juiste Simnummer opgevraagd en dit nummer vervolgens aan Simyo doorgegeven. Mijn huidige telefoonnummer is voor mij een absoluut vereiste. Hoe los we dit op zeer korte termijn op. Simyo is voor mij telefonisch onbereikbaar? Graag zo spoedig mogelijk een bericht!!
icon

Beste antwoord door Alex 8 November 2012, 15:08

Bekijk originele reactie

11 reacties

Ik heb zo'n zelfde vraag/ klacht: Mijn abonnement bij TMobile was al een week geleden afgelopen, daarna nieuw nummer bij Simyo aangevraagd. Kreeg de reactie van Simyo dat een maand na verlopen van abonnement, alsnog dat nummer behouden kon worden. Zojuist ontvang ik een afwijzing van nummerbehoud. Hoe kan dit??? Verkeerd ingelicht door de klantenservice van Simyo??
Ik heb een vergelijkbaar verhaal met jou Milou. twee dagen vorodat mijn abbo bij T-mobile werd afgesloten had ik nummerbehoud aangevraagd. Iets te laat, maar ach. Blijkbaar is dat alleen niet doorgekomen, dus heb ik een week later nogmaals het formulier ingevult. Nu heb ik ook een mailtje gekregen dat ik geen nummerbehoud kan krijgen, omdat mij nummer is afgesloten.  Ik kan inderdaad simyo ook niet bereiken, terwijl ik 2x gebeld heb op verschillende dagen en tijdstippen. Ik zou het liefst morgen willen bellen om te vragen hoe het zit, maar dat niet ivm met uitbreiden van de klantenservice. Wel goed dat ze de klantenservice uit gaan breiden 🙂
Fijn te horen dat ik niet de enige ben! Reageert Simyo op deze berichten? De dag dat ik mijn abonnement bij Simyo aanvroeg, liep op het moment dat ik nummerbehoud wilde vragen, de site van Simyo vast! Deze vraag meteen bij klantenservice Simyo voorgelegd en ik kreeg pas na vijf dagen antwoord dat mijn nummerbehoud niet was doorgekomen... Daardoor was ik dus een paar dagen te laat...
Ik had precies hetzelfde probleem Milou. En ik heb geen idee of simyo dit leest... Ik ga in ieder geval zo T-mobile bellen om te vragen wat ik nu moet doen. best wel suf dat ik naar m'n oude provider ga bellen om te vragen hoe en wat..
Reputatie 5
Badge +10
Op 26 oktober heb ik een nieuw abonnement afgesloten bij Simyo met het verzoek tot behouden van mijn huidige nummer. Vandaag heb ik voor de tweede maal een afwijzing ontvangen van porteringen. De reden: mijn huidige provider geeft op dat mijn Simnummer onjuist is weergegeven. Na mijn eerste afwijzing heb ik mijn huidige provider gebeld en daar het juiste Simnummer opgevraagd en dit nummer vervolgens aan Simyo doorgegeven. Mijn huidige telefoonnummer is voor mij een absoluut vereiste. Hoe los we dit op zeer korte termijn op. Simyo is voor mij telefonisch onbereikbaar? Graag zo spoedig mogelijk een bericht!!

Welkom op het forum delaat,

Zou je mij een privé bericht kunnen sturen met het simkaartnummer zoals jij dat hebt doorgekregen van je provider?

Ik heb zo'n zelfde vraag/ klacht: Mijn abonnement bij TMobile was al een week geleden afgelopen, daarna nieuw nummer bij Simyo aangevraagd. Kreeg de reactie van Simyo dat een maand na verlopen van abonnement, alsnog dat nummer behouden kon worden. Zojuist ontvang ik een afwijzing van nummerbehoud. Hoe kan dit??? Verkeerd ingelicht door de klantenservice van Simyo??

Welkom op het forum Milou,

We hebben inderdaad terugkoppeling gekregen dat het telefoonnummer al is afgesloten. Heb je T-mobile al gevraagd of het telefoonnummer nog actief is of in ieder geval nog te porteren is?

Ik heb een vergelijkbaar verhaal met jou Milou. twee dagen vorodat mijn abbo bij T-mobile werd afgesloten had ik nummerbehoud aangevraagd. Iets te laat, maar ach. Blijkbaar is dat alleen niet doorgekomen, dus heb ik een week later nogmaals het formulier ingevult. Nu heb ik ook een mailtje gekregen dat ik geen nummerbehoud kan krijgen, omdat mij nummer is afgesloten.  Ik kan inderdaad simyo ook niet bereiken, terwijl ik 2x gebeld heb op verschillende dagen en tijdstippen. Ik zou het liefst morgen willen bellen om te vragen hoe het zit, maar dat niet ivm met uitbreiden van de klantenservice. Wel goed dat ze de klantenservice uit gaan breiden :)

Hoi irisw,

Ook jouw te behouden telefoonnummer kunnen we niet overzetten omdat deze al is afgesloten. Je zou daarom even contact op moeten nemen met je vorige provider om te vragen of het telefoonnummer nog over gezet kan worden.

Groetjes,

Alex
Beste Alex,
Ik heb gister T-mobile gebeld. Degen die ik aan de lijn had zei inderdaad dat hij zag dat mijn verzoek was geweigerd. Hij kon niet zien waarom. Maar hij zij er wel bij dat ik het nogmaals moest proberen en dat het dan goed zou moeten gaan. Hij gaf dus aan dat het nummer nog wel overgezet kan worden. Zouden jullie het nogmaals kunnen proberen?
Groetjes Iris
Badge +2
Beste irisw,

Wij hebben bij deze een nieuw verzoek ingediend. Zodra wij een terugkoppeling hebben van je vorige provider zullen wij je hiervan op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Ik heb vrijdag telefonisch contact gehad met Simyo. Blijkbaar was het SIMkaart nummer verkeerd ingegeven en zou e.e.a. nu in orde moeten zijn. Tot op heden dinsdagmorgen nog geen reactie ontvangen dat het nu wel in orde is!!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi delaat,

Ik zie dat er een nieuwe aanvraag is ingediend en dat je nummerbehoud aanvraag nu is goedgekeurd voor 16/11/12.

Groetjes,

Alex
Bij mij precies hetzelfde en ook bij T-mobile. Heb mijn imeinummer door gegeven voor nummerbehoud maar is afgekeurd. Kunnen jullie een nieuw verzoek doen?
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum steven1983,

Zou je mij in een privebericht jouw correcte simkaartnummer toe willen sturen? Zodra ik deze ontvang zal ik onze afdeling nummerbehoud verzoeken om een nieuw verzoek bij T-mobile in te dienen.

Reageer