.

Beantwoord

Versneld nummer overzetten wegens diefstal telefoon


Hallo,

Mijn telefoon is 2 weken geleden gestolen.
Ik had een sim-only abonnement bij Simyo en heb de simkaart direct geblokkeerd.
Ik was op zich heel tevreden met Simyo, maar ik vond hier geen telefoon naar mijn wens.

Nu heb ik een nieuw abonnement met telefoon afgesloten bij een andere provider.
Het toestel wordt over een paar dagen geleverd.

Hoe kan ik nu zo snel mogelijk weer over mijn nummer beschikken.

Ik zit er erg om verlegen, omdat ik voor mijn werk bereikbaar moet zijn.

Groet,
Gerrit
icon

Beste antwoord door Alex 3 April 2014, 16:59

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum GerritC,

Jammer dat je ons gaat verlaten, maar ik snap je beweegredenen 😞. Helaas verkopen wij niet zoveel telefoons als andere partijen. Je kunt je telefoonnummer van Simyo over laten zetten naar je nieuwe provider, mits je nieuwe provider je ook de mogelijkheid biedt om achter af nummerbehoud aan te vragen. Je hebt bij ons een maandelijks opzegbaar contract, dus wij kunnen je helaas niet tegen houden 😉.

Je zal de nummerbehoud aanvraag echter wel moeten aanvragen bij je nieuwe provider. Dus je zou even contact met hen moeten opnemen.

Heb ik je vraag zo beantwoord?

Groetjes,

Alex
Dank voor je reactie.
ik zal contact opnemen met mijn nieuwe provider.
Wellicht tot over 2 jaar.

Groet,

Gerrit
Badge +8
Hoi GerritC,

Dat hopen we wel 🙂 Zie je dan..

Groetjes,
Charlene
Euhm, ik heb toch nog een vraagje.

Mijn nieuwe provider (Hollandsnieuwe) geeft aan dat mijn aanvraag voor nummerbehoud is geweigerd, omdat mijn nummer nog niet is vrijgegeven door jullie, omdat de contracttermijn nog niet is verstreken. Kan zijn dat ik de overzetdatum te vroeg heb gezet.

Is er een manier om dit snel te regelen?

Ik kan nu al geen gebruik meer maken van mijn abonnement bij jullie omdat ik de simkaart niet meer heb, maar ik weet dat ik zal deze maand toch wel moet betalen.

Ik werk als systeembeheerder in een ziekenhuis en moet beslist bereikbaar zijn in noodgevallen.

Bvd voor jullie medewerking.

Gerrit
Badge +8
Hoi GerritC,

Dat komt door de opzegtermijn van een maand. Welke datum had je gekozen?
Vanaf 1 mei zal je je nummer mee kunnen nemen. Eerder wordt je nummer inderdaad niet vrij gegeven.
Sorry dat we daar eerder niet bij stil hebben gestaan.
Je kunt ervoor kiezen om tot die tijd een vervangende simkaart te gebruiken. Die bestel je op Mijn Simyo, onder Mijn Instellingen & Simkaart en heb je binnen 2 werkdagen in huis. Dan heb je je nummer weer beschikbaar tot de tijd dat het wordt overgezet. Je bestelt dan het beste eerst de nieuwe sim, zodat je bij de aanvraag nummerbehoud het juiste simkaartnummer kunt doorgeven.

laat je even weten of dat een oplossing is?

Groetjes, Charlene
Hoi Charlene,

Ik heb nu een nieuw verzoek bij mijn nieuwe aanbieder ingediend. Ik had inderdaad een te vroege datum gekozen.
Wel jammer dat dat zo lang gaat duren.

Een vervangende simkaart is geen oplossing voor mij, omdat ik ondertussen mijn tijdelijke nummer in gebruik heb genomen, dus ook bij mijn nieuwe aanbieder al aan het betalen ben. Op mijn werk is nu dat nieuwe nummer tijdelijk ingesteld bij de SMS-authenticatie voor toegang op het netwerk.

De vervangende kaart zou voor mij alleen maar extra kosten opleveren.

Dank voor de informatie.

Groet,
Gerrit
Badge +8
Hoi GerritC,

Ja, dan is het niet zo handig inderdaad. Normaal begint je nieuwe abonnement pas als je nummer overgaat. Je had dus even een vervangende sim kunnen gebruiken tot het nummerbehoud inging. Maar ik snap ook dat het wel een korte periode is.
Erg jammer van de diefstal. Dat maakt alles ingewikkelder.. :(
Nog een paar weekjes te overbruggen, succes daarmee.

groetjes, Charlene
Hoi,

Ik heb nogmaals nummerbehoud aangevraagd, ingangsdatum 1 mei, maar ik krijg weer een bericht terug dat mijn abo bij jullie nog niet is afgelopen.

Moet ik een maand vanaf nu tellen, of per het einde van de maand?

Groet,
Gerrit
Reputatie 5
Badge +11
Hi GerritC,

Samen met onze afdeling Nummerbehoud ben ik gaan kijken welke aanvragen er zijn gedaan voor jou nummer, maar wat schetst onze verbazing: Er is helemaal nog geen aanvraag ingediend bij ons. En dus ook niet afgekeurd 😕
Zou je bij Hollandsnieuwe nog eens na willen vragen of ze écht nummerbehoud hebben aangevraagd?
Vreemd...
Dank voor het uitzoeken.
Ik ga meteen contact opnemen met Hollansnieuwe
Badge +8
Ok, GerritC,

Check dan ook goed of ze echt het juiste nummer opgeven :)

Groetjes, Charlene
Hoi Charlene,

Je hebt het goed gezien, ik had het verkeerde nummer doorgegeven.
Hun antwoord maakte me dat echter niet duidelijk en bij opnieuw aanvagen stond het nummer vooringevuld.

Ik zal het nog eens proberen met het goede nummer.
Dank voor de tip.
Gerrit
Badge +8
Hoi GerritC,

Da's ervaring, hè 😉 Dat wordt haast nooit gecontroleerd.
Ok, succes ermee.

Groetjes, Charlene

Reageer