.

Beantwoord

Vast in het buitenland met Corona.

  • 15 April 2020
  • 4 reacties
  • 277 Bekeken

Badge

Ik zit vast met Corona in een land zonder Simyo prepaid verbinding en kreeg een mededeling dat mijn nummer opgeheven wordt wegens niet gebruik, wat ik dus maar verhindert heb door over ‘mijn simyo’ op te waarderen.

Had dit echt niet anders gekund?

 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 16 April 2020, 09:17

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Ik zit vast met Corona in een land zonder Simyo prepaid verbinding en kreeg een mededeling dat mijn nummer opgeheven wordt wegens niet gebruik, wat ik dus maar verhindert heb door over ‘mijn simyo’ op te waarderen.

Had dit echt niet anders gekund?

 

Ik ben een forum experts en dus niets meer dan een behulpzame klant. Moderatoren zijn daadwerkelijk medewerkers van Simyo.

In het verleden heb ik wel eens gezien dan een moderator eenmalig een aansluiting met 1 eurocent op heeft gewaardeerd om te voorkomen dat de aansluiting verliep. Dat betekend niet dat dat nu nog wordt gedaan. Ik kan enkel het advies geven om in dit soort uitzonderlijke gevallen vooraf contact op te nemen met de klantenservice, want nu na het opwaarderen heeft de klantenservice min of meer volgens mij ook geen opties meer.

Mag ik overigens vragen waar u zich bevind dat u geen verbinding heeft op die locatie? Het lijkt mij immers niet de bedoeling dat uw aansluiting daar niet werkt. Of heeft u simpelweg uw prepaid aansluiting nog in Nederland? Wilt u dat een moderator, andere klanten samen met u proberen uit te zoeken waarom de verbinding niet werkt?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Harry21,

 

Ik kan daar nu inderdaad niks meer aan doen, heb je trouwens al geprobeerd handmatig een netwerk te selecteren? 

 

Groetjes,

Daisy

Badge

Bedankt allemaal, het land is dus Zwitserland, Simyo werkt dus niet, en de grens met Duitsland,en misschien ook Nederland,  is voor mij met Corona nu dicht.
Opwaarderen met Ideal over vast internet hier (Mint/Firefox/UPC fixlijn) is geen probleem, maar even overwippen naar duitsland en daar een smstje zenden was echter handiger geweest.

Het 6 maanden gedoe heb ik overigens met zwitserse SIMs niet.
En mijn KPN SIM werkt hier wel degelijk, en nog eens voor de EU prijs ook (mits niet continu hier gebruikt, de bekende fair use roaming beperking).

Wel positief is dat de waarschuwing dat het nummer vervallen gaat over email kwam - NIET alleen over SMS. Anderen zenden het alleen over SMS wat dus dom is als je niet verbonden bent, of het telefoontje ergens afgeschakelt in de la ligt, bij mij vaak het geval.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Harry21,

 

Het lijkt het me handig dat we eens gaan uitzoeken waarom jij geen verbinding krijgt met het netwerk in Zwitserland! Zojuist heb ik de optie bellen in en naar het buitenland op de simkaart voor je gereset, zou jij de telefoon voor 15 minuten kunnen uitschakelen? Als je daarna de telefoon weer aanzet krijg je hopelijk wel weer verbinding met het netwerk. Bij de instellingen in jouw telefoon kun je het netwerk ook handmatig selecteren, je kan zoeken naar de volgende netwerken: 

  • Swisscom Mobile Ltd
  • Sunrise (TDC Switzerland AG)
  • Orange Communications SA
  • UPC Switzerland 

 

We horen graag van je of de reset heeft geholpen!

 

Groetjes,

Tessanne 

Reageer