.

Beantwoord

Van Telfort naar Simyo overstappen met nummerbehoud

  • 2 November 2013
  • 9 reacties
  • 6530 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd bij simyo met nummerbehoud.
Ik heb 2-3 dagen geleden een antwoord gekregen dat mijn simkaartnummer niet overeenkomt met het telefoonnr van mijn telfort simkaart.
Nu heb ik het simkaartnummer gewoon overgekopiëerd van mijn telfort en zou hij gewoon goed moeten zijn maar dat is hij blijkbaar niet.
Ook is het zo dat mijn simkaartnummer lang is (19 cijfers) en overal staat dat het 13 cijfers moeten zijn.
Mijn vraag is nu dan ook, heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.

Miko
icon

Beste antwoord door Natascha 4 November 2013, 11:25

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +6
Beste forumleden,

Sinds kort heb ik een nieuwe simkaart aangevraagd bij simyo met nummerbehoud.
Ik heb 2-3 dagen geleden een antwoord gekregen dat mijn simkaartnummer niet overeenkomt met het telefoonnr van mijn telfort simkaart.
Nu heb ik het simkaartnummer gewoon overgekopiëerd van mijn telfort en zou hij gewoon goed moeten zijn maar dat is hij blijkbaar niet.
Ook is het zo dat mijn simkaartnummer lang is (19 cijfers) en overal staat dat het 13 cijfers moeten zijn.
Mijn vraag is nu dan ook, heeft iemand enig idee wat ik moet doen?
Alvast bedankt.

Miko


Hoi Miko,

Welkom op het forum!
Ik heb een nieuw verzoek voor je laten indienen. Zodra wij een bericht hebben ontvangen van je provider dan ontvang je een e-mail van Simyo.
Hoi,

Bedankt voor de moeite!
Het is gelukt, alleen nog afwachten :)

Grt,
Miko
Badge +6
Hoi miko,

Fijn om te horen dat het is gelukt! :)
Fijn weekend!
Ik probeer ook over te stappen van Telfort naar Simyo. Ging allemaal heel soepel tot ik een "Afwijzing aanvraag nummerbehoud" kreeg:

"De reden opgegeven door je vorige provider is:
Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider."

Ik had het simkaartnummer simpelweg overgenomen van de de simkaart zelf. Vreemd dus, maar een typfout is snel gemaakt. Dus besloten met deze app de simkaart simpelweg uit te lezen en copy/pasta te plegen. 
Een verschil was er inderdaad, maar enkel dat het nummer langer was. 13 cijfers zichtbaar op de simkaart, 19 cijfers uitgelezen. De laatste 13 van de lange variant zijn gelijk aan de korte versie. Kan niet meer mis, dus snel inloggen bij Simyo en het nummer aanpassen. Klik, klaar.

Daarna voor de aardigheid eens ingelogd bij Telfort om te kijken of ik het simkaartnummer daar ook ergens kon vinden. Dat kon inderdaad. En warempel, een compleet ander nummer. Ook 19 cijfers, maar heel andere. 
Nu heb ik jaren geleden ooit eens een nieuwe simkaart gekregen. Ik gok dat dat er iets mee te maken heeft. Niettemin een fout van Telfort lijkt me.

Dus dat.
Badge +6
Hoi mr_ensing,

Allereerst welkom op het forum! :)

Vreemd dat het simkaartnummer van de simkaart verschilt met het simkaartnummer dat door Telfort online wordt weergegeven.
Wat ik je wil aanraden is om hier even contact over op te nemen met Telfort en bij hen navraag te doen wat het juiste simkaartnummer is waarmee we de aanvraag moeten doen voor je nummer en dit simkaartnummer vervolgens nogmaals door te geven via Mijn Simyo. Ik ben namelijk bang dat je nieuwe aanvraag ook zal worden afgekeurd door Telfort.

Een laatste tip: ik raad je aan om het juiste simkaartnummer zonder de '893126' in te vullen op Mijn Simyo, zoals het ook op de simkaart staat, omdat ons porteringssysteem op het moment deze cijfers automatisch toevoegt.

Ik verneem graag je bevindingen! 🙂
Dank je Kim,

En ja, als die eerste 6 cijfers altijd gelijk zijn, dan is mijn tweede aanvraag voor nummerbehoud identiek aan de eerste. Die kan dan net zo goed afgebroken worden.
Badge +6
Hoi mr_ensing,

Goed punt, ik heb een verzoek gestuurd naar onze afdeling Nummerbehoud om de tweede aanvraag eruit te halen en het weer mogelijk te maken om een simkaartnummer in te vullen. Ik verwacht dat dit geen enkel probleem is, is dat het wel, dan hoor je dit morgen van mij! 🙂
Ik heb inmiddels de derde aanvraag gedaan. Met het simkaartnummer aldus de Mijn Telfort gegevens. Die schijn ik te moeten gebruiken.
Dat zal dan -hopelijk- verder wel goed gaan. Maar ik wil graag dat de overstapdatum van de eerste aanvraag blijft staan, aangezien deze vertraging duidelijk het probleem van Telfort is. Ik heb jaren geleden eens een nieuwe simkaart gekregen. Misschien dat het andere nummer daar nog van is. Vreemd en onlogisch.
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb inmiddels de derde aanvraag gedaan. Met het simkaartnummer aldus de Mijn Telfort gegevens. Die schijn ik te moeten gebruiken.
Dat zal dan -hopelijk- verder wel goed gaan. Maar ik wil graag dat de overstapdatum van de eerste aanvraag blijft staan, aangezien deze vertraging duidelijk het probleem van Telfort is. Ik heb jaren geleden eens een nieuwe simkaart gekregen. Misschien dat het andere nummer daar nog van is. Vreemd en onlogisch.


Hi mr_ensing,

Ik denk dat je nog geen mail hebt gekregen, maar je kunt gerust zijn: 3 keer is scheepsrecht 😃

Reageer