.

Beantwoord

Ik heb twee telefoonnummers op mijn simkaart. Wat nu?

  • 23 November 2016
  • 17 reacties
  • 621 Bekeken

Badge
Ja ja ik heb dat , maar wil heel graag van mijn oude nummer af , maar hoe ?
icon

Beste antwoord door Ray 24 November 2016, 18:31

Bekijk originele reactie

17 reacties

Hoi,

Graag even wat meer info. 2 nummers op 1 simkaart is namelijk niet mogelijk. Of bedoel je er sprake is van een nieuwe aansluiting waarbij je een tijdelijke nummer hebt gekregen en wachtende bent op nummerbehoud. In dat geval vervalt het tijdelijke nummer zodra nummerbehoud is afgerond.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Janet 48,

Je kunt op je simkaart maar één telefoonnummer in gebruik nemen. 😃

Alleen als je nummerbehoud aanvraagt dan staat er een ander nummer 'in de wachtrij', totdat je telefoonnummer wordt overgezet. Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie niet dat je nummerbehoud hebt aangevraagd. Het telefoonnummer waar je mee inlogt op Mijn Simyo, is het telefoonnummer waarmee je kunt bellen.

Mocht je met een ander telefoonnummers berichtjes sturen via WhatsApp, dan kun je de App opnieuw downloaden zodat je met je huidige nummers kunt appen.

Als je hier nog vragen over hebt, dan kun je ons dit gerust laten weten.

@ Raytje, bedankt!

Groetjes,
Asma
Badge
Beste RaYtje dat nr zat bij een gewoon mobieltje , ben daar na over gegaan op een smartfoon en naar Simyo , had eerst nummer behoud aangevraagd , maar daarna toch het nieuwe nr genomen .Al vrij snel kwam ik er achter dat mijn oude nr ook mee deed , vanmorgen nog een app naar mijn zoon die wist niet dat ik het was want daar was mijn oude nr weer , als je nog meer wil weten hoor ik het graag . ps dat oude nr komt van een prepaid kaart ( kaart bestaat dus niet meer )
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Janet 48,

Bedankt voor de extra informatie!

Volgens onze gegevens heb je geen nummerbehoud aangevraagd. Maar ik snap nu zeker waar de verwarring vandaan komt!

Je appt met je oude telefoonnummer, omdat je WhatsApp opnieuw hoort te installeren om gebruik te kunnen maken van je huidige telefoonnummer. Kun je dit even proberen?

Ik hoor graag van je of het is gelukt!

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo ik heb wel nummerbehoud aangevraagd maar een paar dagen later ( het duurt altijd even voor dat het is omgezet )toch het nr wat ik voorlopig kon gebruiken wat jullie mij gezonden hadden omdat het zo'n makkelijk nr was , dus heb mijn GL foon ingesteld op het nr wat jullie we hebben toe gezonden. ps prepaid was van KPN en zat in een gewoon mobieltje
Badge
Whattsapp is niet te verwijderen , er staat steeds nr klopt niet bij account , nr verwisselen gaat ook niet , het zelfde nr kloppen niet .
Je hoeft Whatsapp niet te verwijderen om een ander nummer te gebruiken.

Open Whatsapp, ga naar instellingen > account. Klik op "nummer wijzigen" en volg de instructies.
Is er sprake van dat de verificatie van het nummer mislukt?
Badge
Je hoeft Whatsapp niet te verwijderen om een ander nummer te gebruiken.

Open Whatsapp, ga naar instellingen > account. Klik op "nummer wijzigen" en volg de instructies.
Nr wijzing lukt niet , nr klopt niet met account ?
Badge
Is er sprake van dat de verificatie van het nummer mislukt? Ik zou het niet weten , hoe moet ik dat nagaan ?
Uit eerdere berichten vernam ik dat je een LG hebt? Ik adviseer je toch de app eerst te verwijderen. Je gaf aan dat dit ook niet lukte. Er zijn meerdere manieren.

1. Op het scherm van je telefoon klik je op het whatsapp icoontje en houd je deze ingedrukt. Je krijgt nu de keuze tussen verwijderen en Deïnstalleren. Kies Deïnstalleren. Daarna kun je de app opnieuw installeren vanut de play store.

of

2. Ga naar de play store en zoek naar Whatsapp. Eenmaal gevonden kies voor verwijderen. Is dat klaar, installeer hem opnieuw.
Lees dit als voorbeeld eens door...
https://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20970873
Badge
Uit eerdere berichten vernam ik dat je een LG hebt? Ik adviseer je toch de app eerst te verwijderen. Je gaf aan dat dit ook niet lukte. Er zijn meerdere manieren.

1. Op het scherm van je telefoon klik je op het whatsapp icoontje en houd je deze ingedrukt. Je krijgt nu de keuze tussen verwijderen en Deïnstalleren. Kies Deïnstalleren. Daarna kun je de app opnieuw installeren vanut de play store.Bij het eerste staat dat alleen wissen aan 2 kanten . Via play store is de app niet geinstaaleerd , nu wel gedaan , ben benieuwd of het nr weg is


of

2. Ga naar de play store en zoek naar Whatsapp. Eenmaal gevonden kies voor verwijderen. Is dat klaar, installeer hem opnieuw.
Je quote m'n bericht maar verder niks.:?
Badge
Uit eerdere berichten vernam ik dat je een LG hebt? Ik adviseer je toch de app eerst te verwijderen. Je gaf aan dat dit ook niet lukte. Er zijn meerdere manieren.

1. Op het scherm van je telefoon klik je op het whatsapp icoontje en houd je deze ingedrukt. Je krijgt nu de keuze tussen verwijderen en Deïnstalleren. Kies Deïnstalleren. Daarna kun je de app opnieuw installeren vanut de play store.Bij het eerste staat dat alleen wissen aan 2 kanten . Via play store is de app niet geinstaaleerd , nu wel gedaan , ben benieuwd of het nr weg is


of

2. Ga naar de play store en zoek naar Whatsapp. Eenmaal gevonden kies voor verwijderen. Is dat klaar, installeer hem opnieuw.
Zo te zien is het nu op deze manier gelukt , dank je wel voor het geduld !
Geen probleem en graag gedaan 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Janet 48,

Wat fijn dat het probleem is opgelost! Soms doet het wonderen om een app te verwijderen en daarna weer opnieuw te installeren. Lekker bezig, Raytje!

Groetjes,
Jihane

Reageer