.

Beantwoord

Status nummerbehoud

  • 4 January 2013
  • 24 reacties
  • 3461 Bekeken

Hallo,

Op 22 november heb ik via Mijn Simyo aangegeven dat ik van prepaid over wil naar abonnement. Ik heb al een tijd de nieuwe simkaart binnen, maar nog geen bevestiging gehad dat het nummerbehoud is uitgevoerd. Vandaag toch maar het abonnement geactiveerd (ik zat te wachten tot bevestiging nummerbehoud). Enig idee wanneer dit doorkomt?

Mijn huidige (tijdelijke) nummer is 06xxxxxxxx. Het nummer dat ik met prepaid had, en dat ik dus wil behouden, is 06xxxxxxxx
icon

Beste antwoord door Wayne 7 January 2013, 14:12

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum LayZTigr,

Wij zullen jouw aanvraag voor nummerbehoud vandaag gaan uitvoeren. Vanaf 17.30 kan je binnen de bundel gebruik van jouw abonnement maken.
Dat klinkt goed Wayne, hartelijk dank!
Heb het zelfde, nieuwe simkaart met nummerbehoud maar nog steeds het tijdelijke nummer.
Mijn nummer is nu ***, het nummer dat ik wil behouden is ***.

vr gr henk
Badge +6
Heb het zelfde, nieuwe simkaart met nummerbehoud maar nog steeds het tijdelijke nummer.
Mijn nummer is nu ***, het nummer dat ik wil behouden is ***.

vr gr henk


Hoi Henkgradie,

Welkom op het forum!
Het is niet mogelijk om met nummerbehoud over te stappen van prepaid naar prepaid. Momenteel heb je al een prepaid simkaart van Simyo. Kan je een betaalbewijs mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] t.a.v. Natascha dan zorg ik ervoor dat het geld dat je voor de simkaart hebt betaald zal worden terug gestort.
Ik heb vorige week een simkaart prepaid gekocht bij simyo. Bij mijn aankoop heb ik de optie aangevinkt om m'n nummerbehoud aan te vragen. Gisteren zou m'n nummer worden overgezet maar er is niets gebeurd. Mijn vorige providor stopt er mee dus als mijn nummer niet snel wordt overgezet ben ik het definitief kwijt...
Badge +6
Ik heb vorige week een simkaart prepaid gekocht bij simyo. Bij mijn aankoop heb ik de optie aangevinkt om m'n nummerbehoud aan te vragen. Gisteren zou m'n nummer worden overgezet maar er is niets gebeurd. Mijn vorige providor stopt er mee dus als mijn nummer niet snel wordt overgezet ben ik het definitief kwijt...

Hoi Silk,

Welkom op het forum!
Ik zie dat Simyo je telefoonnummer op 11 juni gaat overnemen van je huidige provider. Gister heb je dit bevestigd gekregen per e-mail.
Ik heb een nieuwe simkaart met nummerbehoud  besteld. De Sim is op 21-06 aangevraagd en op 26-06 is geactiveerd maar daarna heb ik nog geen bericht over de status van nummerbehoud gekregen.
Badge +8
Ik heb een nieuwe simkaart met nummerbehoud  besteld. De Sim is op 21-06 aangevraagd en op 26-06 is geactiveerd maar daarna heb ik nog geen bericht over de status van nummerbehoud gekregen.

Hoi Speedovic,

Wij hebben je op 25-6-2013 een email gestuurd om je te informeren dat Vodafone je nummerbehoud heeft afgewezen, met de reden dat je simkaartnummer niet klopt. Zou je me het juiste simkaartnummer in een privébericht kunnen sturen? Dan kunnen we een nieuw verzoek voor je doen.

Ik hoor het van je.

Groetjes,
Charlene
Ik heb op 18 juni mijn Simyo geactiveerd en gevraagd om nummerbehoud van mijn prepaid kaart. Door een typefout was het afgewezen maar daarna hersteld en dus opnieuw aangevraagd. Daarvan heb ik ook een bevestiging gekregen. Tot op heden is mijn nummerbehoud nog niet goed gekeurd en overgezet. Hoelang gaat dat nog duren? We zijn nu twee weken verder.
Badge +8
Ik heb op 18 juni mijn Simyo geactiveerd en gevraagd om nummerbehoud van mijn prepaid kaart. Door een typefout was het afgewezen maar daarna hersteld en dus opnieuw aangevraagd. Daarvan heb ik ook een bevestiging gekregen. Tot op heden is mijn nummerbehoud nog niet goed gekeurd en overgezet. Hoelang gaat dat nog duren? We zijn nu twee weken verder.

Hoi Karientje,

Welkom op het forum :)

Ik zie dat je nummerbehoud is goedgekeurd voor 8-7-2013. Maandag wordt je nummer dus op de Simyo simkaart gezet.
Heb je de bevestiging daarvan niet ontvangen? Dit zal ik doorgeven aan de betreffende afdeling. Dan kunnen zij achterhalen wat er mis gaat met het mailverkeer.
Vanaf maandag kun je weer met je eigen nummer bellen en gebeld worden.

Groetjes,
Charlene
Afgesproken is dat mijn nummerbehoud en de toekening van de bundel op 22-7-2013 zou gaan gebeuren. Het enige wat ik nu op mijn Simyo lees is dat nummerbehoud nog niet is uitgevoerd en de bundel niet actief is. Van Simyo hoor ik niets. Hoe gaat dit nu verder???
Badge +8
Afgesproken is dat mijn nummerbehoud en de toekening van de bundel op 22-7-2013 zou gaan gebeuren. Het enige wat ik nu op mijn Simyo lees is dat nummerbehoud nog niet is uitgevoerd en de bundel niet actief is. Van Simyo hoor ik niets. Hoe gaat dit nu verder???

Hoi Toon,

Ik zie dat je nummerbehoud hebt aangevraagd voor 22-7, maar dat je oude provider bij ons heeft bevestigd voor de 26ste. Dat hebben we ook bij je bevestigd in een email op 25-6.
Nog een paar daagjes wachten dus :)

Groetjes,
Charlene
Beste iemand,

Ik heb mijn sim kaart ontvangen en ook geactiveerd.
Bij mijn oude provider heb ik nog een x bedrag staan alleen door vergeten te opwaarderen staat dit geblokeerd.
Ik heb bij simyo aangegeven dat ik nummer behoud wil. 

Wanneer wordt dit uitgevoerd?
Voordat mijn nummer geblokeerd wordt door mijn oude provider?

Groetjes,
M.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Mvanbeek, welkom op het Simyo forum :)

Onze afdeling nummerbehoud heeft je gisteren aan het einde van de middag een mailtje gestuurd. Daarin staat dat je nummer 14 oktober wordt overgezet naar Simyo :D

Over het algemeen wordt die dag dan ook je aansluiting bij je oude provider geblokkeerd (Je hebt er immers geen telefoonnummer meer).
Hoe zij omgaan met het bedrag dat je daar nog hebt openstaan, weet ik natuurlijk niet. Dat zou je hen zelf even moeten vragen.
hey hey,

ik heb mijn simyo abonnement gewijzid naar een prepaid abonnement met nummerehoud omdat ik ben reizen en niet veel zal bellen maar mijn nummer nodig heb voor transacties etc. Ik had mijn nieuwe simkaart al ontvangen, maar had hem nog niet geactiveerd omdat ik nog gebruik maakte van mijn oude abonnement. heb 'm ook niet geactiveerd voordat ik van jullie een mail heb ontvangen dat mijn nummer zou worden overgezet. Jullie mail heb ik 30Januari ontvangen. Ik heb inmiddels mijn oude simkaart verwijderd en de nieuwe in me telefoon gedaan, maar hij doet nog niks. Ik kan ook niet inloggen op mijn.simyo met mijn oude nummer '06xxxxxxxx'. Wel met mijn tijdelijke nummer '06xxxxxxxx', maar dan krijg ik nog steeds de status en abonnementgegevens van mijn oude simyo abonnement. Ik heb mijn telefoon wel echt nodig, dus vroeg me af of jullie mijn nummer alsnog kunnen overzetten?

Mvg, Nauli
Badge +6
Hoi naulidc, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb even meegekeken, maar zie zo 1,2,3 geen problemen.

Waar ik benieuwd naar ben, is of je wel probeert in te loggen met het nieuwe wachtwoord dat je van ons hebt ontvangen bij je prepaid aansluiting met nu je eigen nummer? :)

Ik hoor het graag van je!
Dankje voor je reactie! 
ik heb een nieuw wachtwoord moeten aanvragen en hij doet het, dankje voor de moeite
Hoi,

4 februari heb ik een mailtje gekregen dat ik mijn simyo sim only pakket binnen 3 dagen in de brievenbus zou krijgen. Dit heb ik inderdaad ontvangen.
Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd, maar nu zag ik toen ik vandaag de simkaart activeerde dat dit nog niet zo ver was. Terwijl ik had verwacht dat dit al klaar zou zijn. (dacht dat dit meestal binnen 5 werkdagen na de aanvraag geregeld was, maar dat je dan nog de opzegtermijn had)
Ik heb mijn simkaart pas laat geactiveerd omdat ik hem toch niet ga gebruiken voor dat mijn nummer is overgezet, heeft dat te maken met het feit dat de nummerbehoud aanvraag nog niet zo ver is?
Hoelang gaat het nog duren voor dat ik meer weet over het nummerbehoud?

Groetjes Merel
Badge +6
Dankje voor je reactie! 
ik heb een nieuw wachtwoord moeten aanvragen en hij doet het, dankje voor de moeite


Hoi naulidc,

Fijn om te horen, graag gedaan! 🙂
Badge +6
Hoi,

4 februari heb ik een mailtje gekregen dat ik mijn simyo sim only pakket binnen 3 dagen in de brievenbus zou krijgen. Dit heb ik inderdaad ontvangen.
Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd, maar nu zag ik toen ik vandaag de simkaart activeerde dat dit nog niet zo ver was. Terwijl ik had verwacht dat dit al klaar zou zijn. (dacht dat dit meestal binnen 5 werkdagen na de aanvraag geregeld was, maar dat je dan nog de opzegtermijn had)
Ik heb mijn simkaart pas laat geactiveerd omdat ik hem toch niet ga gebruiken voor dat mijn nummer is overgezet, heeft dat te maken met het feit dat de nummerbehoud aanvraag nog niet zo ver is?
Hoelang gaat het nog duren voor dat ik meer weet over het nummerbehoud?

Groetjes Merel


Hoi Merelsasja,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je vrijdag een e-mail hebt gekregen van onze afdeling Nummerbehoud dat we je nummer op 14-3 mogen overnemen van je huidige provider. Heb je deze e-mail ontvangen? 🙂
Hoi,

4 februari heb ik een mailtje gekregen dat ik mijn simyo sim only pakket binnen 3 dagen in de brievenbus zou krijgen. Dit heb ik inderdaad ontvangen.
Ik heb ook nummerbehoud aangevraagd, maar nu zag ik toen ik vandaag de simkaart activeerde dat dit nog niet zo ver was. Terwijl ik had verwacht dat dit al klaar zou zijn. (dacht dat dit meestal binnen 5 werkdagen na de aanvraag geregeld was, maar dat je dan nog de opzegtermijn had)
Ik heb mijn simkaart pas laat geactiveerd omdat ik hem toch niet ga gebruiken voor dat mijn nummer is overgezet, heeft dat te maken met het feit dat de nummerbehoud aanvraag nog niet zo ver is?
Hoelang gaat het nog duren voor dat ik meer weet over het nummerbehoud?

Groetjes Merel


Hoi Merelsasja,

Welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je vrijdag een e-mail hebt gekregen van onze afdeling Nummerbehoud dat we je nummer op 14-3 mogen overnemen van je huidige provider. Heb je deze e-mail ontvangen? :)


Hoi Kim,

ja dat mailtje heb ik inderdaad ontvangen.
Blijkbaar was ik een beetje te ongeduldig.
Heel erg bedankt.
Als ik het goed begrepen heb krijg ik in maart de helft van mijn abbonement toch?

Groetjes Merel
Badge +6
Hoi Merelsasja,

Geen probleem, verstandig om er scherp op te zijn! :)

Klopt helemaal, vanaf 14-3 krijgt je naar rato je bundels tot eind maart en worden ook naar rato de abonnementskosten in rekening gebracht.
Beste Simyo,

Ik heb nummebehoud aangevraagd en is ook goedgekeurd.
Alleen stap 4 "Nummer overzetten naar Simyo" wil maar niet voltooien.
Mijn vraag is wanneer gaat dit gebeuren of moet ik nog een handeling doen om het te voltooien?

Met vriendelijke groet,
Luc
Reputatie 5
Badge +11
Beste Simyo,

Ik heb nummebehoud aangevraagd en is ook goedgekeurd.
Alleen stap 4 "Nummer overzetten naar Simyo" wil maar niet voltooien.
Mijn vraag is wanneer gaat dit gebeuren of moet ik nog een handeling doen om het te voltooien?

Met vriendelijke groet,
Luc


Hoi Lucluc, welkom op het Simyo forum!

Je hebt op 4 februari nummerbehoud aangevraagd, en op 14 februari bleek dat met succes; het is goedgekeurd door je oude provider. Daar heb je toen ook een mailtje over gehad. Daarin stond dat je nummer op 17 maart wordt overgezet naar Simyo. Dan veranderd ook stap 4 op Mijn Simyo.
De datum die je namelijk ingevuld hebt bij je aanvraag was niet mogelijk bij KPN. Je hebt aangegeven dat je een prepaid aansluiting bij je oude provider hebt, maar klopt dat dan wel?

Reageer