.

Sticky

Stap eenvoudig over naar Simyo met behoud van je nummer!

  • 16 April 2018
  • 10 reacties
  • 4040 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Iedereen,

Leuk dat je dit leest! Dat betekent waarschijnlijk dat je gaat overstappen naar Sim Only of Prepaid van Simyo! In dit topic lees je hoe je jouw telefoonnummer eenvoudig over kan laten zetten.

Hoe werkt nummerbehoud?

Natuurlijk is het wel zo handig als je jouw huidige telefoonnummer kunt houden. Zo hoef je jouw familie, volledige vriendenkring en al je andere contactpersonen niet een nieuw telefoonnummer doorgeven. Tegenwoordig kun je dit makkelijk in 4 stappen regelen. Heel kort samengevat hoef je bij het bestellen alleen in te vullen wat voor aansluiting je hebt en welk telefoonnummer je wilt behouden.

* Stap 1: Je maakt je keuze voor Sim Only of Prepaid en de opties die je graag wilt hebben. Bijvoorbeeld een jaarabonnement een bundel van 300 minuten of sms'jes en een internetbundel van 2000 MB. Vervolgens klik je op Kies dit abonnement. Kies je voor Prepaid? Dan selecteer je hoeveel beltegoed je wilt en klik je op Verder naar nummerbehoud.

* Stap 2: Wil je huidige nummer behouden dan klik je op ja,graag en vul je jouw telefoonnummer in. Heb je een zakelijk abonnement? Dan vragen we je ook om je klantnummer op te geven. Hierna druk je op Mijn gegevens invoeren.

* Stap 3: Hier vul je jouw persoonlijke gegevens in en bevestig je de bestelling.

* Stap 4: Zodra je jouw bestelling hebt afgerond, krijg je een sms'je toegestuurd. In dit sms'je staat de verificatiecode die je nodig hebt om je aanvraag voor nummerbehoud af te ronden. Deze code stuur je binnen 24 uur terug als reactie op het sms'je dat je hebt ontvangen. Als dit gelukt is krijg je automatisch een sms terug ter bevestiging dat wij je aanvraag voor nummerbehoud gaan verwerken. Kun je geen sms meer ontvangen, bijvoorbeeld omdat je jouw simkaart kwijt bent? Selecteer dan zakelijk abonnement en vul je klantnummer in.

Zodra je deze 4 stappen hebt doorlopen nemen wij je aanvraag voor nummerbehoud in behandeling. Via Mijn Simyo kun je de status van je aanvraag in de gaten houden.

Kom je er niet helemaal uit? Lees dan de veelgestelde vragen hier onder of stel je vraag dan in dit topic dan helpen we je graag verder.

Groetjes,
Thomas

10 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Veelgestelde vragen:

Wanneer kan ik nummerbehoud aanvragen?


Je kunt 120 dagen voor het einde van je huidige contract nummerbehoud aanvragen bij ons. We zetten je telefoonnummer altijd zo snel mogelijk over. Bij particuliere abonnementen heb je altijd een opzegtermijn van 30 dagen bij zakelijke abonnementen is dit 90 dagen. Vraag je nummerbehoud aan bij ons? Dan hoef je niet zelf meer op te zeggen bij je huidige provider. Wel zo makkelijk! Als je gebruik maakt van Prepaid dan heb je geen contract en dus ook geen opzegtermijn. Bij Prepaid kan je nummer daarom al binnen een week worden overgezet.

Wanneer wordt mijn nummer overgezet?

Via Mijn Simyo kun je de status van je nummerbehoud in de gaten houden. We zetten je nummer zo snel mogelijk over, zodat je zo snel mogelijk kan genieten van je nieuwe Simyo aansluiting! Je krijgt van ons altijd een tijdelijk telefoonnummer om de tijd te overbruggen tussen het moment van je bestelling en het overzetten van je nummer. Nummerbehoud vindt altijd plaats op een werkdag, tot die tijd kun je het beste je oude simkaart nog gebruiken.

Wanneer kan ik mijn Simyo simkaart gaan gebruiken?

Je abonnement en jouw belbundel (en internetbundel) gaan pas in op het moment dat nummerbehoud is afgerond. Wij raden je daarom aan om je huidige simkaart te gebruiken totdat je nummer is overgezet. Gebruik je vóór die tijd je Simyo simkaart dan maak je gebruik van het buitenbundeltarief. Heb je Prepaid besteld?

Wat gebeurt er als mijn aanvraag door mijn huidige provider wordt afgewezen?


Het komt wel eens voor dat je aanvraag voor nummerbehoud wordt afgewezen door de provider waar je een contract hebt lopen. Dit kan om verschillende redenen gebeuren, bijvoorbeeld omdat je abonnement nog langer dan 120 dagen loopt. Je kunt dan via Mijn Simyo je aanvraag voor nummerbehoud op een later moment afmaken. Op onze blog over nummerbehoud lees je hier meer over.

Staat jouw vraag er niet tussen? Stel je vraag dan hieronder. 😉
Badge
Als klant van Symio was ik overgestapt op Sim Only. Kreeg spijt en heb meteen weer prepaid aangevraagd. Kreeg toen een nieuwe prepaidkaart, die zit er nu in.
Op Mijn Symio bij overzicht staat oprit moment dat ik nog een bundel heb.Echter bij mijn simkaart staat de nieuwe kaart als geactiveerd. Iets klopt er dus niet.
Daarom twijfel ik twijfel nu erg of ik nummerbehoud heb aangevraagd. Hoe kan ik dat nagaan?
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Wil Molenaar,

Wat jammer dat het nog niet gelukt is om weer terug over te stappen op Prepaid met behoud van je telefoonnummer. Het lijkt me in dit geval handiger om even te bellen om te overleggen waar het mis gaat. Daarom heb ik mijn collega Hjalmar gevraagd om je even op te bellen later vandaag. Hij helpt je hier graag verder mee.

Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Thomas
Badge
Goedenavond,
Ik probeer een abonnement voor mijn zoon te openen. Geen idee of de bestelling nu goed is gegaan.
Ik zou graag willen dat hij het van zijn eigen rekening betaald.

Ook heb ik via mijn vriendenlink geklikt maar weet niet of dat ook de bedoeling was.
Kortom, beetje vraagteken nu hoe of wat.
Mijn zoon heeft gereageerd op de sms die verzonden is.
Als er nog iets niet klopt dan hoor ik het graag weer van jullie.

Groetjes
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Jamyfun1,

Welkom terug op het forum!

Wat leuk dat je dat je zoon ook naar Simyo wilt overstappen! Is hij al wel 18? Vanaf dat moment is het pas mogelijk om een abonnement te starten namelijk. Mocht dat niet het geval zijn, dan kun je het best op je eigen naam een abonnement afsluiten met zijn nummer.

We houden je per mail op de hoogte van de status van je bestelling. Heb je al wel bevestiging gekregen per mail dat er een abonnement is afgesloten?

De bestelling plaatsen via je eigen vriendendeal is inderdaad verstandig. Zo krijgen jullie beide namelijk korting! 😀

Groetjes,

Kevin
Badge
hoi Kvin

het is me nog niet gelukt,
Mijn zoon is nog 16.
Via vriendendeal had ik dat inderdaad gedaan en ik heb ook de verdubbelaar.
Maar waar op de site kan ik die dan bestellen? Kun je mij misschien een link sturen?
Badge
dag Kevin,

Ik heb wel iets voor elkaar gekregen maar de vriendendeal is niet gelukt, de verdubbelaar wel.
Maar zal er mee te maken hebben dat hij nog onder de 18 is misschien?
Reputatie 2
Badge +2
Hi Jamyfun1,

Je kunt een Sim Only bestellen op jouw naam. Dat deze voor je zoon van 16 bedoeld is, heeft verder geen invloed op de Vriendendeal korting. De Vriendendeal korting passen we toe als de bundels van jouw zoon geactiveerd zijn. Bij een nummerbehoudaanvraag gebeurt dat pas nadat het nummer daadwerkelijk is overgezet.

Is het al gelukt om de bestelling te plaatsen via Vriendendeal? Je kunt daarvoor inloggen op jouw account via Mijn Simyo en dan op 'Vriendendeal' klikken. Je krijgt dan een link te zien die doorverwijst naar de bestelpagina. De verdubbeling (Simyo Compleet) activeer je als de inloggegevens binnen zijn. De inloggegevens ontvang je meestal binnen twee kalenderdagen na de bestelling. Als je zoon inlogt in Mijn Simyo ziet hij in het overzicht een tegel met 'Activeer Simyo Compleet'.

Ik hoor graag van je of het lukt!

Groetjes,
Lu

Beste,

Van jullie een mail ontvangen, dat mijn nummerbehoudaanvraag is mislukt. In diezelfde mail staat dat ik op MijnSimyo de gegevens van mijn nummerbehoud aanvraag kan wijzigen. Maar zie nergens een optie.

Het is overigens prima om het tijdelijke nummer definitief te maken.

Groeten,

Erik

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @DunErik,

 

Welkom op het forum! Wat jammer om te horen dat het nummerbehoud verzoek is afgewezen. Het wijzigen van het nummerbehoud verzoek vind je op Mijn Simyo onder het kopje "Simkaart." Dit kan alleen via de browser. Je ziet dan rechts op jouw scherm de optie voor nummerbehoud. Gelukkig kun je altijd het tijdelijk nummer bij ons laten activeren. Zou je mij even een privé bericht kunnen sturen? Je kunt beter geen persoonlijke gegevens (06 nummer) delen in het openbaar. Dit is voor je eigen veiligheid :). Ik help je dan graag verder met het activeren van het tijdelijk nummer.

 

Groetjes,

 

Nihad

Reageer