.

Beantwoord

slechte service simyo


  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Half december heb ik een Simyo abonnement aangevraagd en aangegeven dat ik mijn nummer wilde behouden. Aangezien ik ook Freelance werk is nummerbehoud van groot belang voor mij.Ā 
Vervolgens kreeg ik de simkaart met een brief. Hierin stond dat ik de simkaart moest activeren ook wanneer het nummerbehoud was aangevraagd. Dit heb ik gedaan op 6 januari. Verder werd geschreven dat buitenbundel tarieven werden gefactureerd als je voor het overzetten van je nummer met de kaart zou bellen. dit heb ik dus niet gedaan.

In de tussentijd gebeurde er niets. Ik wachtte netjes een bericht af van Simyo omdat ik weet dat het transporteren van een nummer een tijd in beslag kan nemen. (overigens ben ik abonnements vrij bij mijn vorige provider.) Tot ik een email kreeg met een factuur van mijn zogenaamde bundel en aansluitingskosten. Hierop heb ik direct een brief gestuurd met diverse vragen:
- waarom betaal ik aansluitkosten als ik nog niet ben aangesloten met mijn nummerbehoud?
- waarom moet ik betalen voor een bundel waar ik nog niet mee kan bellen aangezien er dan buitenbundel kosten in rekening worden gebracht
- Wanneer wordt mijn nummer overgezet?
- Wat zijn jullie oplossingen ten aanzien van de factuur gezien de bundels een bepaalde houdbaarheid hebben en ik hier nog geen gebruik van kan maken

Ik kreeg na 3 dagen een mail terug met de melding dat de reactie nog een paar dagen zou duren omdat dat het te druk was om te reageren. Na een paar dagen kreeg ik een mail dat mijn klacht was 'opgelost'. Een automatische reply waarin stond dat ik het nummerbehoud niet had aangegeven en dit alsnog moest doen.Ā 
Gebeld met de klantenservice omdat dit niet klopte en ik op mijn andere vragen geen antwoord had gekregen. Hier kreeg ik te horen dat het ergens fout was gegaan er niet te zien was waar en er geen nummerbehoud was binnengekomen. Dat de fout of bij Simyo of bij mij lag. Uitgelegd dat ik via het internet het zeker had aangevraagd en dit ook te bewijzen is gezien ik tot de dag van vandaag niet heb gebeld met de simkaart etc. Waarop ik weer een star antwoord kreeg dat de schuld in het midden lag. Hierop heb ik geantwoord dat als dat zo is ik verwacht van Simyo ook met een oplossing te komen dat de bundel bijvoorbeeld ingaat als mijn nummer ook daadwerkelijk is getransporteerd. Nee, dit kon niet omdat de schuld in het midden lag... Met andere woorden Jij heb het fout gedaan. Waar is de service in de klantenservice van Simyo???Ā 

Er wordt verwacht dat ik betaal voor iets wat ik niet heb gevraagd en daarbij betaal ik nu dubbel - mijn oude provider en Simyo...
Mijn vertrouwen is totaal weg en ik wil dan ook af van mijn abonnement zeker na het lezen van dit forum over spook SMS en en hoge rekeningen voor dataverkeer. Hoe stop ik dit abonnement wat ik nog niet heb gebruikt?

HollyĀ 
icon

Beste antwoord door Alex 11 March 2013, 16:21

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Holly,

Ik kan me voorstellen dat dit vervelend is. Ik heb je bestelling even uitgezocht. Ik heb gezocht op de automatisch verstuurde emails voor jouw bestelling. Wanneer je tijdens je bestelling aangeeft gebruik te willen maken van nummerbehoud, ontvang je een andere email dan wanneer je dit niet hebt aangegeven. M.a.w. in de door ons verstuurde email zou moeten staan dat je nummerbehoud aanvraag in behandeling is. Zie je dit niet dan is er geen nummerbehoud aanvraag ingediend. Mocht je toch een email hebben ontvangen waar dit uit blijkt dan is er sprake van een fout in het systeem. Indien je zo'n email hebt ontvangen, wil je deze email dan doorsturen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email] en hier het ticketnummer van de email achterlaten?

Ik raad je in ieder geval aan om alsnog nummerbehoud aan te vragen via je persoonlijke pagina. Dit kan je doen door in te loggen en te kiezen voor het tabblad 'mijn instellingen en simkaart'. Omdat het om een jaarcontract gehad is het alleen mogelijk om op te zeggen tegen een afkoopsom.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Beste Alex (of anderen),

Kun je me iets meer vertellen over de afkoopprocedure?

Ik ben gestart met een Simyo 200 bundel (6 Euro
per mnd). Wanneer ik nu opzeg dan berekenen jullie automatisch de startbundel keer het resterende aantal maanden?

Of gaan jullie uit van de huidige bundel?
Alvast bedankt voor je reactie.
Badge +6
Hoi KPNfreak,

Je hebt een Simyo 300 minuten van een jaar. Mocht je abonnement willen opzeggen dan kan je dit zelf niet doen.
Wij dienen het abonnement voor je op te zeggen waarna de afkoopsom automatisch zal worden berekend. Je betaalt dan nog de resterende abonnementskosten voor de resterende maanden.
Reputatie 1
Badge +2
Dat is heel fijn om te horen. Toch betaal ik maar 7 Euro per maand voor 300 belminuten. En dit is het jaarabonnement tarief...
Reputatie 3
Badge +9
Nu ga je naar 9 euro hahaha
Reputatie 1
Badge +2
We gaan het beleven. Ik wacht rustig af op een reactie.
Reputatie 1
Badge +2
Jullie zijn en blijven niet duidelijk in jullie beantwoording.

Mijn vraag is: wanneer ik weg wil bij Simyo, hoe berekenen jullie de afkoopsom?

Ik ben bewust gestart per 01-03 met een Simyo 200 bundel voor 6 Euro.

Berekenen jullie de huidige bundel keer het aantal resterende maanden of gaan jullie uit van mijn startbundel keer het aantal resterende maanden?

Fijn dat jullie zo goedkoop zijn, dan vallen de aankoopkosten altijd reuze mee 😉
Reputatie 1
Badge +2
En Natascha: jij bent niet helemaal handig bezig :-(

Eerst reageerde jij dat ik geen jaarabonnement heb. Die reactie heb je verwijderd. En nu heb ik plots een Simyo 300 jaarabonnement.

Voor jou informatie: op 01-03-2013 heb ik een Simyo 200 bundel afgesloten voor een jaar. Deze heb ik nu omgezet in een 300 bundel. Mijn startbundel is Simyo 200.

Mijn vraag: wanneer ik mij aan contractbreuk schuldig wil gaan maken, van welk maandbedrag gaan jullie dan uit? Van mijn huidige bundel (7 EUR) of van de startbundel waar ik mijn jaarabonnement mee ben gestart (6 EUR)?
Reputatie 3
Badge +9
Hahaha ik dacht dat reacties hier niet werden verwijderdt !!!

Ik ben trouwens heel benieuwd naar het antwoord op jou vraag. Je hebt in het begin al een maand vooruit betaald.
Reputatie 1
Badge +2
Reacties worden wel degelijk verwijderd hoor. Ik had een tip om het niet in het buitenland kunnen internetten te omzeilen bij een concurrent met een rood logo uit Maastricht. Maar helaas, conform het huishoudelijk reglement werd mijn berichtje "aangepast".

En inmiddels heb ik nog steeds geen helder antwoord op mijn vraag wat betreft de afkoopregeling van Simyo.

Maar.. ik ben geduldig. Dat leer je wel te zijn wanneer je klant bent van Simyo. Hahaha
Reputatie 1
Badge +2
Doordat ik geen reactie meer ontvang via dit forum heb ik via de mail de klantenservice benaderd. Voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord:

Wanneer je je abonnement wilt opzeggen ondanks dat je jaarabonnement nog loopt, betaal je een afkoopsom. Simyo gaat uit van je huidige bundel keer het aantal resterende maanden min het reeds betaalde abonnementsgeld (je betaalt immers maandelijks vooruit). Dit betekent dat wanneer je Simyo wilt verlaten je het beste je bundel naar je startbundel kunt omzetten (lager kan niet) en dan het verzoek doen voor beĆ«indiging. Doordat de tarieven laag zijn is de afkoopsom in de meeste gevallen beperkt tot een paar tientjes. Enne.. minder ergernis is ook wat waard. Toch? 😉
Reputatie 5
Badge +10
En Natascha: jij bent niet helemaal handig bezig :-(

Eerst reageerde jij dat ik geen jaarabonnement heb. Die reactie heb je verwijderd. En nu heb ik plots een Simyo 300 jaarabonnement.

Voor jou informatie: op 01-03-2013 heb ik een Simyo 200 bundel afgesloten voor een jaar. Deze heb ik nu omgezet in een 300 bundel. Mijn startbundel is Simyo 200.

Mijn vraag: wanneer ik mij aan contractbreuk schuldig wil gaan maken, van welk maandbedrag gaan jullie dan uit? Van mijn huidige bundel (7 EUR) of van de startbundel waar ik mijn jaarabonnement mee ben gestart (6 EUR)?


Hoi KPNfreak,

Dat klopt. In eerste instantie had ze het niet correct gezien. Vandaar de wijziging van het antwoord.

Reacties worden wel degelijk verwijderd hoor. Ik had een tip om het niet in het buitenland kunnen internetten te omzeilen bij een concurrent met een rood logo uit Maastricht. Maar helaas, conform het huishoudelijk reglement werd mijn berichtje "aangepast".

En inmiddels heb ik nog steeds geen helder antwoord op mijn vraag wat betreft de afkoopregeling van Simyo.

Maar.. ik ben geduldig. Dat leer je wel te zijn wanneer je klant bent van Simyo. Hahaha


Reacties worden verwijderd of aangepast wanneer het in strijd is met de huisregels van het forum.

Doordat ik geen reactie meer ontvang via dit forum heb ik via de mail de klantenservice benaderd. Voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord:

Wanneer je je abonnement wilt opzeggen ondanks dat je jaarabonnement nog loopt, betaal je een afkoopsom. Simyo gaat uit van je huidige bundel keer het aantal resterende maanden min het reeds betaalde abonnementsgeld (je betaalt immers maandelijks vooruit). Dit betekent dat wanneer je Simyo wilt verlaten je het beste je bundel naar je startbundel kunt omzetten (lager kan niet) en dan het verzoek doen voor beƫindiging. Doordat de tarieven laag zijn is de afkoopsom in de meeste gevallen beperkt tot een paar tientjes. Enne.. minder ergernis is ook wat waard. Toch? ;-)


Voor het vroegtijdig beƫindigen van het jaarabonnement geldt een afkoopregeling. Dit houdt in dat de kosten van de bundels, zoals afgesloten in het jaarabonnement, maal de resterende maanden in rekening worden gebracht na de opzegging. Zo staat het ook in de voorwaarden aangegeven.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Je bent lekker bezig Alex 😉 Aardig wat reacties gegeven vandaag. Bedankt!

Reageer