.

Vraag

Slechte afhandeling afgekeurde nummerbehoud

  • 7 November 2013
  • 1 reactie
  • 516 Bekeken

Ik heb begin juni voor 2 nummers een abonnement aangevraagd bij deze maatschappij. De inschrijving ging goed. Netjes betaald en snel de simkaarten ontvangen. Voor beide nummers nummerbehoud aangevraagd en ja hoor hier begon het gedonder. "Uw klantnummer komt niet met het tel. nummer overeen" was de strekking van de eerste Simyo mail. Na een controle mijnerzijds bleek dit wel degelijk te kloppen, dus een mail gestuurd met nogmaals de juiste gegevens. De 2e mail van Simyo had dezelfde strekking als de eerste kortom: Klantnummer en tel. nummer komen niet overeen. Na nogmaals aangegeven te hebben dat het wel klopt kreeg ik een mail met foutcode 61. Nou, Simyo, ik als klant weet niet wat jullie hiermee bedoelen. Tevens werd er een alternatieve datum in deze mail gegeven. Voor de zekerheid even gebeld met Simyo en de klantenservice wist mij te vertellen dat beide nummers op dezelfde dag overgezet zouden worden. Ik dacht mooi, dat is dan na slechts 2 maanden geregeld. Afgelopen week was het moment daar, de grote overstap naar Simyo. Helaas, 1 van de nummers werd niet overgezet. Volgens de klantenservice had ik de mail niet goed begrepen. Ik had voor de zoveelste keer zelf actie moeten ondernemen over een voor mij onbekende foutcode, en de notities van het bevestigende telefoongesprek werden niet eens bekeken. Het nummerbehoud zou dus opnieuw aangevraagd moeten worden en zou dan op 3 februari in kunnen gaan. Das niet slecht, zo'n 8 maanden na de aanvraag. Als vergoeding hiervoor wilde Simyo de aansluitkosten van € 14,50 vergoeden. Mijn extra kosten bedragen inmiddels € 120,00.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Hoi sander55,

In je gegevens zie ik dat er via meerdere klantcontact kanalen er contact is geweest over deze kwestie.

Wanneer een klant bij Simyo nummerbehoud aanvraagt zijn wij volledig afhankelijk van de gegevens die wij krijgen van de klant en het antwoord van de oude provider dat wij krijgen na een aanvraag.
Dit antwoord kunnen wij enkel doorgeven, hier wordt niets aan veranderd.

In geval van een afwijzing, worden klanten per mail ingelicht en ziet zo'n mail er als volgt uit:

Beste XX,


Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.


De reden opgegeven door je vorige provider is: XX


Simyo Sim Only klanten: LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je afziet van nummerbehoud! Besluit je namelijk met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.


Wil je alsnog je nummer behouden, dan verzoeken wij je ons de juiste gegevens te verstrekken via [email]porteringen@simyo.nl[/email] zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.


Met vriendelijke groet,

Het Simyo team



Er wordt gevraagd om contact op te nemen met de klantenservice of de oude provider. Dit is in jouw geval beide keren helaas niet gebeurd en hebben wij je niet kunnen adviseren over de te nemen stappen en mogelijkheden.
Om je tegemoet te komen zijn je aansluitkosten, bij wijze van uitzondering, al gecrediteerd. Gemaakte kosten bij je oude provider kunnen we niet vergoeden.

Het spijt me je niet anders te kunnen berichten.

Reageer