.

Beantwoord

Simkaartnummer Aldi Talk niet leesbaar


Badge +1
Edit 24 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.

Hallo hallo daar was ik weer eens 😃 Ik ben nu helemaal over op Simyo, en mijn Aldi Talk kaartje gaat binnenkort vervallen. Maar... nu heb ik daar toevallig een heel erg leuk nummer. Helaas is het kaartje gekortwiekt naar microSIM formaat, waardoor het simkaartnummer niet meer te lezen is.

Ik heb MedionMobile gebeld, en een heel vriendelijke mevrouw legde uit dat ze me dat nummer nu juist niet mogen geven, maar dat als ik contact zou opnemen met Simyo die daar vast raad op wisten. Bij deze dus 😃

Hoe kan ik mijn Aldi Talk nummer omzetten naar Simyo? Alvast bedankt!

(ben nu in NL om eea te regelen) 🙂
icon

Beste antwoord door Dries 2 May 2014, 12:53

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 2
Badge +6
Hoi SophiaB,

Wat leuk dat je weer eens op het forum reageert 🙂 Ook goed om te lezen dat je nu helemaal over bent op Simyo! Dat vinden we erg leuk om te lezen 🙂

Als je je telefoonnummer wilt laten overnemen door Simyo, dan hebben wij alle juiste gegevens van jou nodig. Het simkaartnummer van MedionMobile hebben wij niet, wij hebben geen toegang tot die gegevens 😞 Je zult die gegevens toch echt bij MedionMobile moeten opvragen. Sterker nog, MedionMobile is verplicht om jou het simkaartnummer te geven. Dat zijn wij namelijk ook voor al onze klanten.

Ik wil je dus vragen om nogmaals contact op te nemen met MedionMobile en niet op te hangen voordat je het simkaartnummer hebt 😉 Ik hoor graag van je hoe dat gesprek is gegaan. Als je het simkaartnummer hebt, kun je op Mijn Simyo een aanvraag indienen voor nummerbehoud!
Badge +1
Helaas, helaas... deze keer een meneer die ook heeeel vriendelijk en charmant was, maar het simkaartnummer niet mag geven op straffe van ontslagen worden 😞 "Daar is KPN heel streng in" zei hij en toen ik vertelde dat Simyo ook gebruikt maakt van KPN kon hij me toch niet helpen. Dus de "Dutch red tape" werkt goed, haha!

Nu zou ik het kunnen laten schieten en met mijn Simyo nummer verdergaan, maar juist van deze dingen word ik vaak een beetje eigenwijs DUS - hoe kan ik dit oplossen? Ik vroeg nog naar een supervisor maar hij zei dat al zijn collega's mij hetzelfde antwoord zouden geven, dus een derde keer bellen heeft denk ik weinig zin en ook om aan de lijn te blijven tot ik het nummer heb... ik vroeg ook een adres om naar te schrijven maar ook dat heeft geen zin zei hij!

Natuurlijk verwees ik hem naar dit forum dat hij zelf kon nalezen wat Simyo te vertellen had maar hij wilde niet eens kijken :( 

Oh ja Dries ik schrijf niet zo vaak maar ik kom geregeld een kijkje nemen op dit forum hoor 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Hoi SophiaB,

Ik zie dat je al aardig wat reacties hebt geplaatst inderdaad 😉 Zou je mij het nummer dat je wilt overzetten in een privĂ©bericht willen sturen? Ook ontvang ik graag het 'tijdelijke' Simyo nummer waar je het telefoonnummer van MedionMobile op wilt zetten.

Ik lees op internet meerdere klachten dat de medewerkers van MedionMobile niet het simkaartnummer willen verstrekken. Ik ga hier nog wat meer onderzoek naar doen en overleggen met onze afdeling nummerbehoud. Volgens mij zijn ze namelijk verplicht (volgens de wet) om je deze gegevens te geven :)

Ik zie je privébericht graag tegemoet!
Badge +1
Dank je wel, Dries! Bericht is verstuurd 🙂
Reputatie 2
Badge +6
Dank je wel, Dries! Bericht is verstuurd :)

Hoi SophiaB,

Ik heb je privĂ©bericht ontvangen en beantwoord 🙂 Je mag privĂ© reageren, maar ook openbaar. Het zou wel mooi zijn als we het 'eindresultaat' openbaar plaatsen, niet?
Badge +1
Oooh oooh ooooooooohhhhh!!!! Ik belde dus voor een derde keer, en herhaalde min of meer wat je mij in het PB had gestuurd (opnieuw het simkaartnummer vragen en uitgelegd dat jullie ook contact hebben gehad met de klantsenservice met vraag of jullie een rechtstreeks nummer kunnen bellen).

Verwachtte geen resultaat, maar ik kreeg DIRECT het simkaartnummer!!! Ik ga gelijk zo de nummeraanvraag regelen want ik ben natuurlijk dolblij :D

Bedankt voor alle moeite Dries en zo zie je maar weer, de aanhouder wint 😃
Reputatie 5
Badge +11
En het is goedgekeurd!
De mail zal je nog krijgen, maar ik heb alvast even gespiekt ;)
@Dries: goed bezig, jongen!
Badge +1
Ja geweldig, ben toch wel blij dat ik geen nieuw nummer aan mijn ex-medelanders hoef door te geven.... fijn dat alles is geregeld 🙂
Badge +3
Fijn SophiaB, dat je uiteindelijk toch een oplossing hebt kunnen vinden! Zeker weten, de aanhouder wint altijd! 😉
Reputatie 2
Badge +6
Zo is het! Fijn dat het is gelukt 😃
Badge +1
Om dit dan maar echt af te ronden: ik heb intussen bericht dat het nummer op dinsdag definitief wordt overgezet 😃 "All is well that ends well"!
Badge +6
Hoi SophiaB,

Goed om te horen, ik zie dat morgen "de grote dag" is 😉

Mocht je nog een vraag en/of opmerking hebben, dan weet je ons te vinden! 🙂

Reageer