.

Beantwoord

Kan ik van Prepaid naar Sim Only overstappen zodat mijn oude sim bruikbaar blijft?

  • 26 March 2015
  • 6 reacties
  • 143 Bekeken

Badge
Ik wil eigenlijk gewoon dat mijn huidige simyo prepaid nummer wordt overgezet naar een nieuwe simyo sim-only.

En dat mijn huidige prepaid sim bruikbaar zal worden onder een ander simyo nummer. Dat men die sim simpel overzet naar een ander nummer wat in principe niks meer is dan een administratieve wijziging.

Is dit mogelijk?

Ik wil dus een nieuw nummer op mijn oude sim zodra ik het huidige nummer van die 'oude' sim over zou zetten naar een nieuwe sim (middels standaard nummerbehoud). Ik vraag dus om een extra administratieve wijziging met toewijzing van een nieuw nummer.

Feitelijk dus misschien zelfs wel het tijdelijke nummer dat ik krijg op de nieuwe sim, maar dit is niet per se noodzakelijk en kan dingen alleen maar gecompliceerder maken.

Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is.
icon

Beste antwoord door MichD 26 March 2015, 17:28

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Ik vraag me überhaupt zelfs af of nummerbehoud binnen een provider mogelijk is. Ik heb in het verleden wel eens gehoord dat dit soort zaken dan niet kunnen.
Reputatie 4
Badge +8
Beste Dryd01,

Nee, dit is helaas niet mogelijk!
Ik zal je daarom ook even uitleggen wat wel, en wat niet kan in deze wensen die je hebt omtrent nummerbehoud.

Je kunt van Simyo prepaid overstappen naar een sim-only abonnement van Simyo, dit kun je allemaal regelen door in te loggen op jouw "mijn Simyo", waarna je kiest voor de optie: "stap over na sim-only".
Je stap dan met je huidige telefoonnummer over, naar het sim-only abonnement.

Alleen behoud je dan ook je huidige simkaart, waarmee je nu al belt (als Simyo prepaid).
Deze wordt dus automatisch omgezet naar een sim-only, waardoor je dus geen nieuwe simkaart zult ontvangen.

Je zult dus een nieuwe Simyo Prepaid moeten bestellen, op de gebruikelijke wijze.
Daarmee krijg je dus gelijk, ook een nieuw prepaid telefoonnummer toegewezen door Simyo, op de nieuwe prepaid simkaart die je dan thuisgestuurd krijgt.

Kort gezegd, wat jij graag zou willen is dus niet mogelijk (bij geen enkele provider).
De enige weg, is wat ik je hierboven heb verteld.

Alvast veel plezier met je sim-only!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Dryd01, welkom op ons forum :)

MichD legt het volgens mij heel goed uit, waarvoor dank!

Is het voor jou nu duidelijk, Dryd01?
Badge
Er is iets mij nog niet duidelijk: is het überhaupt mogelijk een nummer te bewaren binnen dezelfde provider?

Of is het overstappen binnen het systeem (wat ik op dat moment dus niet wist, daarvoor dank) echt de enige methode? Ik wil dan misschien een bestelling gaan annuleren (ik heb die sim-only dus besteld apart van de prepaid die ik reeds had, blijkbaar, vrij duidelijk ;-)). Anders ben ik zometeen dit nummer kwijt als ik geen zin of behoefte meer heb aan de prepaid.
Reputatie 7
Een prepaid nummer is redelijk eenvoudig te 'bewaren'. Zolang je maar minimaal een keer per 6 maanden een uitgaand telefoontje pleegt of een smsje verstuurt blijft je nummer actief en dus feitelijk bewaard.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Dryd01,

Mijn forum vriend Ricok legt het al uit.
Dat is de beste methode!

Ga je die gebruiken?

Reageer