.

Beantwoord

Portering nr van prepaid naar abonnement

  • 23 January 2013
  • 10 reacties
  • 492 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hoi,

Ik heb al een paar keer meer dan een half uur in de wacht gestaan bij de klantenservice, ik word daar blijkbaar niet geholpen.
Dan maar even via het forum, hopelijk kan iemand mij hier helpen, Alex misschien?

Ik ben een paar weken geleden overgestapt van mijn Simyo prepaid naar een Simyo abonnement.
Ik heb netjes mijn sim ontvangen en kunnen activeren, maar over het nummerbehoud kreeg ik een email dat de portering niet gelukt is.
Gezien de portering van Simyo naar Simyo is, lijkt me dat jullie dat intern wel kunnen afstemmen?

Ik begrijp dat mijn nieuwe abonnement niet in zal gaan tenzij dit 1) goed geregeld wordt of 2) ik afzie van portering.
Graag hoor ik wat er aan gedaan kan worden, gezien ik graag mijn nummer behoud.

@Alex, ik zal jou in ieder geval alvast een PB sturen met mijn gegevens.

Alvast bedankt!

Groetjes
icon

Beste antwoord door Alex 24 January 2013, 11:27

Bekijk originele reactie

10 reacties

Ik heb voor mijn zoon een sim only abonnement aangevraagd en vervolgens na activering nummerbehoud aangevraagd (huidige nummer is ook Simyo-nr.). Bij iedere poging om nummerbehoud te regelen conform de aanwijzingen van Simyo, ontving ik een e-mail dat dit niet lukte. In het laatste mailtje stond, dat we het moesten regelen via de persoonlijke pagina. Omdat we dit al geprobeerd hadden, heb ik uw klantenservice gebeld.
Uw medewerker klantenservice heeft mij verzocht het starterpakket terug te sturen en vervolgens op de persoonlijke pagina via de overstaplink over te stappen van prepaid op een sim only abonnement. Volgens haar informatie blijft het nummer dan hetzelfde, alleen de instellingen veranderen van prepaid in sim only abonnement, en het restant tegoed is niet weg, maar wordt verrekend. Het starterpakket/tijdelijk nummer zou dan geannuleerd en aansluitkosten niet gerekend of, net als het restant tegoed, verrekend worden. Omzetten van prepaid in sim only abonnement zou dan binnen 7 dagen rond zijn.

Dit advies wijkt af van wat ik als antwoord op soortgelijke situaties op uw Forum lees, nl. dat als het starterpakket al geactiveerd is, Simyo alsnog zorgt, dat het nummerbehoud geregeld wordt. De rest van de info komt wel overeen (geen aansluitkosten en restant tegoed wordt verrekend).

Mijn vraag is dus: moet het starterpakket teruggestuurd worden of moet ik dit houden, waarbij Simyo alsnog zorgt voor nummerbehoud en verrekening van restant tegoed en annulering van aansluitkosten?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Belle,

Ik zie dat de simkaart al is geactiveerd. Ik heb de technische dienst daarom gevraagd de overstap alsnog in orde te maken. Je ontvangt vanzelf bericht per wanneer het zal worden over gezet. Je zal wel zelf even contact op moeten nemen met Simyo (email of forum) met de vraag of we het beltegoed kunnen verrekenen met je factuur. Dit gebeurt nu namelijk niet automatisch.

Groetjes,

Alex
Alex een pb sturen is volgens mij niet mogelijk.:(
Ik kon het in ieder geval niet vinden, en zit met exact hetzelfde probleem opgescheept .
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum T_R en speedo

Je kunt moderators gewoon een privé bericht sturen. Maar het is niet de bedoeling om zonder dat een moderator daar om heet gevraagd een privé bericht te sturen. We willen juist dat klanten hun vragen openbaar stellen zodat we ook openbaar antwoord kunnen geven. Hier hebben andere bezoekers ook wat aan. De vraag van T_R kan ik namelijk gewoon beantwoorden via het bericht uit dit topic.

@ T_R. Normaal gesproken moet je overstappen van Simyo prepaid naar een Simyo abonnement via je persoonlijke prepaid pagina. Je hoeft dus niet helemaal een nieuwe bestelling te doen. In dit topic staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Omdat je de nieuwe simkaart al hebt geactiveerd, heb ik de aanvraag alsnog laten goedkeuren. Je ontvangt vanzelf een email per wanneer het telefoonnummer wordt over gezet.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

ik ben nu met stomheid geslagen door je antwoord !
Je adviseert mij om de hele boel terug te sturen, en daarna regel je voor T_R dat de aanvraag wordt goedgekeurd ?
Ik ben zeer ontevereden over jou antwoord.
Graag z.s.m. ook mijn aanvraag en nummerbehoud goedkeuren svp !
Simyo heeft dit probleem zelf veroorzaakt door op de site de eigen prepaid klanten verkeerd in te lichten.
Als ik toch de boel terug moet sturen, dan zou ik graag het antwoordnummer van Simyo willen ontvangen.
Ik sta er nu sterk over na te denken om maar de heleboel anders te cancelen, en over te stappen naar een andere provider.
En dit terwijl ik nog wel zo tevreden was over Simyo, maar dat is nu al snel aan het minderen.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

ik ben nu met stomheid geslagen door je antwoord !
Je adviseert mij om de hele boel terug te sturen, en daarna regel je voor T_R dat de aanvraag wordt goedgekeurd ?
Ik ben zeer ontevereden over jou antwoord.
Graag z.s.m. ook mijn aanvraag en nummerbehoud goedkeuren svp !
Simyo heeft dit probleem zelf veroorzaakt door op de site de eigen prepaid klanten verkeerd in te lichten.
Als ik toch de boel terug moet sturen, dan zou ik graag het antwoordnummer van Simyo willen ontvangen.
Ik sta er nu sterk over na te denken om maar de heleboel anders te cancelen, en over te stappen naar een andere provider.
En dit terwijl ik nog wel zo tevreden was over Simyo, maar dat is nu al snel aan het minderen.


Hoi speedo,

T_R heeft zijn simkaart al geactiveerd. Dat betekent dat de aansluitkosten al in rekening worden gebracht. Jij hebt de nieuwe simkaart nog niet geactiveerd. Als je via je persoonlijke prepaid pagina overstapt levert dat alleen maar voordelen op:

- telefoonnummer wordt binnen 24 uur over gezet (bij een geheel nieuwe bestelling duurt het 5 werkdagen)
- het eventueel resterende prepaid tegoed wordt automatisch verrekend met je factuur (je hoeft dus niet zelf contact op te nemen hierover).

Vandaar dat mijn antwoord op jouw vraag/situatie afwijkt t.o.v. T_R

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Optie 1:
Graag het gevraagde antwoordnummer verstrekken svp, zodat de simkaart terug gestuurd kan worden.

Optie2:
Ik activeer de simkaart en jij regelt alsnog met spoed voor mij nummerbehoud.

Graag z.s.m. antwoord svp.
Welkom op het forum T_R en speedo

Je kunt moderators gewoon een privé bericht sturen. Maar het is niet de bedoeling om zonder dat een moderator daar om heet gevraagd een privé bericht te sturen. We willen juist dat klanten hun vragen openbaar stellen zodat we ook openbaar antwoord kunnen geven. Hier hebben andere bezoekers ook wat aan. De vraag van T_R kan ik namelijk gewoon beantwoorden via het bericht uit dit topic.

@ T_R. Normaal gesproken moet je overstappen van Simyo prepaid naar een Simyo abonnement via je persoonlijke prepaid pagina. Je hoeft dus niet helemaal een nieuwe bestelling te doen. In dit topic staat uitgelegd hoe je dit kunt doen.

Omdat je de nieuwe simkaart al hebt geactiveerd, heb ik de aanvraag alsnog laten goedkeuren. Je ontvangt vanzelf een email per wanneer het telefoonnummer wordt over gezet.

Groetjes,

Alex

Hoi Alex,

Bedankt voor je bericht en je goede hulp. Ik wist niet eens van het bestaan af van de optie om over te stappen via de persoonlijke pagina, dat is me nergens opgevallen bij het aansluiten van het nieuwe Simyo abonnement 😞. Is het voor mij ook nog mogelijk om mijn resterende beltegoed over te zetten naar mijn abonnement? En is het mogelijk om een creditering te doen van de aansluitkosten? Beide zou natuurlijk zeer vriendelijk zijn, gezien andere klanten ook op die manier behandeld worden.

Hoor graag van je!
Hallo Alex,

Optie 1:
Graag het gevraagde antwoordnummer verstrekken svp, zodat de simkaart terug gestuurd kan worden.

Optie2:
Ik activeer de simkaart en jij regelt alsnog met spoed voor mij nummerbehoud.

Graag z.s.m. antwoord svp.


Speedo, kun je bovenstaande afhandelen in het topic dat jouw situatie behandeld, dan blijft het overzichtelijk! Dankjewel 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

Optie 1:
Graag het gevraagde antwoordnummer verstrekken svp, zodat de simkaart terug gestuurd kan worden.

Optie2:
Ik activeer de simkaart en jij regelt alsnog met spoed voor mij nummerbehoud.

Graag z.s.m. antwoord svp.


Hoi Speedo,

Om het overzichtelijker te houden kun je je reactie het best in 1 topic plaatsen. Omdat je in dit topic dezelfde vraag hebt gesteld, heb ik je bericht daar voorzien van een reactie.

Hoi Alex,

Bedankt voor je bericht en je goede hulp. Ik wist niet eens van het bestaan af van de optie om over te stappen via de persoonlijke pagina, dat is me nergens opgevallen bij het aansluiten van het nieuwe Simyo abonnement 😞. Is het voor mij ook nog mogelijk om mijn resterende beltegoed over te zetten naar mijn abonnement? En is het mogelijk om een creditering te doen van de aansluitkosten? Beide zou natuurlijk zeer vriendelijk zijn, gezien andere klanten ook op die manier behandeld worden.

Hoor graag van je!


Hoi T_R,

Als je contact met ons opneemt (hoeft niet telefonisch) zodra het telefoonnummer is over gezet, gaan we na hoeveel beltegoed er nog op de simkaart stond en kunnen we dit verrekenen.

De aansluitkosten worden altijd in rekening gebracht. Ook wanneer je via je prepaid pagina overstapt naar een abonnement. Iedereen wordt wat dat betreft hetzelfde behandeld.

Groetjes,

Alex

Reageer