.

Beantwoord

Portering niet gelukt

  • 21 October 2013
  • 15 reacties
  • 11306 Bekeken

Badge
Vandaag gaat mijn abonnement over van Hi naar Simyo. Sinds vanmorgen 11:00u doet mijn HI simkaart het niet meer, dus heb er toen de Simyo simkaart in gedaan. Tot op hebben heb ik alleen geen service. (Het is inmiddels 16:00u) Mijn telefoon geeft geen provider aan; ik kan niet bellen; gebeld worden; heb geen internet.
Wat moet ik doen / kan er gedaan worden om dit probleem te verhelpen?
icon

Beste antwoord door Alex 22 October 2013, 16:38

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Wacht nog twee uurtjes, en zet je mobiel af en toe eens uit en aan om te kijken of het werkt.
Badge
Na een aantal keer aan en uit te hebben gezet, nog steeds hetzelfde resultaat. Vanmorgen daarom de klantenservice gebeld en mijn probleem voorgelegd. Zij hebben mijn simkaart gereset, maar helaas nog steeds geen resultaat. Mijn telefoon geeft nog steeds aan beperkte dienst. Dus ik kan nog steeds niet bellen, gebeld worden etc. Wat moet ik doen???
Badge +1
Bij mij en mijn vrouw duurt het porteren nu al 24 uur 😞
Reputatie 5
Badge +10
Vandaag gaat mijn abonnement over van Hi naar Simyo. Sinds vanmorgen 11:00u doet mijn HI simkaart het niet meer, dus heb er toen de Simyo simkaart in gedaan. Tot op hebben heb ik alleen geen service. (Het is inmiddels 16:00u) Mijn telefoon geeft geen provider aan; ik kan niet bellen; gebeld worden; heb geen internet.
Wat moet ik doen / kan er gedaan worden om dit probleem te verhelpen?


Na een aantal keer aan en uit te hebben gezet, nog steeds hetzelfde resultaat. Vanmorgen daarom de klantenservice gebeld en mijn probleem voorgelegd. Zij hebben mijn simkaart gereset, maar helaas nog steeds geen resultaat. Mijn telefoon geeft nog steeds aan beperkte dienst. Dus ik kan nog steeds niet bellen, gebeld worden etc. Wat moet ik doen???

Hoi RWanningen,

Ik zie dat er ook telefonisch contact is geweest met onze klantenservice. Er is vandaag een vervangende simkaart gestuurd. Ik kan niet zien welke vragen reeds aan je gesteld zijn, maar ik ben wel benieuwd naar het volgende:

- van wat voor telefoon maak je gebruik?
- maak je gebruik van een simlock vrije telefoon

Ben benieuwd naar je antwoorden, want de melding 'beperkte dienst' klinkt als een simlock.

Je zou de simkaart dus voor de volledigheid nog even in een andere (simlockvrije) telefoon kunnen proberen).

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Bij mij en mijn vrouw duurt het porteren nu al 24 uur :(

Hoi Excile,

Ik zie dat je hier een eigen topic hebt geopend. Ik heb daarom ook in dat topic je bericht voorzien van een antwoord. Ik wil je vragen om in het vervolg niet je vraag in meerdere topics te plaatsen, wan dat maakt het forum erg onoverzichtelijk.

Groetjes,

Alex
Badge
Het gaat allemaal lekker....niet dus. Ik kan me inmiddels ook niet meer aanmelden op het forum (als RWanningen), vandaar dat ik even een nieuw account heb aangemaakt om te kunnen reageren.

Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Deze inmiddels geactiveerd en opnieuw in mijn telefoon gestopt...met hetzelfde resultaat. Inmiddels ook al weer contact gehad met de klantenservice en zij hebben de kaart weer gereset (zonder resultaat). Begin een beetje hopeloos ervan te worden!

Hierbij de antwoorden op je vragen Alex:
- ik heb een HTC Desire (redelijk oud toestel maar doet het nog naar wens)
- het eerste waar ik zelf ook aan dacht was een simlock op mijn telefoon. Maar dit kan ik inmiddels uitsluiten. Ik heb de simkaart in 3 (waarvan ik er van 2 zeker weet dat ze simlockvrij zijn) andere telefoons gehad deze geven ook allemaal geen bereik of geven aan 'registratie simkaart mislukt'. 
Daarnaast via mijn iMEI code op de website van HI (waar ik voorheen mijn abonnement en telefoon vandaan heb) nagegaan of er een simlock op de telefoon zit en dat is niet.

Dus nu heb ik echt geen idee meer wat ik kan doen. Inmiddels zit ik nu al 4 dagen zonder dat ik kan bellen, gebeld worden etc. 
Reputatie 5
Badge +11
Het gaat allemaal lekker....niet dus. Ik kan me inmiddels ook niet meer aanmelden op het forum (als RWanningen), vandaar dat ik even een nieuw account heb aangemaakt om te kunnen reageren.

Inmiddels heb ik een nieuwe simkaart ontvangen. Deze inmiddels geactiveerd en opnieuw in mijn telefoon gestopt...met hetzelfde resultaat. Inmiddels ook al weer contact gehad met de klantenservice en zij hebben de kaart weer gereset (zonder resultaat). Begin een beetje hopeloos ervan te worden!

Hierbij de antwoorden op je vragen Alex:
- ik heb een HTC Desire (redelijk oud toestel maar doet het nog naar wens)
- het eerste waar ik zelf ook aan dacht was een simlock op mijn telefoon. Maar dit kan ik inmiddels uitsluiten. Ik heb de simkaart in 3 (waarvan ik er van 2 zeker weet dat ze simlockvrij zijn) andere telefoons gehad deze geven ook allemaal geen bereik of geven aan 'registratie simkaart mislukt'. 
Daarnaast via mijn iMEI code op de website van HI (waar ik voorheen mijn abonnement en telefoon vandaan heb) nagegaan of er een simlock op de telefoon zit en dat is niet.

Dus nu heb ik echt geen idee meer wat ik kan doen. Inmiddels zit ik nu al 4 dagen zonder dat ik kan bellen, gebeld worden etc. 


Hoi Rcwwanningen,

De reden dat je je opnieuw moest aanmelden komt doordat je nummer op de 21e is overgezet. Als je wil kan ik je forumnaam wel terug aanpassen. Als je dat wil, kun je me even een privé bericht sturen?

Voor zover ik in onze gegevens kan zien, is je vervangende simkaart niet geactiveerd. 😕 Ik heb onze IT afdeling gevraagd om dit uit te zoeken. Zodra ik antwoord heb, kom ik er op terug bij je.
Badge
Hoi Ernst,

Bedankt voor je reactie en het aanbod om mijn forumnaam aan te passen, maar laat hem maar zo.

Dat mijn vervangende simkaart niet geactiveerd op dit moment is een beetje vreemd. Gisteren bij de klantenservice aan de telefoon zeiden ze namelijk dat hij wel was geactiveerd. 
Misschien is het een beetje onduidelijk omdat dit inmiddels mijn 3e simkaart is. (kaart 1 niet ontvangen; kaart 2 werkte niet en dus inmiddels kaart 3)
De meest recente simkaart (degene die nu in mijn telefoon zit) eindigd op de cijfers ****9699

Groet
Rian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Rcwwanningen, het lek is boven!

De simkaart eindigend op 9699, die je op 23-10 besteld hebt, moet nog geactiveerd worden.
Wanneer je inlogt op Mijn Simyo, zie je het volgende staan:

Welkom , dit is het overzicht voor je Simyo Sim only: 06********

Door direct onder zul je een blauwe balk zien over bijna de hele breedte van je scherm met de tekst:
Simkaart ontvangen? Activeer simkaart

Als je hier op klikt en je simkaart activeert, kun je bellen met de simkaart die in je telefoon zit 🙂
Badge
Hoi Ernst,

Bedankt voor het uitzoeken en ik wilde even laten weten dat inmiddels alles volgens wens werkt. :):):)

Groet
Rian
Badge +6
Hoi Rcwwanningen,

Namens Ernst graag gedaan en fijn om te horen dat alles nu werkt! 🙂
Hallo , Ik heb een 2 jarig contract bij t-mobile deze eindigd op 26-12-2013   nu heb ik sim only aangevraagd by Simyo .

Ik heb al diverse keren een porteringsdatum aangegeven bv 26-12   27-12   29-12    maar krijg steeds bericht via mail van simyo dat de aanvraag voor nummer behoud op dit moment niet mogelijk is volgens mijn huidige provider wegens een lopend contract  ???   wat ik zo gelezen heb is dat ik op mijn persoonlijke pagina de datum moet aangeven wanneer dat wel mogelijk is ...   waarom wijzen ze het dan af ??   ik snap dat het op Dit momnet niet mogelijk is maar  na 26-12 toch wel  ?  graag een reactie zodat ik weet wat ik fout doe  :)  vriendelijke groet Ronald
Badge +6
Hallo , Ik heb een 2 jarig contract bij t-mobile deze eindigd op 26-12-2013   nu heb ik sim only aangevraagd by Simyo .

Ik heb al diverse keren een porteringsdatum aangegeven bv 26-12   27-12   29-12    maar krijg steeds bericht via mail van simyo dat de aanvraag voor nummer behoud op dit moment niet mogelijk is volgens mijn huidige provider wegens een lopend contract  ???   wat ik zo gelezen heb is dat ik op mijn persoonlijke pagina de datum moet aangeven wanneer dat wel mogelijk is ...   waarom wijzen ze het dan af ??   ik snap dat het op Dit momnet niet mogelijk is maar  na 26-12 toch wel  ?  graag een reactie zodat ik weet wat ik fout doe  :)  vriendelijke groet Ronald


Hoi Ronald S,

Welkom op het forum!
Wij krijgen het bericht van je huidige provider dat de eerst volgende datum dat je mag overstappen is op 27 december.
Graag verneem ik van je of je wilt dat ik voor die datum een verzoek laat indienen?
Hallo , Ik heb een 2 jarig contract bij t-mobile deze eindigd op 26-12-2013   nu heb ik sim only aangevraagd by Simyo .

Ik heb al diverse keren een porteringsdatum aangegeven bv 26-12   27-12   29-12    maar krijg steeds bericht via mail van simyo dat de aanvraag voor nummer behoud op dit moment niet mogelijk is volgens mijn huidige provider wegens een lopend contract  ???   wat ik zo gelezen heb is dat ik op mijn persoonlijke pagina de datum moet aangeven wanneer dat wel mogelijk is ...   waarom wijzen ze het dan af ??   ik snap dat het op Dit momnet niet mogelijk is maar  na 26-12 toch wel  ?  graag een reactie zodat ik weet wat ik fout doe  :)  vriendelijke groet Ronald


Hoi Ronald S,

Welkom op het forum!
Wij krijgen het bericht van je huidige provider dat de eerst volgende datum dat je mag overstappen is op 27 december.
Graag verneem ik van je of je wilt dat ik voor die datum een verzoek laat indienen?


Hallo Natascha , ja ik zou het op prijs stellen dat voor de datum van 27-12 een verzoek ingedient wordt  . Ik vondt het alleen vreemd omdat ik op mijn pagina deze datums ook al had doorgegeven , en steeds bericht terug krreg van jullie dat de huidige provider dit niet toestond  :)  in iedergeval bedankt voor de reactie /aanvraag.

Vriendelijke groet Ronald.
Badge +8
Hallo Natascha , ja ik zou het op prijs stellen dat voor de datum van 27-12 een verzoek ingedient wordt  . Ik vondt het alleen vreemd omdat ik op mijn pagina deze datums ook al had doorgegeven , en steeds bericht terug krreg van jullie dat de huidige provider dit niet toestond  :)  in iedergeval bedankt voor de reactie /aanvraag.

Vriendelijke groet Ronald.


Hoi ronald s,

Ik zie dat je nummerbehoud inmiddels is bevestigd voor 27-12. Misschien had het met je opzegtermijn te maken, en schoof de datum daarom steeds op? Het komt nu in ieder geval goed :)

Groetjes,
Charlene

Reageer