.

Vraag

overstappen met nummer behouden

  • 30 May 2012
  • 6 reacties
  • 734 Bekeken

Badge
Hoe kan ik het beste overstappen naar een andere provider zoals Ben, Tele2, KPN, Telfort enz enz.

Maar ik wil wel mijn nummer van SIMYO behouden logisch denk ik want vele mensen kennen dit nummer net als dit op bv visitekaartjes of andere dingen staat gedrukt.

Of kan dat mogelijk bij SIMYO niet de andere providers staan wel toe dat je hun nummer mee neemt naar SIMYO

Dus mag ik er vanuit gaan dat SIMYO dit ook andersom toestaat. Anders zou er oneerlijke concurentie ontstaan toch?

Ik heb een abonnement ik dacht van 350 belminuten permaand en gebruik geen internet of SMS



Korrie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi didgikorrie,

Na het e.e.a. uitgezocht te hebben zie ik dat het volgende is gebeurd. De optie internet op je mobiel/mss is door een medewerker uitgezet nadat je contact hebt gehad met de klantenservice. Waarschijnlijk is dit gebeurd n.a.v. het aan staan van deze optie nadat je van bundel bent gewijzigd. Er is niet gekeken naar internet verbruikskosten van de afgelopen maanden. Op je komende factuur zal je kunnen terug vinden dat er 0,05 cent aan verbruikskosten worden verrekend. Concluderend kan ik zeggen dat er naast 0,05 cent nog eens 4,56 aan onterechte internet verbruikskosten zijn gegenereerd. Ook dit bedrag zullen wij verrekenen.

Op het internet staan helaas vaak negatieve berichten over bedrijven die een dienst verlenen. Dat dit ook op het forum terug komt is niet vreemd en voor Simyo alleen maar leerzaam. Simyo gebruikt de berichtgegevingen op internet om hun service en product te verbeteren.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex

hieronder nog even de mail van je collega ARI die dacht het opgelost te hebben nou NIET DUS wat een @#%^&*%
want ik heb de service waar hij over praat niet aan staan deze staat uit op mijn telefoon en op jullie pagina
het net sluit zich steeds verder dat jullie echt beter moeten gaan werken

Beste heer/mevrouw,
Het netwerk registreert enkel waarvoor vanaf uw simkaart opdracht toe is gegeven. Het toestel maakt dus op de één of andere manier toch verbinding met het internet. Wij adviseren u hiervoor de optie 'internet op je mobiel/MMS' via uw persoonlijke pagina uit te schakelen.
Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.
Met vriendelijke groet,
Ari
________________________________________
Simyo - Contact Mail, 30-Mei 09:55 (CEST):
Mail verstuurd vanaf publiek reactieformulier
K Dob



Op mijn factuur voor de maand januari is er een bedrag van ¿ 3,82 aan kosten mbt tot internet op je mobiel ingehouden. Ik gebruik de telefoon alleen om te bellen en af en toe een sms. Ik gebruik zeker geen internet. Dus ik vind het vreemd dat hier verbruikskosten in rekening worden gebracht.
Het factuurnummer is 22280927 datum 17-02-2012. Bij deze verzoek ik u vriendelijk deze kosten aan mij retourneren.
Op de factuur van 19 maart met nummer 22402799 is dit ook het geval ¿ 0,75 aan internetkosten, maar ik heb geen internet op mijn mobiel.
Met vriendelijke groet,
dhr K. Dob
Badge
Alex,
ik weet nietwaar je de wijsheid vandaan haalt dat mijn internet is uitgezet op 28/4
ik heb dit nooit aangehad omdat ik eens niet weet hoe dit werkt ik heb zelfs moeite met een sms te sturen
ik heb ook geen voiecemail aanstaan althans je kan niet inspreken want waarom zou ik een mobile telefoon hebben als ik niet bereikbaar wil zijn
en om stoer te doen heb ik hem niet
het liefst heb ik een mobiele telefoon met een draaischijf maar die bestaan niet
zal ik je de facturen mailen waar dit opstaat maar misschien is het beter dat men jullie inzet op de klantenservice die sterk onderbezet is want nog steed heeft men niet gereageerd op mijn vraag die ik daar ook al heb gesteld
zoals je merkt staat dit forum vol met slechte service van Simyo en uiteindelijk KPN dat die zijn naam daaraan leent jammer
de enige service die werkt van KPN is provider XS4all
zeg maar waar je de facturen wil hebben en waar ik kan zien dat ze gecorigeerd zijn
heb ik deze week geen duidelijk antwoord van Simyo gaat er een oproep uit voor de stap naar de OPTA
Reputatie 5
Badge +10
Hoi didgikorrie,

Simyo brengt geen kosten in rekening als je overstapt naar een andere provider. Dat zijn indianenverhalen. Je abonnement is per maand opzegbaar. Er is dus bijvoorbeeld ook geen sprake van het afkopen van een contract. In jouw geval zie ik dat de optie internet op je mobiel/mms sinds 28/4/12 uit is gezet. Daarna zijn er ook geen kosten voor internet meer gegenereerd. Waar worden er volgens jou kosten in rekening gebracht voor internet?

Groetjes,

Alex
Badge
ja Alex dat snap ik maar de andere provider zegt dat Simyo mogelijk kosten in rekening brengt
En dat zou best eens kunnen denk ik, als ik zie waarom ik dus eigenlijk wil overstappen, ik zeg niet dat het gras groener is aan de andere kant maar hier begint het behoorlijk geel te worden.
Ook worden er bij mij nog steeds kosten in rekening gebracht voor internet maar die staat bevestigd door Simyo uit
ik denk dat het maar eens tijd wordt voor een oproep op het forum en dan met medestanders, die er genoeg zijn hier op dit forum, richting de OPTA en de rechter.
En bij de klantenservice krijg je alleen maaar een mail dat het erg druk is en ze niet alles kunnen beantwoorden, hoe zou dat nou kunnen dat het erg druk is. Erg jammer want ik ben eigenlijk wel gechameerd van Simyo.
En de cliche antwoorden ken ik wel hoor ik ben manager geweest van een overheids organisatie ook daar werd de burger ( klant ) keihard voor gelogen.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi didgikorrie,

Je kunt gewoon gebruik maken van nummerbehoud als je overstapt van Simyo naar een andere provider. Je moet je nummerbehoud aanvraag dan indienen bij je nieuwe provider.

Groetjes,

Alex

Reageer