.

Beantwoord

Overstapdatum nummerbehoud vervroegen

  • 19 June 2012
  • 3 reacties
  • 6300 Bekeken

Badge
Hi, bij het aanvragen van nummerbehoud heb ik niet gelet op de overstapdatum. Bij T-mobile zie ik dat de opverstap op 15 juni is voltooid. Ik moet echter nog tot 22 juni wachten voordat het bij Simyo wordt uitgevoerd. Kan deze datum vervroegd worden? Wat mij betreft kan het per direct worden overgezet.
Tijdelijk Simyonummer is: 06*
Nummer dat behouden dient te worden is: 06*
Heel hartelijk bedankt alvast.
Met vriendelijke groeten,
Bob Philippus
icon

Beste antwoord door Alex 22 June 2012, 10:37

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Philippus,

Nummerbehoud vervroegen is in sommige gevallen mogelijk. Bij jouw aanvraag had het weinig zin gehad, omdat we een al goedgekeurde portering eerst moeten annuleren. Vervolgens kan er na 24 uur een nieuw verzoek worden ingediend. Volgens onze gegevens wordt je telefoonnummer vandaag over gezet.

Groetjes,

Alex
Goedenavond,

Ik probeer al vanaf 30 oktober 2 zakelijke abonnementen om te zetten naar een sim only abonnement voor de duur van 1 jaar.
Gewenste overstap datum 31 januari 2014.
Afwijzing 1 : Klantnummer en / of overstapdatum komen niet overeen.
Hoezo ?
Gebeld met de KPN helpdesk.
Uitkomst: Simyo heeft over het hoofd gezien dat wij van zakelijk kwamen en ons verzoek als particulier behandeld.
Opnieuw verzoek ingediend.
Afwijzing 2: overstapdatum onjuist.
Gebeld met de KPN helpdesk.
Uitkomst: terugkoppeling dat overstapdatum moet worden 30 januari 2013 ipv 31 januari 2013.
Dit komt niet in beeld bij de terugkoppeling van Simyo aan mij.
Opnieuw verzoek willlen indienen met gewijzigde datum.... dat gaat dus ( nog ) niet.
Volgens het forum over dit onderwerp zou ik 24 uur moeten wachten en dan opnieuw de datum moeten kunnen aanpassen en insturen.
Bij de eerste afwijzing denk ik: ligt het aan mij?
Bij de tweede afwijzing denk ik: hoe moeilijk kan het zijn?
Hoeveel afwijzingen heb ik nog te gaan?

Toch ben ik benieuwd wie er reageert en welk advies ik krijg.
Wel / niet doorgan met Simyo?

Mvg,

Ruud Goezinne
Reputatie 5
Badge +11
Goedenavond,

Ik probeer al vanaf 30 oktober 2 zakelijke abonnementen om te zetten naar een sim only abonnement voor de duur van 1 jaar.

Toch ben ik benieuwd wie er reageert en welk advies ik krijg.
Wel / niet doorgan met Simyo?

Mvg,

Ruud Goezinne


Hoi Ruud Goeziine, welkom op het forum.

Al twee afwijzingen begint wel vervelend te worden...

Ik hoop dat je begrijpt dat het overzetten van telefoonnummers van de ene provider naar de andere een best ingewikkelde zaak is.
Alle providers in Nederland werken met een webportal die het uitwisselen van nummers reguleert. Het daadwerkelijke overdragen van nummers (porteren) is aan strenge regels gebonden en vergt veel handelingen. Sommigen daarvan zijn geautomatiseerd, een aantal niet.
Dit heeft ook te maken met het opzeggen van contracten namens klanten.

De provider die een telefoonnummer wil overnemen van een andere provider is afhankelijk van de informatie die door de klant aangeboden wordt en het antwoord van de 'oude' provider inzake het nummerbehoud.

Ik heb in de aansluitingen gekeken waarmee je nummerbehoud probeert aan te vragen en zie dat je bij het plaatsen van je bestelling aangegeven hebt dat de te behouden nummers prepaid aansluitingen zijn. Dit klopte niet, en dit heeft je oude provider ook aangegeven.
De boodschap hierbij was dat je gewenste overstapdatum niet klopte (ivm 3 maanden opzegtermijn) en dat de combinatie telefoonnummer-klantnummer niet klopte (die ontbrak omdat het een zakelijk contract betreft).

Dit is teruggekoppeld naar je, waarna je via Mijn Simyo nieuwe gegevens hebt ingevuld en als gewenste overstap datum 30 januari hebt ingevuld. Ook nu blijkt de datum een probleem voor je oude provider.

Ik wil je dus aanraden om contact op te nemen met je oude provider en ze te vragen per welke datum je wél mag overstappen.

Reageer