.

Beantwoord

Overstap van KPN-prepaid (gebruik gemaakt van Rabo Mobiel actie) naar Simyo

  • 4 August 2014
  • 7 reacties
  • 939 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Waar ik vooraf voor had gevreesd, is helaas uitgekomen. Mijn verzoek tot nummerbehoud is afgewezen, omdat het 06-nummer niet in dienst is bij de opgegeven provider. Ik denk te weten waaraan het ligt. 

Ik gebruik een Rabo Mobiel prepaid simkaart. Zoals u wellicht weet houdt Rabo Mobiel op met bestaan. De prepaid-dienstverlening is per 1 juni jl. gestopt. Om klanten tegemoet te komen is er in samenwerking met KPN een overstap actie geregeld. Deze actie houdt in dat ik met behoud van m'n beltegoed en telefoonnummer kon overstappen naar KPN. Tevens kon ik 'gewoon' m'n Rabo Mobiel simkaart blijven gebruiken. Eind april heb ik gebruik gemaakt van deze actie.

Ik ben dus overgestapt van Rabo Mobiel naar KPN, maar heb geen nieuwe KPN simkaart gekregen. Dit zorgt voor een aparte situatie waar vooral KPN zich geen raad mee weet. Bij het aanvragen van het nummerbehoud heb ik als nieuwe provider: 'KPN/ HI' geselecteerd, omdat ik nu dus ben overgestapt naar KPN. Ik verwacht dat ik niet goed sta geregistreerd bij KPN, waardoor KPN het verzoek tegenhoudt. Bij Rabo Mobiel hoef ik ook niet aan te kloppen, want zij geven aan dat ik inderdaad ben overgestapt. 

Is dit een probleem waar meer klanten mee worden geconfronteerd? Wat kan ik nu het beste doen?
icon

Beste antwoord door Tiury 5 August 2014, 16:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi WGWA, alvast welkom bij Simyo! 🙂

Gelukkig is het niet zo erg als het klinkt en gelukkig makkelijk op te lossen 😃! Als het goed is heb je tijdens de overstap of "overname" van Rabomobiel naar KPN een brief ontvangen van KPN. In deze brief heeft KPN aangegeven dat je geen nieuwe simkaart van ze ontvangt, maar wel een ander simkaartnummer.

Er hoort in een van de brieven een 8-cijferig simkaartnummer staan vermeld, waarmee we een nieuwe aanvraag voor je kunnen doen. Zou je dit nummer naar me willen sturen via een privĂ©berichtje? Dan doe ik meteen een nieuwe aanvraag nummerbehoud voor je 🙂 Ik hoor het van je!
Die brief heb ik nooit ontvangen. Maar gelukkig kon KPN mij alsnog het juiste simkaartnummer verstrekken. 

Bedankt voor de snelle reactie. 
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WGWA,

Vervelend dat het uiteindelijk toch allemaal wat lastiger ging dan gepland. Je hebt ondertussen via een privébericht verzocht om je bundels te laten activeren. Gelukkig heb ik dit nagenoeg meteen voor je laten doen, dus je kunt nu gebruikmaken van je Simyo Abonnement en telefoonnummer.

Heb je al plezier van je aansluiting? 😃
ik zit op dit moment te klooien met kpn.
ook een rabobank simkaart ook geen brief ontvangen van kpn met een ander sim-kaart nimmer.
heb vanavond een nummer telefonisch van de kpn gekregen en nu maar hopen
dat ik nu na 4 pogingen mijn nummer kan behouden.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi r.r. 🙂,

Welkom op het Simyo forum!

Jammer dat het stroef liep met je aanvraag voor nummerbehoud :(

Ik heb gelukkig goed nieuws voor je 😃 Je aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd door je oude provider. Op 25 augustus wordt je nummer overgezet naar Simyo. Per e-mail ontvang je nog een bevestiging over je overstapdatum.

Heb je misschien nog andere vragen? 🙂
hoi,
ik ben blij te lezen dat het gelukt is.
r.r.
Badge +6
Hoi r.r.,

Dat ben ik ook, ik zie nu alleen wel dat twee verzoeken elkaar hebben gekruist, waardoor je een e-mail hebt ontvangen dat het verzoek zou zijn afgewezen.

Dit gaat onze afdeling Nummerbehoud voor je herstellen waarna je ook nog een e-mail zal ontvangen met de bevestiging :)

Ik hoor het graag van je wanneer je deze hebt ontvangen! 🙂

Reageer