.

Beantwoord

Opzegrecht formulier + Nummerbehoud

  • 6 May 2014
  • 9 reacties
  • 429 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Ik heb het opzegformulier ingevuld dit n.a.v. voorwaarden die zijn gewijzigd, en heb nummerbehoud aangevraagd, alleen nu voor de 3e keer van Simyo naar een andere provider, echter wordt deze telkens door Simyo afgewezen met als reden omdat ik nog contractuele verplichtingen zou hebben.

Ik ben op 5 mei gebeld door Simyo klantenservice n.a.v. het opzegformulier vanwege de gewijzigde voorwaarden, ik heb aangegeven dat ik mijn nummer wens mee te nemen, dit werdt bevestigd telefonisch en dat ik per 2 juni kon overstappen naar een andere provider, dit is dan ook de overstap datum.

Ik hoop dat het dit keer wel wordt goed gekeurd want dan zou het voor de 3e keer zijn deze afwijziging.

Ik verneem graag dat het dit keer wel goed gaat.
icon

Beste antwoord door Alex 8 May 2014, 13:02

Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +1
Vandaag is nummerbehoud bij een andere provider voor de 3e keer afgewezen door Simyo.
Porteer datum dat ik heb aangegeven op was ook op 2 juni op een maandag, zoals afgesproken met de Simyo Klantenservice!

Onderstaande is bericht van de provider n.a.v. de afwijzing van Simyo:

Mobiel nummer:
+31657xxxxxx
Aanvraag beoordeeld

Je aanvraag is afgewezen, omdat je nog een contractuele verplichting hebt bij Simyo.


Wat nu?

    Neem contact op met Simyo, om te achterhalen wat de eerstmogelijke datum is waarop Nummerbehoud kan plaatsvinden.
    Dien vervolgens een nieuwe aanvraag in voor Nummerbehoud, onder de door jouw huidige telecomaanbieder gestelde voorwaarden.


Als je je aansluiting hebt aangeschaft bij een winkel, kun je de nieuwe aanvraag in laten dienen door de medewerkers van deze winkel. Neem hiervoor je huidige en je nieuwe simkaart mee.
-------------------------------------------------------------------------

Onderstaande ontvangen van Simyo vandaag:

(Simyo Nederland)

07-Mei 13:25

Beste heer,

Uw nieuwe provider mag per heden een nummerbehoud verzoek voor u in dienen per 2 juni 2014. In het weekend vinden er geen nummer porteringen plaats. Dit dient u daarom goed te communiceren aan uw nieuwe provider. De nieuw provider kan in het kenmerk van het nummerbehoud verzoek ",.klant mag weg" toevoegen. Wij zullen er dan zorg voor dragen dat uw telefoonnummer per bovengenoemde datum wordt vrijgegeven.

Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.

Met vriendelijke groet,


Waarom wordt het steed afgewezen door Simyo?

Ontvang graag een reactie danwel een goedkeuring want ik ga vandaag voor de 4de keer nummerbehoud aanvragen.

• Opzegrecht formulier is ingevuld en ben dan ook gebeld door Simyo, afgesproken is ook nummerbehoud op 2 juni, dit was op maandag 5 juni, toch wordt het telkens afgewezen door Simyo, 3e dag, 3e afwijzing nu, en ga dan ook vanavond een 4e aanvraag indienen.
• Communicatie gaat goed door, door te geven dat er op 2 juni een portering kan plaatsvinden bij de nieuwe provider.
• 2 juni valt niet op een weekend maar een werkdag, namelijk maandag.
• "Melding klant mag weg" is bekend bij Simyo en nieuwe provider, dus wijst Simyo steeds af.

Graag intern beter communiceren aub!
Badge
Gelezen, Supper waardeloze service van SIMYO . En dan willen ze via een email weten hoe de service is.
Wat wel goed is van SIMYO: Klantenservice nummer 1200
Maar ja daar begint de service elende opnieuw!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Moose,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je nog niet tevreden bent hierover. Ik heb gisteren hierover intern contact gehad, omdat ik zag dat er meer vragen over binnen kwamen. Vanaf vandaag wordt er beter gecontroleerd of iemand weg wil vanwege de tariefwijziging. Anders krijg je inderdaad een afwijzing. En dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Mijn excuses hiervoor.

Er loopt nu een nieuw verzoek om het telefoonnummer over te zetten naar je nieuwe provider 🙂.

Kan je zodra je bericht hebt ontvangen laten weten of de aanvraag is goedgekeurd?

Gelezen, Supper waardeloze service van SIMYO . En dan willen ze via een email weten hoe de service is.
Wat wel goed is van SIMYO: Klantenservice nummer 1200
Maar ja daar begint de service elende opnieuw!


Hoi marjolijn2,

Wij willen graag de mening van klanten weten over onze service. Als men niet tevreden is, kunnen ze aangeven waarom. Dan kunnen wij dit weer meenemen om onze service te verbeteren. Ik kan me voorstellen dat jouw ervaringen nog niet positief zijn geweest en ik ben blij dat we daar gisteren nog even over gebeld hebben. Ik en de andere medewerkers proberen zo goed mogelijk ons werk te doen en veelvoorkomende vragen te signaleren en/of te voorkomen. Als ik het idee heb dat er iets niet goed, gaat probeer ik daar meteen wat aan te doen (zoals gisteren). Dat was niet alleen bedoeld om alleen jou te helpen, maar ook andere klanten die tegen hetzelfde probleem aan liepen.

Vanaf vandaag zou dit niet meer moeten voorkomen. En mocht het wel gebeuren, dan ga ik er ook weer mee aan de slag 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,
Teltort maakt het trouwens nog bonter deze provider is uberhaubt niet bereikbaar. Ik ben blij dat jullie de op en aanmerkingen van klanten serieus nemen.
Badge +1
Hoi Moose,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je nog niet tevreden bent hierover. Ik heb gisteren hierover intern contact gehad, omdat ik zag dat er meer vragen over binnen kwamen. Vanaf vandaag wordt er beter gecontroleerd of iemand weg wil vanwege de tariefwijziging. Anders krijg je inderdaad een afwijzing. En dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Mijn excuses hiervoor.

Er loopt nu een nieuw verzoek om het telefoonnummer over te zetten naar je nieuwe provider 🙂.

Kan je zodra je bericht hebt ontvangen laten weten of de aanvraag is goedgekeurd?


Beste Alex,

Onderstaande is nog steeds de status sinds 8 mei, en nog niet afgewezen. :)

Maar dit is pas nadat ik de andere aanbieder had gebeld, met het verzoek door te geven "klant mag weg" alleen wacht deze op een goedkeuring van Simyo. Ik weet niet of de nieuwe provider iets doet met het verzoek, dit omdat dit zonder de klant er tussen gewoon tussen de providers onderling zou moeten worden geregeld.

Nummerbehoud
Mobiel nummer:
+31657XXXXXX
Aanvraag ontvangen

Aanvraag in behandeling genomen.

Wat nu?
Wij dienen een aanvraag voor Nummerbehoud in bij je huidige provider. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een goedkeuring of afwijzing van je aanvraag.
Badge
Beste Moose
Nummerbehoud is inmiddels goedgekeurd maar nog steeds niet op de juiste datum.
Het vervelende is dat je als klant geen inzicht krijgt waar het fout gaat bij de providers.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mooose,

Je aanvraag is inderdaad binnengekomen met de opmerking die je door hebt gegeven. Deze zal binnen afzienbare tijd behandeld worden.

@marjolein2, jouw aanvraag is goedgekeurd voor 11 juni, maar je nieuwe provider mag dus wel 2 juni als overzet datum doorgeven. Alleen zullen zij de aanvraag moeten aanpassen, want dat kan ik helaas niet voor je doen.

Mocht 1 van jullie vragen hebben, pak ik het op 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Simyo

Maandag 2 juni ben ik uitgeporteerd, n.a.v. de "opzegrecht", maar ik kan nog steeds inloggen op de website van Simyo en zie dat de simkaart van Simyo nog op actief staat en de belbundel nog loopt, dit betekend dat ik nog betaal voor de dagen dat ik geen klant ben van Simyo.

Zouden jullie dit kunne controlleren en rechtzetten, en het teveel betaalde kunnen retourneren, dit aangezien er flink het e.e.a. mis ging met nummerbehoud en nu dit.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mooose,

Ik zie dat je inderdaad bent overgestapt op 2 juni. Dat is gelukkig nu wel goed gegaan 🙂

Je hebt vandaag al eerder contact hebt gehad met onze klantenservice over de abonnementskosten. Deze zijn voor je vergoed. Je simkaart is ook afgesloten en je kunt er niet meer mee bellen. Excuses voor het ongemak.

Nu is echt alles helemaal geregeld. We vinden het erg jammer dat je bent overgestapt en zien je graag ooit weer terug bij Simyo 🙂

Reageer