Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Opzegrecht formulier + Nummerbehoud

  • 6 mei 2014
  • 9 reacties
  • 422 Bekeken

Badge +1
Beste Simyo,

Ik heb het opzegformulier ingevuld dit n.a.v. voorwaarden die zijn gewijzigd, en heb nummerbehoud aangevraagd, alleen nu voor de 3e keer van Simyo naar een andere provider, echter wordt deze telkens door Simyo afgewezen met als reden omdat ik nog contractuele verplichtingen zou hebben.

Ik ben op 5 mei gebeld door Simyo klantenservice n.a.v. het opzegformulier vanwege de gewijzigde voorwaarden, ik heb aangegeven dat ik mijn nummer wens mee te nemen, dit werdt bevestigd telefonisch en dat ik per 2 juni kon overstappen naar een andere provider, dit is dan ook de overstap datum.

Ik hoop dat het dit keer wel wordt goed gekeurd want dan zou het voor de 3e keer zijn deze afwijziging.

Ik verneem graag dat het dit keer wel goed gaat.
icon

Beste antwoord door Alex 8 mei 2014, 13:02

Hoi Moose,



Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je nog niet tevreden bent hierover. Ik heb gisteren hierover intern contact gehad, omdat ik zag dat er meer vragen over binnen kwamen. Vanaf vandaag wordt er beter gecontroleerd of iemand weg wil vanwege de tariefwijziging. Anders krijg je inderdaad een afwijzing. En dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Mijn excuses hiervoor.



Er loopt nu een nieuw verzoek om het telefoonnummer over te zetten naar je nieuwe provider 🙂.



Kan je zodra je bericht hebt ontvangen laten weten of de aanvraag is goedgekeurd?



Gelezen, Supper waardeloze service van SIMYO . En dan willen ze via een email weten hoe de service is.

Wat wel goed is van SIMYO: Klantenservice nummer 1200

Maar ja daar begint de service elende opnieuw!




Hoi marjolijn2,



Wij willen graag de mening van klanten weten over onze service. Als men niet tevreden is, kunnen ze aangeven waarom. Dan kunnen wij dit weer meenemen om onze service te verbeteren. Ik kan me voorstellen dat jouw ervaringen nog niet positief zijn geweest en ik ben blij dat we daar gisteren nog even over gebeld hebben. Ik en de andere medewerkers proberen zo goed mogelijk ons werk te doen en veelvoorkomende vragen te signaleren en/of te voorkomen. Als ik het idee heb dat er iets niet goed, gaat probeer ik daar meteen wat aan te doen (zoals gisteren). Dat was niet alleen bedoeld om alleen jou te helpen, maar ook andere klanten die tegen hetzelfde probleem aan liepen.



Vanaf vandaag zou dit niet meer moeten voorkomen. En mocht het wel gebeuren, dan ga ik er ook weer mee aan de slag 🙂.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

9 reacties

Badge +1
Vandaag is nummerbehoud bij een andere provider voor de 3e keer afgewezen door Simyo.
Porteer datum dat ik heb aangegeven op was ook op 2 juni op een maandag, zoals afgesproken met de Simyo Klantenservice!

Onderstaande is bericht van de provider n.a.v. de afwijzing van Simyo:

Mobiel nummer:
+31657xxxxxx
Aanvraag beoordeeld

Je aanvraag is afgewezen, omdat je nog een contractuele verplichting hebt bij Simyo.


Wat nu?

    Neem contact op met Simyo, om te achterhalen wat de eerstmogelijke datum is waarop Nummerbehoud kan plaatsvinden.
    Dien vervolgens een nieuwe aanvraag in voor Nummerbehoud, onder de door jouw huidige telecomaanbieder gestelde voorwaarden.


Als je je aansluiting hebt aangeschaft bij een winkel, kun je de nieuwe aanvraag in laten dienen door de medewerkers van deze winkel. Neem hiervoor je huidige en je nieuwe simkaart mee.
-------------------------------------------------------------------------

Onderstaande ontvangen van Simyo vandaag:

(Simyo Nederland)

07-Mei 13:25

Beste heer,

Uw nieuwe provider mag per heden een nummerbehoud verzoek voor u in dienen per 2 juni 2014. In het weekend vinden er geen nummer porteringen plaats. Dit dient u daarom goed te communiceren aan uw nieuwe provider. De nieuw provider kan in het kenmerk van het nummerbehoud verzoek ",.klant mag weg" toevoegen. Wij zullen er dan zorg voor dragen dat uw telefoonnummer per bovengenoemde datum wordt vrijgegeven.

Meer weten?
Kijk ook eens op simyo.nl/service of bezoek ons Simyo Forum. Hier vindt u snel het antwoord op veel vragen.

Met vriendelijke groet,


Waarom wordt het steed afgewezen door Simyo?

Ontvang graag een reactie danwel een goedkeuring want ik ga vandaag voor de 4de keer nummerbehoud aanvragen.

• Opzegrecht formulier is ingevuld en ben dan ook gebeld door Simyo, afgesproken is ook nummerbehoud op 2 juni, dit was op maandag 5 juni, toch wordt het telkens afgewezen door Simyo, 3e dag, 3e afwijzing nu, en ga dan ook vanavond een 4e aanvraag indienen.
• Communicatie gaat goed door, door te geven dat er op 2 juni een portering kan plaatsvinden bij de nieuwe provider.
• 2 juni valt niet op een weekend maar een werkdag, namelijk maandag.
• "Melding klant mag weg" is bekend bij Simyo en nieuwe provider, dus wijst Simyo steeds af.

Graag intern beter communiceren aub!
Badge
Gelezen, Supper waardeloze service van SIMYO . En dan willen ze via een email weten hoe de service is.
Wat wel goed is van SIMYO: Klantenservice nummer 1200
Maar ja daar begint de service elende opnieuw!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Moose,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je nog niet tevreden bent hierover. Ik heb gisteren hierover intern contact gehad, omdat ik zag dat er meer vragen over binnen kwamen. Vanaf vandaag wordt er beter gecontroleerd of iemand weg wil vanwege de tariefwijziging. Anders krijg je inderdaad een afwijzing. En dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Mijn excuses hiervoor.

Er loopt nu een nieuw verzoek om het telefoonnummer over te zetten naar je nieuwe provider 🙂.

Kan je zodra je bericht hebt ontvangen laten weten of de aanvraag is goedgekeurd?

Gelezen, Supper waardeloze service van SIMYO . En dan willen ze via een email weten hoe de service is.
Wat wel goed is van SIMYO: Klantenservice nummer 1200
Maar ja daar begint de service elende opnieuw!


Hoi marjolijn2,

Wij willen graag de mening van klanten weten over onze service. Als men niet tevreden is, kunnen ze aangeven waarom. Dan kunnen wij dit weer meenemen om onze service te verbeteren. Ik kan me voorstellen dat jouw ervaringen nog niet positief zijn geweest en ik ben blij dat we daar gisteren nog even over gebeld hebben. Ik en de andere medewerkers proberen zo goed mogelijk ons werk te doen en veelvoorkomende vragen te signaleren en/of te voorkomen. Als ik het idee heb dat er iets niet goed, gaat probeer ik daar meteen wat aan te doen (zoals gisteren). Dat was niet alleen bedoeld om alleen jou te helpen, maar ook andere klanten die tegen hetzelfde probleem aan liepen.

Vanaf vandaag zou dit niet meer moeten voorkomen. En mocht het wel gebeuren, dan ga ik er ook weer mee aan de slag 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge
Beste Alex,
Teltort maakt het trouwens nog bonter deze provider is uberhaubt niet bereikbaar. Ik ben blij dat jullie de op en aanmerkingen van klanten serieus nemen.
Badge +1
Hoi Moose,

Bedankt voor je bericht. Ik snap dat je nog niet tevreden bent hierover. Ik heb gisteren hierover intern contact gehad, omdat ik zag dat er meer vragen over binnen kwamen. Vanaf vandaag wordt er beter gecontroleerd of iemand weg wil vanwege de tariefwijziging. Anders krijg je inderdaad een afwijzing. En dat zou natuurlijk niet het geval mogen zijn. Mijn excuses hiervoor.

Er loopt nu een nieuw verzoek om het telefoonnummer over te zetten naar je nieuwe provider 🙂.

Kan je zodra je bericht hebt ontvangen laten weten of de aanvraag is goedgekeurd?


Beste Alex,

Onderstaande is nog steeds de status sinds 8 mei, en nog niet afgewezen. :)

Maar dit is pas nadat ik de andere aanbieder had gebeld, met het verzoek door te geven "klant mag weg" alleen wacht deze op een goedkeuring van Simyo. Ik weet niet of de nieuwe provider iets doet met het verzoek, dit omdat dit zonder de klant er tussen gewoon tussen de providers onderling zou moeten worden geregeld.

Nummerbehoud
Mobiel nummer:
+31657XXXXXX
Aanvraag ontvangen

Aanvraag in behandeling genomen.

Wat nu?
Wij dienen een aanvraag voor Nummerbehoud in bij je huidige provider. Je ontvangt binnen 5 werkdagen een goedkeuring of afwijzing van je aanvraag.
Badge
Beste Moose
Nummerbehoud is inmiddels goedgekeurd maar nog steeds niet op de juiste datum.
Het vervelende is dat je als klant geen inzicht krijgt waar het fout gaat bij de providers.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Mooose,

Je aanvraag is inderdaad binnengekomen met de opmerking die je door hebt gegeven. Deze zal binnen afzienbare tijd behandeld worden.

@marjolein2, jouw aanvraag is goedgekeurd voor 11 juni, maar je nieuwe provider mag dus wel 2 juni als overzet datum doorgeven. Alleen zullen zij de aanvraag moeten aanpassen, want dat kan ik helaas niet voor je doen.

Mocht 1 van jullie vragen hebben, pak ik het op 🙂.

Groetjes,

Alex
Badge +1
Beste Simyo

Maandag 2 juni ben ik uitgeporteerd, n.a.v. de "opzegrecht", maar ik kan nog steeds inloggen op de website van Simyo en zie dat de simkaart van Simyo nog op actief staat en de belbundel nog loopt, dit betekend dat ik nog betaal voor de dagen dat ik geen klant ben van Simyo.

Zouden jullie dit kunne controlleren en rechtzetten, en het teveel betaalde kunnen retourneren, dit aangezien er flink het e.e.a. mis ging met nummerbehoud en nu dit.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Mooose,

Ik zie dat je inderdaad bent overgestapt op 2 juni. Dat is gelukkig nu wel goed gegaan 🙂

Je hebt vandaag al eerder contact hebt gehad met onze klantenservice over de abonnementskosten. Deze zijn voor je vergoed. Je simkaart is ook afgesloten en je kunt er niet meer mee bellen. Excuses voor het ongemak.

Nu is echt alles helemaal geregeld. We vinden het erg jammer dat je bent overgestapt en zien je graag ooit weer terug bij Simyo 🙂

Reageer