.

Vraag

Nummerporteringprobleem!!!


Badge
Hallo,

Ik weet eigenlijk niet meer wat ik kan doen en stel nu ten einde raad de vraag hier maar op het forum. Ik had een contract bij KPN. Contract liep af op 15/7/2012. Begin 2012 doorgegeven dat ik geen verlenging wilde. Dit was akkoord en dus geregeld. Nummerbehoud bij Simyo aangevraagd en vanaf daar loopt het fout. Eerste keer na de afwijziging KPN gebeld en die gaven aan, aangezien het om een zakelijk abonnement ging, dat je in het opmerkingen scherm wat moest intoetsen en dan zou het handmatig verwerkt worden. Doorgegeven aan Simyo. Weer afgewezen. Nu omdat het klantnummer niet zou kloppen en het contract tot 27/9/2012 zou lopen. Ik heb nog nooit een klantnummer aan Simyo doorgegeven. Ik heb vervolgens een kopie van mijn laatste rekening ingescand en gemaild naar Simyo en wederom het verzoek of ze er mee aan de slag wilden gaan. Weer afgewezen. KPN gebeld. Die gaf aan dat Simyo maar 1 keer een verzoek hadden gedaan. Het zou goed moeten gaan als ze deden wat ik in het mailtje zette of als ze telefonisch contact met KPN zouden opnemen. Simyo maar weer eens gebeld...Ik kwam er nu na drie kwartier wachten eindelijk door...toch raar voor een telecombedrijf...Aan de helpdesk gevraagd of ze echt naar de info wilde kijken die ik doorstuurde. Ze zouden het nog een keer proberen. Vandaag weer een e-mail....afgewezen....Ik word er moe van....Wat moet ik doen om het probleem op te lossen?

Mike2

10 reacties

Badge +6
Beste Mike2,

Welkom op het forum!
Ik heb het voor je nagekeken in het systeem. Mijn collega van nummerbehoud heeft een nieuw verzoek ingediend met een klantnummer.
Ik raad je aan je email in de gaten te houden wat de status is van je nummerbehoud.
Badge
Hallo, Ik weet eigenlijk niet meer wat ik kan doen en stel nu ten einde raad de vraag hier maar op het forum. Ik had een contract bij KPN. Contract liep af op 15/7/2012. Begin 2012 doorgegeven dat ik geen verlenging wilde. Dit was akkoord en dus geregeld. Nummerbehoud bij Simyo aangevraagd en vanaf daar loopt het fout. Eerste keer na de afwijziging KPN gebeld en die gaven aan, aangezien het om een zakelijk abonnement ging, dat je in het opmerkingen scherm wat moest intoetsen en dan zou het handmatig verwerkt worden. Doorgegeven aan Simyo. Weer afgewezen. Nu omdat het klantnummer niet zou kloppen en het contract tot 27/9/2012 zou lopen. Ik heb nog nooit een klantnummer aan Simyo doorgegeven. Ik heb vervolgens een kopie van mijn laatste rekening ingescand en gemaild naar Simyo en wederom het verzoek of ze er mee aan de slag wilden gaan. Weer afgewezen. KPN gebeld. Die gaf aan dat Simyo maar 1 keer een verzoek hadden gedaan. Het zou goed moeten gaan als ze deden wat ik in het mailtje zette of als ze telefonisch contact met KPN zouden opnemen. Simyo maar weer eens gebeld...Ik kwam er nu na drie kwartier wachten eindelijk door...toch raar voor een telecombedrijf...Aan de helpdesk gevraagd of ze echt naar de info wilde kijken die ik doorstuurde. Ze zouden het nog een keer proberen. Vandaag weer een e-mail....afgewezen....Ik word er moe van....Wat moet ik doen om het probleem op te lossen? Mike2


Wil je een berichtje op het forum zetten als jouw probleem is opgelost?
Ik heb een soortgelijk probleem waarbij mijn vorige provider aangeeft dat er helemaal geen verzoek is ingediend vanuit Simyo, terwijl de klantenservice aangeeft dat zij al twee afwijzingen hebben ontvangen. Op de site staat dat nummerbehoud heel makkelijk is, maar het blijkt wel dat het niet vlekkeloos verloopt.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi M.M.H. Bakker,

Je provider heeft geen verzoeken ontvangen omdat de aanvraag voor nummerbehoud al is afgewezen in het eerste stadium. Wanneer er een verkeerd simkaartnummer wordt ingevoerd, zal je vorige provider geen aanvraag binnen krijgen omdat dit al bij de eerste check wordt gecontroleerd. Feitelijk zijn er wel verzoeken ingediend.

Groetjes,

Alex
Badge
Wil je een berichtje op het forum zetten als jouw probleem is opgelost?
Ik heb een soortgelijk probleem waarbij mijn vorige provider aangeeft dat er helemaal geen verzoek is ingediend vanuit Simyo, terwijl de klantenservice aangeeft dat zij al twee afwijzingen hebben ontvangen. Op de site staat dat nummerbehoud heel makkelijk is, maar het blijkt wel dat het niet vlekkeloos verloopt.


Mijn probleem wordt naar gekeken. Voor 1 nummer hebben we nu bericht gekregen dat 27-07 het nummer omgezet gaat worden. Ben nu benieuwd of het ook goed gaat met het tweede nummer. Wordt dus vervolgd!!!! Zodra er meer bekend is laat ik het uiteraard weten.
Badge
Het antwoord is niet volledig. Wat is de reden van de tweede afwijzing? Eigenlijk ben ik ook niet geinterresseerd in de prblemen die opgelost moeten worden maar ik wil weten of mijn nummerbehoud gaat worden uitgevoerd. Zelfs deze moderator gaat in de verdediging en draagtvgeen oplossing aan.
Badge +6
Beste M.M.H. Bakker,

Ik heb de status van je nummerbehoud bekeken in het systeem. De tweede reden van afwijzing was dat het telefoonnummer niet bij de desbetreffende serviceprovider hoort. Gister is er een nieuw verzoek ingediend. Zodra er een terugkoppeling is krijg je bericht per email.
Badge +2
Ik heb helaas een nieuw profiel moeten aanmaken, aangezien ik niet meer kon inloggen op het forum. Het nummerbehoud is gelukt. Topic kan worden afgesloten. Ik vind het wel opvallend dat als het in het forum besproken wordt de zaken wel snel en doeltreffend opgepakt worden en in mijn geval opgelost worden. Dat zou ook zonder tussenkomst van het forum ook zo moeten zijn.

Ik ben in ieder geval blij dat het werkt!

Mike2
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Michael S,

De reden dat je niet kon inloggen onder dezelfde gebruikersnaam heeft met het nummerbehoud proces te maken. Dit probleem is reeds doorgegeven. Hier wordt aan gewerkt. We streven er naar om binnen 24 antwoord te geven op het Simyo forum. Datzelfde geldt voor Twitter en Facebook. De beantwoording gaat bijvoorbeeld sneller dan email. Daar is het termijn binnen 3 dagen.

Goed om te horen dat alles werkt. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben kun je dat dus altijd op het forum kwijt. Veel plezier met je Simyo abonnement.

Groetjes,

Alex
Badge +2
Ik kan weer met mijn eigen profiel op het forum. Dus ook dat probleem is opgelost!
Badge +6
Beste MichaelS,

Blij te horen dat het probleem is opgelost.

Reageer