.

Beantwoord

Nummerbehoud Ziggo afgewezen, wat is het juiste simkaartnr.?


Edit 24 april 2018: De informatie in dit topic is inmiddels verouderd. Uitleg en informatie over nummerbehoud vind je in dit topic.

Ik heb nummerbehoud aangevraagd en mijn verzoek is afgewezen. Ik heb begrepen dat dit nogal veel voorkomt bij Ziggo aanvragen.
Ik vind mijn simkaartnummer ook onwijs lang, namelijk 23 cijfers. Is dit wel correct?
Zou iemand mij kunnen vertellen welk deel ik moet hebben op de ziggo simkaart en uit hoeveel cijfers deze bestaat?
Ik kan eventueel ook een foto pmen naar een lid van dit forum.

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Kim 16 July 2014, 13:01

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +6
Hoi Fusion, welkom op het forum van Simyo! :)

Voor zover nu bij ons bekend is, bestaat het simkaartnummer van Ziggo Mobiel uit 18 of 19 cijfers.

Ik zie dat je gisteravond een nieuw verzoek hebt gedaan met een 18-cijferig simkaartnummer, ik hoop dat dit het correcte nummer is.

Mocht dit nou niet zo zijn, dan zou ik je willen vragen even contact op te nemen met Ziggo Mobiel om aan hen te vragen welk deel precies het simkaartnummer is.
En dan horen wij dit ook graag van je, want de simkaartnummers van Ziggo Mobiel zijn voor ons helaas ook nog een beetje een raadsel 😕
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en mijn aimkaartnummer opgevraagd. Die bleek korter te zijn dan wat er op mijn simkaart stond. Ik heb dus opnieuw een aanvraag gedaan en nu is deze weer afgewezen. Dit keer met als reden Overig.

Wat gebeurt er nu met mijn abonnement bij simyo? Stel ik kan nummerbehoud niet aanvragen gaat mijn simyo abonnement dan in met het huidige nummer?
Badge +6
Hoi Fusion,

Ik heb even gekeken naar de afwijzing van de aanvraag en zie dat er helaas aan onze kant iets niet helemaal goed was gegaan bij deze aanvraag.

Dit heb ik zojuist door onze afdeling Nummerbehoud laten aanpassen en we hebben nu nogmaals een verzoek gedaan voor je nummer bij Ziggo Mobiel. Je zal binnen enkele werkdagen opnieuw een e-mail krijgen met daarin de status van de aanvraag.

Wanneer het nou onverhoopt niet mogelijk is om je 06-nummer over te nemen van Ziggo Mobiel, dan kan je ervoor kiezen om af te zien van nummerbehoud en je Simyo abonnement in te laten gaan met het 06-nummer dat je van ons hebt gekregen.

Maar ik verwacht eerlijk gezegd dat het probleem is verholpen door deze nieuwe aanvraag, ik hoor het graag van je wanneer je bericht hebt ontvangen van onze afdeling Nummerbehoud! 🙂
Bedankt, dan wacht ik nog even af.

Als ik geen nummerbehoud kan krijgen, dan zou ik graag bij mijn huidige abonnement willen blijven.
Ik vraag me alleen af of ik dan wel de activeringskosten moet betalen? Gezien de huidige situatie kan ik er persoonlijk niks aan doen.
Ik heb echter wel de simkaart geactiveerd, dit was nodig om hier een vraag te kunnen op dit forum.
Badge +6
Hoi Fusion,

Ik zie dat je inmiddels van onze afdeling Nummerbehoud de bevestiging hebt gehad dat we op 21-8 je nummer mogen overnemen van Ziggo Mobiel. Fijn dat het nu toch is gelukt :)

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag van je!
Hallo Kim,

Ook ik heb hetzelfde probleem als Fusion, iedere keer wordt mijn Nommerbehoud afgewezen door Ziggo met als reden overige. Ik ben nu al dagen bezig met het bellen naar Ziggo die mij netjes helpen. Inmiddels staat het juiste simkaartnummer er in die door Ziggo is opgegeven. En iedere keer weer wordt de aanvraag afgewezen.

Zoals hieronder aangegeven gaat er schijnbaar iets niet goed bij Simyo met het doorgeven met de gevens naar Ziggo waardoor het nummerbehoud iedere keer wordt afgekeurd. Kunt u mij ook helpen omdat ik niets aan een abbonement heb als ik mijn nummer niet kan overnemen?
Hallo Kim,

Na twee uur bellen met Ziggo, 10 x doorverbonden te worden, terug te moeten bellen en weer wachten heeft vandaag een Ziggo medewerker mij verteld wat er mis gaat. Simyo vraaagt het nummer van mij bij Ziggo op bij "Teleena Teleena", dit dient volgens de medewerker van Ziggo te zijn "Ziggo Teleena". Inmiddels heb ik jullie het contactformulier mijn gegevens doorgestuurd zodat jullie dit voor mij opnieuw kunnen aanvragen.


Door deze fout van Simyo ben ik al een paar dagen aan het bellen geweest met Ziggo omdat jullie het nummer niet correct opvragen.
Gaarne deze fout bij jullie z.s.m. oplossen zodat niet meer klanten onodig veel tijd kwijt zijn met de foutieve communicatie tussen jullie en Ziggo.

Een slechte zaak dat ik zo lang bezig moet zijn om mijn telefoonummer over te zetten!
Hallo Kim,

Ik heb nog steeds geen hulp gehad van Simyo of antwoord op al mijn vragen:

Het volgende is tot op heden gebeurd:
 - op 21-07-2014 heb ik de aanvraag voor nummerbehoud met de correcte gegevens ingedient bij Simyo, die stuurt de aanvraag i.p.v. Ziggo Teleena naar Teleena Teleena,
 - op 24-07-2014 krijg ik van Simyo een afwijzing, de reden die Ziggo opgeeft is overige (dit komt omdta Simy de aanvraag naar Teleena Teleena had gestuurd en dit Ziggo Teleena dient te zijn,
 - op 24-07-2014 heb ik gebeld met Ziggo, die geven nogmaals het juiste simkaartnummer door, klantnummer etc.,
 - op 24-07-2014 via de website van Simyo opnieuw alle gegevens ingevoerd, wederom stuur Simyo deze aanvraag foutief naar Teleena Teleena. Daarom krijg ik op 25-07-2014 wederom een afwijzing met als melding dat mijn simkaartnummer niet klopt.
 - op 25-07-2014 wederom contact opgenomen met Ziggo, nogmaals mijn Simkaartnummer gecontroleert, doorgegeven aan Simyo en wederom afgewezen op 29-07-2014,
 - op 29-07-2014  wederom contact opgenomen met Ziggo en doordat ik bleef vragen waarom mijn aanvraag iedere keer werd afgewezen heeft Ziggo dit voor mij uitgezocht. Hun gaven toen pas aan dat Simyo de aanvraag voor nummerbehoud naar Teleena Teleena stuurt en niet naar het juiste adres Ziggo Teleena. Dit heb ik met alle gegevens wederomop doorgegeven aan Simyo die deze gegevens weer doorgestuurd hebben naar Ziggo.
 - op 30-07-2014 krijg ik wederom een afwijziging met als reden "Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer geodgekeurd door de vorige provider.
 - nu weer contact gehad met Ziggo die mij morgen hierover terug gaan bellen.

Laat duidelijk zijn, de oorzaak van deze problemen komt doordat Simyo de eerste drie keer mijn aanvraag naar het verkeerde adres Teleena Teleena opgestuurd hebben. Tot op heden heeft Simjo geen enkele aktie naar mij toe genomen om mij te helpen ondanks dat hun foutief gehandeld hebben.

Top slot, Simyo neem a.u.b. ook aktie om te zorgen dat mijn nummer overgezet kan worden en zorg dat jullie in het vervolg de aanvragen wel direct naar het juiste adres sturen zodat andere niet dezelfde elende meemaken als ik.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Joop vdH,

Welkom op het forum :)

Ik begrijp dat je het vervelend vindt dat je aanvraag voor nummerbehoud zo lang duurt. Als gegevens niet correct worden doorgegeven dan wordt de aanvraag standaard afgewezen 😞 Ik geloof dat nu wel de juiste gegevens zijn doorgegeven, want de aanvraag is nu namelijk wel goedgekeurd. Ik zie dat we op 01-09-2014 je telefoonnummer gaan overnemen. Heb je daar nog geen bericht over gehad?

Excuses voor de eventuele onduidelijkheid en verwarring die is ontstaan. Als je nog vragen of opmerkingen hebt, help ik je graag verder.
Beste,

Ook ik heb het zelfde probleem ondervonden.
Eerst werd mn aanvraag afgewezen met reden: simkaartnummer of telefoonnummer komen niet overeen, neem contact met de oude provider (ziggo)
Na met hen contact te hebben opgenomen, heb ik het simkaartnummer afgekort naar 18 cijfers. Hiermee heb ik een tweede aanvraag gedaan.
Helaas werd ook de tweede aanvraag afgewezen met reden: overige.

Na de reacties in dit topic te hebben gelezen, blijkt het probleem bij Simyo te liggen. Kan de afdeling Nummerbehoud van Simyo ervoor zorgen dat mijn overstap van Ziggo Mobiel naar Simyo adequaat wordt afgehandeld?

Mvg,
Lauran
Badge +6
Hoi Lauran91, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb zojuist een verzoek naar onze afdeling Nummerbehoud gestuurd om een nieuw verzoek in te dienen voor je 06-nummer bij Ziggo Mobiel.
Binnen enkele werkdagen ontvang je opnieuw een e-mail met daarin de status van de aanvraag.

Excuses voor het ongemak!

Reageer