.

Beantwoord

Nummerbehoud wordt constant afgewezen. Hoe zorg ik dat ik toch mijn nummer kan behouden?

  • 1 June 2018
  • 8 reacties
  • 373 Bekeken

Hallo Simyo,

Na meerdere malen de chatservice geraadpleegd te hebben ben ik onderhand radeloos geworden. Mijn aanvraag tot nummerbehoud wordt namelijk constant afgewezen om de volgende reden: ''de combinatie telefoonnummer en simkaartnummer klopt niet.'' ook geeft MijnSimyo aan dat de datum van overstappen niet geldig is (wat mij zelf apart lijkt want het is een prepaid kaartje). Nu ben ik dus via de chat meerdere malen geholpen wat betreft deze situatie en ben ik zeker niet ontevreden over de service, echter is het probleem nog niet opgelost. Er is via de chatservice al een aanvraag gedaan met mijn klantnummer die ik rechtstreeks uit de MyVodafone omgeving haal en zelfs daarmee krijg ik een melding dat het simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomt? Zou iemand mij daarom kunnen vertellen waarom deze aanvraag, zelfs met behulp van de klantenservice, steeds wordt afgewezen?
icon

Beste antwoord door Thomas 4 June 2018, 12:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Wordt er bij Simyo aangegeven dat het om Simyo prepaid gaat. Het is wel eens gebeurd dan men KPN koos of enkel Simyo.
Hallo Ray,

Ik weet niet 100% wat je bedoeld maar ik probeer van mijn huidige situatie (Vodafone prepaid) dus nu dit nummer te behouden en mee te nemen naar mijn nieuwe SimOnly abonment bij Simyo. Ik heb dit via Belsimpel afgesloten en aangezien dit recent is gebeurd is mijn abonnement nog niet ingegaan. Als ik bij mijn abonnementen in Simyo kijk staat er dus nog geen huidige bundel, wel als ik het probeer te wijzigen zegt het dat mijn huidige bundel de bundel is die ik besteld heb dus volgens mij wordt het niet gezien als prepaid.
Reputatie 7
Badge +6
Als je via bel simpel een abonnement afsluit van simyo ipv bij simyo zelf, Dan kun je geen nummer behoud aanvragen.
Dit eerder gelezen, maar misschien kun je de boel nog annuleren.
Oke, Dat lijkt me wel erg onwaarschijnlijk aangezien ik hier een geheel formulier voor moest invullen? Dit was al in het betalingstraject bij belsimpel zelf. Ik heb van allerlei mails ontvangen van zowel Simyo als belsimpel dat dit een abonnement met nummerbehoud is. Ook geeft de klantenservice site van belsimpel aan dat dit gewoon mogelijk is onder het kopje ''Hoe vraag ik nummerbehoud aan?'' op de klantenservice site Link.
Hoi Jeroen - @Jeroenluisman

Lees dit voorbeeld even door. Ik verw8 dat dat duidelijkheid schept.

Fijne dag nog !😎
Waarom zou de info van Belsimpel kloppen en Simyo niet. Ik dacht overigens dat je van Simyo naar Vodafone wilde. Had dat aangepast maar staat nog steeds fout.

Maar je kan bij Belsimpel geen abonnement bij Simyo nemen incl. nummerbehoud. Dat kan alleen met een nieuw nummer.

https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/waarom-kan-ik-via-belsimpel-geen-nummerbehoud-aanvragen-41051

Lees reactie moderator.
Wauw wat schandalig dat dit dan wel wordt geadverteerd op hun website! Maar is dit dan de reden dat Vodafone mijn nummerbehoud afwijst met de reden dat mijn combinatie van hun simkaartnummer en telefoonnummer niet overeenkomt? Ook heb ik wel een verificatie SMS ontvangen om het aanvraag traject in gang te zetten. Heel apart dat je dan pas midden in het traject te horen krijgt dat het helemaal niet kan, terwijl je hier wel gehele formulieren voor moet invullen. Ook jammer dat de servicechat dit niet aangaf terwijl ik dit elke keer wel benoemt heb. In ieder geval bedankt voor jullie antwoord, dan ga ik dit maar eens aankaarten bij belsimpel want de zogenoemde ''nummerbehoudgarantie'' die die gegarandeerd word bij de aankoop gaat dan blijkbaar niet op..
Reputatie 6
Badge +4
Hi Jeroenluisman,

Van harte welkom! Leuk dat je ons op het Simyo Forum gevonden hebt. ;)

Jammer om te lezen dat het niet wilde vlotten om je nummer overgezet te krijgen van Vodafone naar ons toe! Dat is niet fijn, je wil natuurlijk alles geregeld hebben.

In je gegevens zie ik dat je vrijdag nog gesproken hebt met mijn collega Kevin. Hij heeft een nieuw verzoek voor nummerbehoud voor je ingediend en hierna is je aanvraag goedgekeurd door Vodafone. Dat is top, want dat betekent dat je nummer naar alle waarschijnlijkheid morgen al wordt overgezet van je oude Prepaid naar ons toe! Een precieze tijd kan ik niet zien vanaf mijn kant. Maar zodra je simkaart van Vodafone geen signaal meer geeft, kun je ervan uit gaan dat je nummer is overgezet. Op dat moment kun je jouw Simyo simkaart in je telefoon doen en gaan gebruiken. ;)

Als je nog vragen hebt weet je ons te vinden. :)

Lekker bezig weer Ron H, Ray en Friesian! Dank!

Groetjes,
Thomas

Reageer