.

Beantwoord

Nummerbehoud twee keer afgewezen! Waarom en hoe verder?

  • 30 July 2021
  • 7 reacties
  • 237 Bekeken

Nieuwe Simyo prepaid simkaart met tijdelijke nummer gekocht en geactiveerd, en gelijktijdig voor nummerbehoud gekozen. Voor de tweede keer ontvang ik van Simyo het volgende bericht:

 

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: reden vraagt om uitleg door je vorige provider.

Op Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing? Neem dan contact op met je vorige provider.

Vriendelijke groet,

Het Simyo team

Heb je nog vragen? Kijk dan op onze servicepagina, of stel je vraag op het Simyo Forum of Twitter.

 

Mijn vorige provider is Youfone, ik ben al jaren contractvrij, standaard opzegtermijn is 1 maand, en Simyo mag mijn contract opzeggen met nummerbehoud. 

 

Waar ligt de kink in de kabel? Hoe verder?

icon

Beste antwoord door Bas 30 July 2021, 13:59

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7

@Woldon Heb je, zoals wordt aangegeven, al contact opgenomen met je vorige provider?

Enkele redenen van een afwijzing van nummerbehoud kunnen bijvoorveeld zijn:

  • Een missend of foutief cijfer in het ingevoerde nummer van de simkaart van de vorige provider.
  • Een contract waarvan de eerste contracttermijn, bijvoorbeeld het 1ste jaar of de 1ste 2 jaren, nog loopt, maar daar is in dit geval geen sprake van.
  • Het contract werd door de gebruiker zelf al beëindigd bij de vorige provider, waardoor het over te willen nemen nummer niet meer bestaat.

Het vreemde is wel, dat geen reden werd opgegeven.

Bedankt voor je reactie. Helaas geen van de drie. Kink zit bij Simyo! Ze sturen een bevestigings SMS naar mijn oude nummer, die ik "natuurlijk" niet gezien heb. Handig om zoiets ergens vooraf te vermelden 🤔.

Reputatie 7

@Woldon Hoe weet je zo zeker dat de kink bij Simyo zit? De melding laat toch zien dat je contact moet opnemen met de vorige provider?

Reputatie 7
Badge +9

Ze sturen een bevestigings SMS naar mijn oude nummer, die ik "natuurlijk" niet gezien heb.

Dan is dat het probleem. Zonder die bevestiging kan de overname niet aangevraagd of goedgekeurd worden. In moderator/community manager duikt hier vast voor je in. Ik denk dat dit wel goed gaat komen.

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Woldon, 

Welkom op ons forum!

Om je aanvraag nummerbehoud af te ronden moet je inderdaad een code invoeren die wordt verstuurd naar het te behouden nummer. Als we die naar je nieuwe nummer zouden sturen, dan zou iedereen elkaars nummer kunnen pikken 😅 Overigens staat in de e-mail die je ontvangt ter bevestiging van je bestelling letterlijk het onderstaande: 

Hoe zit het met nummerbehoud?
Tijdens je bestelling heb je nummerbehoud aangevraagd. Wij sturen per sms een verificatiecode naar het telefoonnummer dat jij wil meenemen. Reageer op die sms met dezelfde code om je nummer te bevestigen. Zo weten wij zeker dat het nummer klopt! Daarna gaan wij voor je aan de slag en houden we op de hoogte.

Ik heb zojuist een nieuwe aanvraag ingediend en als het goed is ontvang je nu opnieuw een SMS. Mocht het niet lukken met de SMS, dan kun je via deze website je aanvraag afronden met behulp van het klantnummer van je huidige/oude provider 😇

Laat je weten of het nu wel lukt?

Groetjes,
Bas

Hiermee is het prima opgelost 🙂

Reputatie 7
Badge +6

Hi Woldon, 

 

Super! Bedankt voor je bericht! 

 

Groetjes,

Tessanne

Reageer