.

Beantwoord

Nummerbehoud process in het buitenland zonder netwerk om verificatie sms te ontvangen. Wat nu?

  • 27 March 2020
  • 1 reactie
  • 255 Bekeken

Hallo, ik heb net een Simyo Prepaid packet aangevraagd en voor betaald, met gratis nummerbehoud. Maar, ik zie nu pas dat t nummerbehouden alleen gedaan door een verificatiecode te sturen naar het 06-nummer die ik nee wil nemen... Alleen, ik zit in het buitenland, Australië, (waar ik voor de komende maanden vast zit vanwege geannuleerde vluchten en COVID-19), en ontvang geen sms'en met mijn Tele2 simkaart. Ik heb al met Tele2 gebeld om het probleem op te lossen, en ze hebben alles geprobeerd om het te fixen dat ik op een Australische netwerk terecht kom, maar helaas werkt het niet. Daar door dat ik een Simyo Prepaid simkaart aangevraagd heb met nummerbehoud, dat ik hoop hier wel sms'en kan ontvangen zodat ik weer toegang kan krijgen tot mijn DigiD en andere NL's servicen waar mee ik een verificatie code moet ontvangen.

 

Dus, mijn vraag is, kan ik het nummerbehouden zonder de verificatiecode sms?

 

Het idee was dat de Simyo simkaart naar mijn thuisadres in NL wordt gestuurd, waar mijn huisgenoot de simkaart kan activeren en dan door kan sturen per post naar Australië. Maar, het belangrijkst is dat:
1. die Simkaart mijn nog actieve Tele2 06-nummer heeft, en
2. dat die Simyo simkaart toegang heeft tot Australische netwerk providers.

 

Ik heb deze berichten al via WhatsApp gevraagd aan Simyo, om alleen het domme reactie van Timo te ontvangen 24 uur na mijn eerste app, net voor dat de WhatsApp service dicht gaat, “Hoi, je appt met Timo. Waarmee kan ik je helpen?”.

 

p.s. Ook al weet Timo van Simyo mijn situatie, ik heb deze e-mail ook net binnen:

 

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: het telefoonnummer is niet actief en kan daardoor niet overgezet worden.

 

p.p.s Ik heb een 2e afwijzing binnen gekregen:

 

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06******** op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: de combinatie telefoonnummer en klantnummer klopt niet.

 

En ja, die combinatie klopt wel.


PLEASE HELP!

Dank,

Jardi

icon

Beste antwoord door Bas 28 March 2020, 16:25

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 6
Badge +6

Hoi Jardi, 

Welkom op ons forum! En goed dat je even contact met ons opneemt :innocent:

In plaats van de verificatiecode kun je ook je klantnummer van Tele2 invoeren. En die kun je waarschijnlijk wel terugvinden op hun website, of op een factuur van hun!

Laat je me weten of het gelukt is? 

Groetjes, 
Bas

Reageer