.

Beantwoord

Nummerbehoud prepaid, wanneer SIM kaart wisselen?

  • 15 February 2021
  • 5 reacties
  • 393 Bekeken

Hallo,

 

er is zat te lezen over nummerbehoud, maar toch is het me niet helemaal duidelijk.

Ik heb een Simyo prepaid kaart aangevraagd met nummerbehoud, en heb nu een tijdelijk nummer. De code is per SMS ontvangen en teruggestuurd, dat is allemaal OK. Komende zondag 21-2 wordt het nummer overgezet.

Ik wil het tijdelijke nummer wat ik krijg van Simyo niet gebruiken, ik laat dus mijn oude prepaid kaart zitten tot en met 21-2. Maakt het nou uit of ik mijn nieuwe Simyo simkaart pas daarna in mijn telefoon doe? of moet dat voordat het nummer wordt omgezet?

ik vraag dat vooral vanwege deze zin in de email:

 2. Op de dag van overzetting wordt je huidige abonnement of Prepaid simkaart beëindigd en je nummer overgezet naar je Simyo simkaart.

 

 

bedankt

Thomas

icon

Beste antwoord door RicoK 15 February 2021, 17:41

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Thomsky,

 

Welkom op het Simyo forum! Goed dat je het even navraagt, volgens mij ben je ook helemaal verder geholpen door onze forumexperts!

 

Ik heb het even nagevraagd en het nummer zou gewoon op zondag overgezet moeten worden, bepaalde porteringen worden inderdaad niet in het weekend uitgevoerd. 

 

Mochten we je verder ergens mee kunnen helpen dan horen we het graag! Thanks RicoK en RonH!

 

Groetjes,

Daisy

 

 

Reputatie 7

@Ron H Dat is een goed punt. Vroeger/voorheen was dit zelfs werkelijk een handmatige handeling. Ik weet niet in hoeverre dit tegenwoordig is geautomatiseerd.

@Daisy Kun jij hier iets van zeggen? Wordt @Thomsky’s nummer op een zondag overgezet?

Reputatie 7
Badge +6

Los van de handige tip van Rico maar zover ik weet worden er geen nummersovergezet in het weekend, of dit moet veranderd zijn.

@Thomsky Wat je zou kunnen/moeten doen is de simkaart van je huidige provider in je toestel laten op de dag van de om-/overzetting. En zodra je in je scherm van je telefoon ziet dat er geen netwerkverbinding meer is, is dat een teken dat de oude /huidige provider uit de lucht is. Zo'n moment is een uitgelezen moment om je nieuwe simkaart van Simyo in je telefoon te steken. Zo kan er sowieso helemaal niets misgaan (als er al iets mis kan gaan natuurlijk).


okiedo, begrepen, dan doen we dat, bedankt

Reputatie 7

@Thomsky Wat je zou kunnen/moeten doen is de simkaart van je huidige provider in je toestel laten op de dag van de om-/overzetting. En zodra je in je scherm van je telefoon ziet dat er geen netwerkverbinding meer is, is dat een teken dat de oude /huidige provider uit de lucht is. Zo'n moment is een uitgelezen moment om je nieuwe simkaart van Simyo in je telefoon te steken. Zo kan er sowieso helemaal niets misgaan (als er al iets mis kan gaan natuurlijk).

Reageer