.

Nummerbehoud pre-paid Simyo -> Simyo sim only.

  • 24 October 2012
  • 26 reacties
  • 1295 Bekeken

Ik heb nieuw abonnement afgesloten bij Simyo en netjes nummerbehoud aangevraagd.
Krijg ik na 2 weken bericht dat de portering is geweigerd en dat dit via mijn Simyo (pre paid) moet worden aangevraagd.
Zo gezegd zo gedaan, dus niet.
Bij mijn Simyo van het pre paid nummer KAN ik dit nummerbehoud niet regelen. Ik kan hier alleen een ander nummer laten porteren naar het pre paid simkaartje maar dat is nu juist niet de bedoeling.
Wanneer ik inlog via mijn Simyo van het nieuwe abonnement kan ik het wel aanvragen, maar wederom geweigerd.
Iemand een idee, ik word er een beetje wild van......

26 reacties

Waarom is het mogelijk om een ABO af te sluiten, nummerbehoud aan te vragen van Simyo prepaid naar sim only, dit wordt op de webportal geaccepteerd en vervolgens krijg na 1 week een mail dat dit anders moet worden aangevraagd. 1,5jaar geleden moest ik op deze wijze overstappen.
Hoe nu verder want de nieuwe sim kaart is geactiveerd en als ik jullie procedure volg gaat mijn pre paid nummer geporteerd worden naar weer een ander sim kaartje en dus heb ik 2 abonnnementen i.p.v 1.
Als de webportal goed was ingericht was al deze ellende voorkomen.
Badge +2
Beste Blondje,

Voorheen was dit inderdaad de procedure die je moest doorlopen om over te kunnen stappen van prepaid naar een abonnement. Tegenwoordig kan dit enkel via de persoonlijke pagina op www.simyo.nl. Wij zullen een uitzondering maken en het alsnog handmatig voor je overzetten. Dit zal vanmiddag voor half 6 in orde zijn gemaakt. Hou even dit topic in de gate voor een update. Ik zal een berichtje in dit topic plaatsen op het moment dat het is opgelost.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Blondje,

Wij hebben het nummer van je prepaidkaart omgezet naar het nieuw abonnement. Je abonnement gaat per vandaag in. Wij wensen je veel belplezier!

Groetjes,

Arie
Badge
De service van simyo is ronduit vreselijk. Drie weken geleden contact opgenomen om een prepaid abonnement over te zetten op een simonly abonnement. Dan moet ik een hele procedure doorlopen om nummerbehoud te realiseren en ik moet extra kosten maken (aansluitkosten worden opnieuw in rekening gebracht).

We zijn nu drie weken verder en ik bel nog steeds met mijn prepaid tariveren, heb de aansluitkosten inmiddels betaald, kan nogsteeds geen gebruik maken van internet. Communicatie over mijn vragen vind niet plaats. Kortom: waardeloze dienstverlening.

Ik heb ook voor mijn 3 kinderen abonnementen bij simyo lopen. Wanneer alle contracten vrij zijn, zijn we weg met alle abonnementen.
Badge +2
Beste Ludens,

Als eerst onze excuses dat het zo lang heeft geduurd. Dit is uiteraard niet de bedoeling. Aangezien het een nieuwe aansluiting betreft dienen er opnieuw aansluitkosten betaald te worden. De reden hiervoor is dat het handmatig overgezet moet worden.

Uit onze gegeven blijkt dat het nummer dat gekoppeld zit aan je forumaccount, de oud Lowcall aansluiting, maandag overgezet zal worden naar het nieuwe abonnement. Vanaf maandag heb je dit nummer dus op je nieuwe simkaart.

Groetjes,

Arie
Badge
Beste Arie,

Hoe kan dat nu dat mijn bericht 1 dag geleden op dit forum gezet is? Dat is zeker twee weken gelden dat ik die reactie heb gestuurd.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het overzetten van mijn abonnement zo lang heeft geduurd omdat ik vandaag pas gebeld heb. Ik heb het idee dat simyo het overzetten van mijn telefoonnummer helemaal niet gepland heeft.

Overigens is het geen nieuwe aansluiting. Ik ben al jaren klant bij simyo en ben van mening dat ik onterecht aansluitkosten moet betalen.

Ik ben dan ook uitermate ontevreden over de dienstverlening van simyo.

Ludens.
Ik vind het ook belachelijk dat er aansluitingskosten in tekening gebracht worden bij het  veranderen van prepaid naar simonly abbo. Het is inderdaad geen nieuwe aansluiting. In plaats van klanten te houden jaagt simyo die weg. Fazit: wisselen , er zijn aanbieders genoeg tegen zelfde prijs.
Hallo
Ik heb een soorgelijke situatie. Ik had prepaid en heb buiten mijn Simyo een abbonementswijziging gemaakt naar Simyo Sim only met nummerbehoud.
Nummerbehoud wordt geweigerd en nu moet ik dit in Mijn Simyo regelen. Heb alle papieren al binnen maar als ik nummerbehoud in mijn Simyo wil regelen betaal ik wederom aansluitkosten. Beetje dubbelop. Dat weiger ik 
Het is toch uitermate vreemd dat ik geen nummerbehoud kan doen zeker als ik bij dezelfde provider ben. Als dit niet kan activeer ik niet het nieuwe abbonement en ga naar een ander.
Jammer want was verder altijd tevreden 
Daarnaast vreemd dat de helpdesk moeilijk te bereiken is en sinds vandaag helemaal niet meer
Voor mij geldt helaas hetzelfde, een poosje geleden heb ik uitgezocht hoe de overstap van prepaid naar sim-only behoorde te gaan. Dit moest via een nieuwe aanvraag, heb er zelfs nog naar gegoogled.. Nu zie ik inderdaad ook dat het binnen de persoonlijke omgeving kan. Ik heb echter mijn aanvraag al gedaan en heb mijn nieuwe simkaart zojuist binnen gekregen. Ook mijn aanvraag is afgeschoten: "Overstap van prepaid naar sim-only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren."

Ik wil echter niet aan een dubbel abonnement/aansluitkosten vast zitten. Moet ik het zojuist ontvangen"pakket" niet activeren en/of terugsturen of kan het alsnog via deze nieuwe simkaart.
Hallo,


Hoelang bestaat de mogelijkheid om over te stappen via "Mijn Simyo"? Ook ik wou overstappen naar Sim-only, maar heb dit ook niet gedaan via "Mijn Simyo" Ik heb ook al een mail ontvangen dat het 'startpakket' is verzonden, dus deze zal ook bij mij morgen in de bus liggen.

Groetjes,
Aafje
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Rainman, edstof en adijk,

Bij een abonnement worden er (in tegenstelling tot bij de prepaid aansluitingen) altijd aansluitkosten in rekening gebracht. Jullie kunnen de reeds ontvangen simkaarten ongeactiveerd retour sturen en vervolgens de overstap naar sim only abonnement aanvragen via de persoonlijke pagina op www.simyo.nl.
Badge
Beste Arie,

Hierboven heb je deze bevestiging geschreven:  'Uit onze gegeven blijkt dat het nummer dat gekoppeld zit aan je forumaccount, de oud Lowcall aansluiting, maandag overgezet zal worden naar het nieuwe abonnement. Vanaf maandag heb je dit nummer dus op je nieuwe simkaart.'

Het is inmiddels woensdag en er is nog helemaal niets veranderd. Ik bel nog steeds met mijn simyo (geen Lowcall) prepaidabonnement en kan geen gebruik maken van het abonnement waarvoor ik de aabnsluitkosten betaal.

Kun je me een datum geven die ook werkelijk gerealiseerd gaat worden?

Mijn ontevredenheid neemt met de dag toe en simyo irriteert inmiddels mateloos.
Reputatie 2
Badge +1
Hey Ludens,

Ik heb jouw vraag in dit topic beantwoord.
Badge
in deze post werd mij toegezegd dat afgelopen maandag het nummer overgezet zou worden. Dat is niet gebeurd.

Reclamatie leverde mij deze reactie op:

'Excuses voor de verwarrende communicatie omtrent het nummerbehoud. Jouw nummerbehoud is niet correct uitgevoerd. Dit zal vandaag voor 18.00 rechtgetrokken worden. Vanaf 18.00 kan je gebruik van jouw abonnement maken met jouw te behouden telefoonnummer. '

Ik heb zojuist gekeken en vastgesteld dat deze toezegging ook niet is nagekomen. Kunt u deze vragen voor mij beantwoorden:

Wat moet ik (nog meer) doen om gebruik te maken van het abonnement waarvoor mij als bestaande simyo klant voor de tweede keer aansluitkosten in rekening wordt gebracht?

Wat vindt u van de kwaliteit van deze dienstverlening (het nummerbehoud is minimaal drie maar waarschijnlijk vier weken geleden aangevraagd en geactiveerd)?
Badge
Ook vandaag is mij, dit keer per mail nav een klacht, toegezegd dat het geregeld zou zijn. Helaas pindakaas is er voor de derde keer niets geregeld.

Wordt vervolgd...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Ludens,

Zou je nu nogmaals willen proberen te bellen met je nieuwe Simyo simkaart? Volgens het systeem zou het moeten werken. Indien dit niet zo is, verneem ik dit graag. Dan ga ik er mee aan de slag.

Groetjes,

Alex
Heb nu ingelogd met mijn eigen wachtwoord behorend bij no0610484674.
Heb zojuist een nieuwe simkaart gekocht voor mijn vrouw ,omdat ik de telefoon niet kon opwaarderen omdat het inloggen niet lukte wil voor haar het
no behouden voor de nieuwe simkaart maar dat kan alleen als je van een andere provider komt ,misschien heeft U hiervoor een oplossing.
 De aanvraag en betaling is gedaan op naam van Ria Winters  mailadres   ria_winters@hotmail.com  wonende poelruiter68 6023ec Budel-schoot.   Vriendelijke groet Jan Winters.
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum jan winters,

Jouw vraag/verzoek is niet helemaal duidelijk. Zou je deze nog een keer willen specificeren?
Hoi  Wayne
Doordat we de gegevens van wachtwoord  mob 061072XXXX kwijt waren,  geprobeerd  dit op te vragen ,wat niet lukte.
hebben daarna een nieuwe simkaart gekocht en wilden op het oude no doorbellen .echter no. overzetten kan alleen als je van een andere provider komt
Badge +2
Beste Jan Winters,

Ik heb je een berichtje gestuurd met je wachtwoord.

Groetjes,

Arie
Beste Arie
Het hele probleem wordt steeds groter.      Het wachtwoord wat je verstuurd hebt is denk ik voor de nieuwe simkaart welke onlangs is aangekocht voor mijn vrouw, en welke vandaag bezorgd is.   In de handleiding wordt verwezen naareen pincode maar deze pincode kan ik niet vinden in mijn mail gegeven, ook niet in de mail van mijn vrouw graag had ik dus om te beginnen de pincode van kaaart nummer49265547. en dan het nummerbehoud van haar oude simkaart met nummer0610728489.     Vriedelijke groet Jan  Winters
waarom krijg ik nooit iemand aan de lijn voor vragen over nummerbehoud.
ik wacht gemiddeld 20 min. en er gebeurd niets...grrrrrrr
jammer zeg
Badge +2
Beste Jan Winters,

Ik heb je vrouw een mailtje gestuurd met het wachtwoord. Nadat ze is ingelogd kan ze onder het tabblad 'gegevens en instellingen' haar pin en pukcode terugvinden. Helaas kunnen wij geen aanvraag voor nummerbehoud terugvinden. Zij kan dit alsnog onder het tabblad 'selfservice' aanvragen.

Groetjes,

Arie
Badge +2
Beste Kees Mol,

Wij zullen je nummer vandaag overzetten naar het nieuwe abonnement. Dit zal voor 6 uur zijn uitgevoerd. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Arie
Badge
ik ben ook van prepaid naar sim only gegaan met nummerbehoud maar dat is nog steeds niet gebeurd!wanneer wordt mijn huidige nummer nou overgezet naar mijn sim only??? HELP!!!

Reageer