.

Beantwoord

Nummerbehoud op vervangende simkaart?


Ik heb nummerbehoud aangevraagd. Mijn oude gsm heeft een standaard simkaart en mijn nieuwe Iphone een micro simkaart.
In mijn Iphone zit nu de vervangende simkaart. Wordt het te behouden nummer op mijn vervangende simkaart geplaatst bij overschakeling en blijven pin en puk dan nog steeds dezelfde getallen?
Henk
icon

Beste antwoord door Kim 6 July 2014, 19:04

Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Hoi Henk_Ka, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb even naar je aansluiting gekeken waarmee je op het forum bent geregistreerd, maar zie niet dat je een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Bedoel je soms dat je de micro simkaart uit de normale simkaart hebt gedrukt? :)

In dat geval is het nog dezelfde simkaart alleen in een ander formaat, dat verandert verder niets aan de pin- en pukcode en je nummer zal inderdaad per 1-8 op deze simkaart worden geplaatst :)

Heb ik hiermee je vraag beantwoord of heb ik misschien iets over het hoofd gezien? 😕 🙂
Hoi Henk_Ka, welkom op het forum van Simyo!

Ik heb even naar je aansluiting gekeken waarmee je op het forum bent geregistreerd, maar zie niet dat je een vervangende simkaart hebt aangevraagd. Bedoel je soms dat je de micro simkaart uit de normale simkaart hebt gedrukt? :)

In dat geval is het nog dezelfde simkaart alleen in een ander formaat, dat verandert verder niets aan de pin- en pukcode en je nummer zal inderdaad per 1-8 op deze simkaart worden geplaatst :)

Heb ik hiermee je vraag beantwoord of heb ik misschien iets over het hoofd gezien? 😕 :)


Ik kreeg wel degelijk een vervangende/tijdelijke simkaart van Symio. Dat was een simkaart met mogelijkheid om er een microkaart van te maken en die heb ik in mijn nieuwe mobiel geactiveerd. Ik neem aan dat over dat tijdelijke nummer mijn oude nummer wordt geprogrammeerd.
Dank je,
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Henk_Ka,

Bedoel je dat de simkaart die je vorige maand van ons hebt gekregen je vervangende simkaart is?
Misschien vervangt deze simkaart die van je vorige provider, maar het is van ons uit zeker geen vervangende simkaart.
De bijbehorende PIN- en PUK codes zijn specifiek voor díe simkaart en vind je op Mijn Simyo, op het tabblad Mijn Gegevens. Deze zijn niet dezelfde als je van Vodafone had.
Je hebt van onze afdeling nummerbehoud op 18 juni een mailtje gekregen dat je nummer op 1 augustus wordt overgezet van Vodafone naar Simyo, tot die tijd kun ej dus gewoon je Vodafone simkaart blijven gebruiken als je dat wilt. Op 1 augustus komt je tijdelijk telefoonnummer van je Simyo simkaart te vervallen en wordt je oude telefoonnummer op je Simyo simkaart gezet.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?
Hoi Henk_Ka,

Bedoel je dat de simkaart die je vorige maand van ons hebt gekregen je vervangende simkaart is?
Misschien vervangt deze simkaart die van je vorige provider, maar het is van ons uit zeker geen vervangende simkaart.
De bijbehorende PIN- en PUK codes zijn specifiek voor díe simkaart en vind je op Mijn Simyo, op het tabblad Mijn Gegevens. Deze zijn niet dezelfde als je van Vodafone had.
Je hebt van onze afdeling nummerbehoud op 18 juni een mailtje gekregen dat je nummer op 1 augustus wordt overgezet van Vodafone naar Simyo, tot die tijd kun ej dus gewoon je Vodafone simkaart blijven gebruiken als je dat wilt. Op 1 augustus komt je tijdelijk telefoonnummer van je Simyo simkaart te vervallen en wordt je oude telefoonnummer op je Simyo simkaart gezet.

Heb ik het zo duidelijk uitgelegd voor je?


Gunst, wat een verwarring (bij mij dan). Vodafone simkaart vervalt. Oude nummer komt op de simkaart die ik nu tijdelijk van jullie heb gekregen? Of ik krijg een nieuwe simkaart van jullie met mijn oude nummer erop geprogrammeerd? Ik houd beide telefoons actief tot de Vodafone sim ermee nokt, maar als ik nog een andere simkaart bij jullie moet bestellen dan hoor ik het graag.
Groetjes
henk
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henk_Ka,

Je Vodafone (te behouden nummer) zal op het simkaartje terechtkomen die je nu van ons hebt. Je krijgt dus geen nieuwe simkaart meer van Simyo. De pin/puk blijven na het overzetten van je nummer gewoon zoals je ze van ons hebt gekregen en die je onder het tabblad "Mijn gegevens" ziet staan.

Op 1 augustus zul je merken dat je oude simkaart stopt met werken. Dit is het seintje dat je nummer is overgezet en de Simyo simkaart in je telefoon kunt gaan gebruiken! 🙂

Heb ik het je zo duidelijk uitgelegd? 😉
Mag ik even vragen betreft dat de oude sim stopt en de nieuwe sim in werking gaat?
Begrijp ik aan uw uitleg dat in mijn geval ( nummer sinds vandaag 9 juli ) overgezet is.
De sim van simyo heb ik in mijn toestel gedaan en gebeld naar mijn huistelefoon en tis nog het tijdelijk nummer.
Hoe merk ik de overgang ? Heb nu me eigen sim er maar weer in gedaan

Want als ik nu mijn simyo erin doe ben ik dus niet bereikbaar op mijn eigen nummer ...De overgang is vandaag (.Ik.ben een nacht mens dus probeerde meteen of vandaag ook in ging na 00.00 uur )
Ik durf dus niet goed me nieuw sim erin te doen omdat ik bang ben dat ik niet bereikbaar ben vandaag
Hoi Henk_Ka,

Je Vodafone (te behouden nummer) zal op het simkaartje terechtkomen die je nu van ons hebt. Je krijgt dus geen nieuwe simkaart meer van Simyo. De pin/puk blijven na het overzetten van je nummer gewoon zoals je ze van ons hebt gekregen en die je onder het tabblad "Mijn gegevens" ziet staan.

Op 1 augustus zul je merken dat je oude simkaart stopt met werken. Dit is het seintje dat je nummer is overgezet en de Simyo simkaart in je telefoon kunt gaan gebruiken! :)

Heb ik het je zo duidelijk uitgelegd? ;)


Prima zo. Dank je wel.
Henk
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Henk_Ka,

Goed om te horen dat het helder is! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, zie ik je graag terug op het Simyo forum. 😉
Reputatie 6
Badge +10
Mag ik even vragen betreft dat de oude sim stopt en de nieuwe sim in werking gaat?
Begrijp ik aan uw uitleg dat in mijn geval ( nummer sinds vandaag 9 juli ) overgezet is.
De sim van simyo heb ik in mijn toestel gedaan en gebeld naar mijn huistelefoon en tis nog het tijdelijk nummer.
Hoe merk ik de overgang ? Heb nu me eigen sim er maar weer in gedaan

Want als ik nu mijn simyo erin doe ben ik dus niet bereikbaar op mijn eigen nummer ...De overgang is vandaag (.Ik.ben een nacht mens dus probeerde meteen of vandaag ook in ging na 00.00 uur )
Ik durf dus niet goed me nieuw sim erin te doen omdat ik bang ben dat ik niet bereikbaar ben vandaag


Hoi Tamara78, welkom op het Simyo forum!

Hier bedoel ik mee dat op de dag van nummerbehoud (vaak rond het middag uur) de oude simkaart stopt met werken omdat het nummer eraf gehaald wordt. Dan verliest de simkaart meteen zijn netwerkverbinding en is onbruikbaar geworden. Binnen een uur staat het nummer dan op de Simyo simkaart. De gegevens op de simkaart worden niet automatisch ververst en kun je met het uit/aanzetten een zetje geven!

Ik zie dat je er ondertussen gewoon gebruik van maakt, klopt het dat het nummer nu goed op je simkaart staat?
Badge
Hoi Henk_Ka,

Ik had een vraag over mijn vervangende simkaart. De vraag was namenlijm of je nummer hetzelfde blijft op een vervangende simkaart.
Zou u hier antwoord op weten?
Alsvast bedankt
Reputatie 7
Je nummer blijft hetzelfde. Je vraagt een vervangende simkaart aan a eenmalig EUR 5,00, omdat je bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt waarin een ander formaat kaart moet. Zodra je je vervangende simkaart hebt geactiveerd, is je oude direct niet meer bruikbaar en kun je bellen vanaf je nieuwe vervangende simkaart.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Pim444,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt vragen. Ik kan me voorstellen dat je jouw nummer graag wilt behouden.

RicoK geeft je hier het juiste antwoord (Bedankt!) Jouw nummer wordt gekoppeld aan de vervangende simkaart. Als je hem activeert, wordt jouw telefoonnummer direct overgezet op de nieuwe simkaart en zal de oude niet meer werken. Je kunt de nieuwe simkaart bestellen via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart. Laat je het weten als hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer