.

Beantwoord

Is nummerbehoud mogelijk naar abonnement met andere naam?

  • 20 December 2016
  • 5 reacties
  • 842 Bekeken

Goedemorgen,

Per februari zal ik starten bij een nieuwe werkgever. Hiervan zal ik ook een telefoon met zakelijk abonnement krijgen (Vodafone). Graag zal ik mijn huidige (Simyo) nummer meenemen, vanuit de gebruikelijke praktische afwegingen.

Op de Vodafone website heb ik gelezen dat het nummerbehoud, in alle waarschijnlijkheid, niet doorgevoerd kan worden wanneer de naam op het nieuwe contract niet overeen komt met de naam op het huidige contract (bedrijfsnaam vs. mijn naam).

Mijn vraag is dan ook of het nummerbehoud om deze reden tegengehouden zou kunnen worden? En, zo ja, kan ik hier zelf een uitzondering voor aanvragen/toestemming toe verlenen?

Alvast bedankt voor een reactie. Mocht bovenstaande niet volledig duidelijk zijn, dan hoor ik dat uiteraard ook graag.

Vriendelijke groet,

Daan
icon

Beste antwoord door Asma 21 December 2016, 12:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Hoi Daan,

Ik denk zelfs dat jouw nieuwe werkgever dat moet regelen. Zij zijn namelijk contracthouder bij Vodafone.
Hoi Ray,

Bedankt voor je snelle reactie.

Mijn nieuwe werkgever zal het inderdaad voor mij regelen, wat abonnementsaanvraag betreft, maar ik maakte uit de website van Vodafone op dat de oude provider (Simyo in dezen) het nummerbehoud kan tegenhouden (wat overigens niet gek is, omdat je anders het nummer van iemand anders over kunt nemen).

Groet,

Daan
Reputatie 5
Badge +6
Hey Daan,

normaal wordt er een nummer aanvraag gedaan vanuit in jouw geval Vodafone aan Simyo en dan geeft Simyo de gegevens waardoor Vodafone alles kan regelen en het nummer kan overnemen.

Groet Paul.
Dat is bekend Paul 🙂 Er is nu echter sprake van een andere aanvrager (werkgever) dan contract houder (Daan). Om die reden kan er een afwijzing zijn. Daan vraagt dus hoe het wel kan.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi daanj,

Welkom op het Forum! Leuk dat jij je vraag hier stelt. :D

Om te beginnen wil ik zeggen dat het erg jammer is dat je ons zult verlaten. 😞 Het is natuurlijk volkomen begrijpelijk, nu je overgaat op een zakelijk abonnement!

Ik snap heel goed dat er verwarring is over het behouden van je telefoonnummer. Ik heb goed nieuws voor je, want wij wijzen een verzoek voor nummerbehoud niet af op basis van je gegevens bij Vodafone. Dit betekent dat je met een gerust hart nummerbehoud kunt aanvragen, om je Simyo telefoonnummer te gebruiken met je nieuwe zakelijke aansluiting bij Vodafone. Als wij een verzoek voor nummerbehoud ontvangen, dan wordt er alleen gekeken naar de combinatie telefoonnummer en simkaartnummer. Als deze gegevens kloppen en je een verzoek indient voor een geschikte datum, dan kun jij je telefoonnummer behouden.

'Wat is een geschikte datum?', zul je wel niet denken. Een geschikte datum is een dag:

  • die niet valt in het weekend;
  • die binnen 60 dagen plaatsvindt;
  • die plaatsvindt als je contract is verlopen.

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je geen contract hebt lopen. Dit betekent dat jij je telefoonnummer over kan nemen als je rekening houdt met één maand opzegtermijn.

Ik hoop dat je hier nu meer duidelijkheid over hebt! Laat je het ons weten als je toch nog vragen hebt?

@ Raytje en PaulH, bedankt voor het meedenken guys!

Groetjes,
Asma

Reageer