.

Beantwoord

Nummerbehoud met Ziggo mobiel lukt niet. Wat nu?

  • 29 May 2017
  • 4 reacties
  • 341 Bekeken

Ik heb een mobiel abonnement bij Ziggo. Het simkaartnummer begint met 89. Helaas lukt het nummerbehoud niet omdat de combinatie met het telefoonnummer en simkaart nummer niet zou kloppen. Ik heb gebeld met de klantenservice van Ziggo en zij bevestigen dat deze gegevens wel kloppen.
Ik heb bij nummer behoud de provider aangepast van ziggo naar upc mobiel. Maar helaas hiervan is het nummer behoud ook afgewezen.

Wat nu? Ik wil heel graag dit nummer behouden, het heeft een speciale reden. Mijn man is in 2015 onverwacht overleden (35 jaar) en dit was zijn mobiele nummer. Het heeft heel veel waarde voor mij.

Kunnen jullie me helpen om dit telefoonnummer toch te behouden?
icon

Beste antwoord door Asma 30 May 2017, 14:12

Bekijk originele reactie

4 reacties

Hoi,

Kan mij voorstellen dat er een bepaalde waarde kleeft aan zijn nummer.

Begint het nummer van de simkaart met 893118? Dan zou het moeten werken met UPC mobiel.

Voert u het telefoonnummer dat u wilt houden in als 0612345678 (voorbeeld nummer) of als 06-12345678?

Is er rekening gehouden met het opzegtermijn van Ziggo?

Komen de te naam gestelde en het nummer overeen?
Hallo Ray,

het simkaart nummer begint met 893107
het telefoonnummer heb ik ingevoerd als 0612345678
Daarnaast staat het abonnement bij Ziggo nog op mijn getrouwde naam, bij Simyo heb ik het aangevraagd op alleen mijn meisjes naam.
Hallo Ray,


Daarnaast staat het abonnement bij Ziggo nog op mijn getrouwde naam, bij Simyo heb ik het aangevraagd op alleen mijn meisjes naam.


Ik vermoed dat daar het "probleem" zit. De namen komen niet overeen.

Het lijkt mij nogal vervelend om dit op een forum te regelen. Kunt u niet met 1200 bellen vanaf uw Simyo aansluiting? Dan krijgt u de telefonische klantenservice en dat praat toch wat prettiger. Of 0800-8007 vanaf elke willekeurig toestel, beide zijn gratis.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi wilmajanssen,

Welkom op het Forum!

Jeetje, erg vervelend dat je verzoek voor nummerbehoud meerdere malen is afgewezen.

Ik kan mij goed voorstellen dat dit nummer emotionele waarde heeft. Maak je vooral geen zorgen, want het is gelukkig allemaal goedgekomen met behulp van mijn collega! Je verzoek (UPC Mobiel) is goedgekeurd voor 29 juni 2017. Op deze dag zal je abonnement bij ons ook ingaan. Hier hebben wij je per e-mail van op de hoogte gesteld. Heb je deze mail ontvangen?

Bij een verzoek voor nummerbehoud kijken wij niet naar de gegevens die bekend zijn bij de huidige provider. Zolang het telefoonnummer, simkaartnummer, de provider en eventueel het klantnummer overeenkomen, dan kan het nummer overgenomen worden.

Laat je het ons weten als je hier vragen over hebt?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Asma

Reageer