.

Beantwoord

Nummerbehoud maar in mijn iPhone 6 staat een ander nummer, wat nu?

  • 15 June 2015
  • 7 reacties
  • 895 Bekeken

Badge
Ik ben als het goed is gisteren overgegaan naar mijn nieuwe simkaart. Nu wil ik deze gebruiken maar mijn iPhone 6 denkt nog steeds dat hij het tijdelke nummer (van Simyo) heeft. Ik bel dus met mijn eigen nummer en als ik iemand SMS ziet diegene mijn tijdelijke nummer. Ook in de instellingen van iMessage staat dit tijdelijke nummer. Erg vervelend. Telefoon opnieuw opstarten helpt niet.

Hoe kan ik dit fixen?
icon

Beste antwoord door Naomi 16 June 2015, 13:43

Bekijk originele reactie

7 reacties

Gisteren was zondag, ik denk dat de overgang dan ergens vandaag gepland staat.
Welke datum had je opgekregen?
Badge
Datum van vandaag maar gisteren kreeg ik een smsje dat ik vandaag (dus gisteren) over zou gaan. Vond het ook al raar.
Mijn bundels zijn wel actief en als ik bel zien andere mensen wel mijn nummer. Ook als ze mij smsen ontvang ik dit. Alleen mijn telefoon stuurt nog vanuit het tijdelijke nummer....
Bel anders even met 1200 die kunnen je vast sneller helpen aangezien het hier een dag kan duren. Al denk ik dat het met de overgang te maken heeft. Je telefoon herstarten incl. 15 minuten je simkaart verwijderen of syncen met iTunes kun je ook proberen.
Badge
Ik heb nog even geprobeerd en blijkbaar onthoud je iPhone een nummer als je van simkaart wisselt ofjah det is mogelijk.
Via Instellingen -> Telefoon -> Mijn nummer kun je dit wijzigen.
Als je dat hebt gedaan dan werkt ook SMS naar behoren en voorkom je dus buiten de bundel kosten.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi M.G.Lange, welkom op het forum van Simyo :$

Op maandag 15 juni is je nummer overgezet. Je nummer kan niet in het weekend of op een feestdag overgezet worden. Sinds gisteren zijn je bundels dus ook geactiveerd en maak je gebruik van je eigen nummer.

In je iPhone kun je het telefoonnummer aanpassen. Op deze manier zien andere ook je eigen nummer staan 🙂 Goed dat je het hebt aangepast! Of het goed in je telefoon staat ingesteld, heeft trouwens geen invloed op de ingangsdatum. In ons systeem is je nummer gewoon 15 juni overgezet en daardoor is je abonnement ook geactiveerd.

Heb je hier nog vragen over?

@Raytje; dankjewel voor je hulp 😳
oplossing voor iPhone 7 en KPN (bij mij stond vreemde nummer bij FaceTime en Berichten)
Ga naar Instellingen,
Ga naar FaceTime: zet uit (schuifje naar links)
Ga naar Berichten: zet iMessage uit (schuifje naar links)
Zet iPhone uit
Haal simkaart eruit
Zet iPhone aan, simkaart er weer in
Zet FaceTime en Berichten weer aan.
Bij mij opgelost
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Kyra29.

Welkom op het Simyo forum!

Wat goed dat je deze oplossing hier deelt. Dankjewel!

Hopelijk tot ziens op het forum :D

Groetjes,
Sean

Reageer