Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Nummerbehoud (lijkt niet) gelukt?


Badge
Hoi,

Ik heb een probleempje wat betreft het nummerbehoud. Een tijdje geleden heb ik het simonly pakket 'Geregeld' besteld en daarbij nummerbehoud aangevraagd.

Op 29-06-12 ontving ik een mailtje waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet. Een dag voordat dit zou gebeuren, zou ik een smsje ontvangen, dat ik echter nooit gekregen heb (wel een mailtje).

Vervolgens heb ik op 01-07-12 mijn simkaart geactiveerd. In een mailtje van Simyo dat op dezelfde dag gestuurd werd, werd dit bevestigd.

De dag daarna, op 02-07-12 ontving ik een mail van Simyo met daarin de mededeling dat mijn nummer de volgende dag zou worden overgezet. Daarbij stond de volgende regel:

'Nadat we het nummer hebben overgezet, vervang je de oude simkaart voor je nieuwe Simyo simkaart. Tijdens het overzetten kun je korte tijd niet bellen of gebeld worden op beide simkaarten. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer dit precies zal zijn.

Plaats je nieuwe Simyo simkaart en voer de pincode in die je terug kunt vinden via Mijn Simyo. Je belt nu met je eigen nummer, het tijdelijke nummer komt te vervallen.'

Nu is het probleem dat mijn 'eerste' mobiel zodanig beschadigd is, dat er niet meer mee gebeld kan worden. Daarom heb ik laatst een nieuwe besteld. Zodra ik deze ontving, dat was vandaag (05-07-12), heb ik de Simyo-simkaart erin gestopt. De mobiel werkte vanzelfsprekend meteen, maar toen ik iemand belde, bleek dat dat gedaan werd met het 'tijdelijke nummer' dat ik had gekregen. Dat vond ik gek, aangezien ik, zoals boven te lezen is, een mail had ontvangen waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet.

Mijn oude simkaart, in mijn oude mobiel, was ik er echter vergeten uit te halen. Nadat ik enkele mailtjes had nagelezen, deed ik dit alsnog. Vervolgens ben ik naar mijn.simyo.nl gegaan om te kijken welk nummer er bij mijn gegevens stond. Dit was het overgezette nummer (wat logisch was, omdat ik hier ook mee moest inloggen; met het tijdelijke nummer kon dat dus niet). Het 'online sms sturen' werd dus ook met dit nummer gedaan.

Nu vraag ik me af wat ik moet doen om alsnog met mijn 'eigen' nummer te kunnen bellen. Want hoewel ik duidelijk aan kan tonen dat mijn nummer wel is overgezet, lijkt dat niet volledig te zijn gelukt: bellen en smsen vanaf mijn mobiel wordt met het tijdelijke nummer gedaan. Hierdoor betaal ik onnodig de buitenbundeltarieven.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,

Annemijn
icon

Beste antwoord door Alex 10 July 2012, 12:13

Welkom op het forum Annemijn,



We hebben je aansluiting bekeken en geconstateerd dat het telefoonnummer nog niet is overgezet. Ondanks de eerdere informatie dat dit per 3/7/12 het geval zou zijn, wordt het telefoonnummer op 27/7 over gezet. Excuses voor de verwarrende communicatie. Kan je mij een privé bericht sturen zodra het telefoonnummer is overgezet? Dan kan ik de vaste abonnementskosten welke vanaf 3/7 zijn berekend verrekenen.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Kia,

Jouw nummerbehoud staat geplanned voor 18-03. Vanaf deze datum kan je gebruik van jouw bundels maken.
Hallo, Telefonisch lukt het niet dus dan maar via deze weg. Precies een week geleden, 18 feb, zou mijn nummer overgezet worden op mijn nieuwe simyokaart. Alle voorbereidingen zijn getroffen. Nummerbehoud is goedgekeurd, simkaart is geactiveerd. Ik wacht tot mijn oude simkaart niet meer werkt zodat ik de nieuwe kan gaan gebruiken, maar er gebeurt niets... Wanneer gaat het overzetten nu eigenlijk gebeuren????
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven.
Ja het is gelukt!

Groetjes,

Joey
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Joey-026,

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer succesvol overgezet en heb je er inmiddels ook gebruik van kunnen maken. Kun je dit bevestigen?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Mijn nummer zou gister worden overgezet naar Simyo vanaf T-Mobile, maar dat is nu nog steeds niet gebeurd.
Ik heb ook mijn SIMkaart al geactiveerd, dus daar kan het niet aan liggen.
Wat kan de oorzaak zijn? 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum TjardaT,

Je te behouden telefoonnummer is volgens ons systeem sinds gisteren gekoppeld aan de Simyo simkaart. Het overzetten van het telefoonnummer kan op de nummerbehouddatum plaats vinden tussen 9:00 - 17:30. Een dubbelcheck bij onze nummerbehoud afdeling levert dezelfde conclusie op. Is het telefoonnummer inderdaad over gezet?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Vandaag zou mijn nummer worden overgezet naar Simyo.
Vanochtend mijn oude simkaart verwijderd op het moment dat ik geen bereik maar had, en dus er vanuit gegaan dat ik vanaf dat moment mijn Simyo simkaart moet gaan gebruiken.
Tot op heden kan ik echter niet bellen en gebeld worden.
Hoe lang duurt het voordat ik weer bereikbaar ben?
Ik kan met mijn oude simkaart niets meer, omdat dit abonnement is opgezegd.

Alvast bedankt voor de reactie,
vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum wdw,

Ik zie dat je telefoonnummer inderdaad per 6/10 over gezet had moeten zijn naar Simyo. Enkele porteringen zijn nog niet volledig verwerkt. Dit zou vandaag moeten zijn opgelost. Indien dit na 18:00 vandaag nog niet het geval is, zou er iets mis moeten zijn. Kun je even een berichtje achter laten of het wel/niet gelukt is?

Groetjes,

Alex
Hoi, Ik heb een tijd geleden een sim only simkaart met nummerbehoud van Simyo aangevraagd voor mij blackberry.
Afgelopen zaterdag, 06-10 zou mijn oude nummer overgezet worden naar mijn nieuwe simkaart. Dit is echter nog niet gebeurd. Ik ben al 2 dagen niet bereikbaar op mijn oude nummer en het tijdelijke nummer staat nog steeds op mijn nieuwe simkaart.
Tijdens het inloggen bij mijn simyo moet ik wel mijn oude nummer gebruiken in plaats van mijn tijdelijke nummer. Ik snap er niks van wat er nou verkeerd is gegaan en de klantenservice kan ik telefonisch niet bereiken.
Wanneer kan ik mijn oude nummer weer gebruiken?
Badge +2
Beste Sistertron,

Uit onze gegevens blijkt dat wij de aanvraag met het simkaartnummer *simkaartnummer* hadden ingediend. Deze is echter afgekeurd. Wij adviseren je contact op te nemen met je vorige provider om na te gaan waarom zij de aanvraag hebben afgekeurd.

Groetjes,

Arie
Hoi voor nummer 06* heb ik nummer behoud aangevraagd. Heb van jullie een brief ontvangen dat mn simkaartnummer niet correct is van mn oude nummer.
Hierbij geef ik dit nog maals door:
*simkaartnummer* van 06*
Vandaag (per 1 oktober) zou mijn nummer worden overgezet, aangezien ik nummerbehoud heb aangevraagd. Ik ben namelijk al de hele dag niet bereikbaar en kan dus geen gebruik maken van mijn nieuwe abonnement. Het is nu 16:30 uur. Wanneer gaat de overdracht precies plaatsvinden?

Groetjes,
Iris
Badge +6
Beste Jose8,

Welkom op het forum!
Ik heb de status van je nummerbehoud bekeken in het systeem. Ik zie dat het nummerbehoud vandaag gaat plaatsvinden.
In de loop van de dag zal je telefoonnummer overgezet zijn naar Simyo.
hallo,

ik ben overgestapt van hi naar simyo, dit zou met nummerbehoud zijn.
nu heb ik een mailtje gekregen dat mijn telefoonnummer op 29 -7 zou worden overgezet op mijn simyo simkaart.
Mijn oude tijdelijke nummer van simyo zou vervallen. 
Dit is niet het geval, ik bel met het tijdelijke nummer van simyo en ben dus niet bereikbaar op mijn oude 06 nummer terwijl dit wel de bedoeling was. 
Is er dan iets mis gegaan met mijn nummerbehoud?

MVG, José de Boer 
Reputatie 2
Badge +4
Beste EvDijk,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben nog geen terugkoppeling ontvangen van je huidige provider over de datum waarop wij je nummer kunnen overzetten. Zodra wij terugkoppeling hebben zullen wij je hierover berichten. Vanwege privacy overwegingen kunnen we het te behouden nummer niet op het forum plaatsen.

Groetjes,

Manisha
Beste Alex,

Ik heb ook een vraagje, zou je kunnen nakijken wannner mijn oude nummer word overgezet, want ik ben niet zo zeker van de datum.
En kan je ook meteen kijken welk nummer ik heb opgegeven want dan weet ik dat ik het goede nummer heb opgegeven :P

Alvast bedankt!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum walterx,

Helaas was je nummerbehoud van Simyo naar Simyo inderdaad niet op tijd uitgevoerd. Dit is overigens vrij ongebruikelijk. Excuses hiervoor. Volgens ons systeem is je telefoonnummer inmiddels over gezet. Werkt alles naar behoren?

Groetjes,

Alex
vandaag zou mijn ummer geporteerd worden. 
begrijp dat het misschien morgen wordt.
moest wel een half uur in de wacht, omdat het zo druk was met mensen die belden waarom hun nummer nog niet geporteerd was!!!!
Misschien een idee voor devolgende keer dat weer eens niet lukt  met dat porteren: stuur een sms-je
Badge
Hoi Alex,

Bedankt! Ik zal je meteen een privébericht sturen zodra het nummer is overgezet.

Groetjes,

Annemijn
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Annemijn,

We hebben je aansluiting bekeken en geconstateerd dat het telefoonnummer nog niet is overgezet. Ondanks de eerdere informatie dat dit per 3/7/12 het geval zou zijn, wordt het telefoonnummer op 27/7 over gezet. Excuses voor de verwarrende communicatie. Kan je mij een privé bericht sturen zodra het telefoonnummer is overgezet? Dan kan ik de vaste abonnementskosten welke vanaf 3/7 zijn berekend verrekenen.

Groetjes,

Alex

Reageer