.

Beantwoord

Nummerbehoud (lijkt niet) gelukt?


Badge
Hoi,

Ik heb een probleempje wat betreft het nummerbehoud. Een tijdje geleden heb ik het simonly pakket 'Geregeld' besteld en daarbij nummerbehoud aangevraagd.

Op 29-06-12 ontving ik een mailtje waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet. Een dag voordat dit zou gebeuren, zou ik een smsje ontvangen, dat ik echter nooit gekregen heb (wel een mailtje).

Vervolgens heb ik op 01-07-12 mijn simkaart geactiveerd. In een mailtje van Simyo dat op dezelfde dag gestuurd werd, werd dit bevestigd.

De dag daarna, op 02-07-12 ontving ik een mail van Simyo met daarin de mededeling dat mijn nummer de volgende dag zou worden overgezet. Daarbij stond de volgende regel:

'Nadat we het nummer hebben overgezet, vervang je de oude simkaart voor je nieuwe Simyo simkaart. Tijdens het overzetten kun je korte tijd niet bellen of gebeld worden op beide simkaarten. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer dit precies zal zijn.

Plaats je nieuwe Simyo simkaart en voer de pincode in die je terug kunt vinden via Mijn Simyo. Je belt nu met je eigen nummer, het tijdelijke nummer komt te vervallen.'

Nu is het probleem dat mijn 'eerste' mobiel zodanig beschadigd is, dat er niet meer mee gebeld kan worden. Daarom heb ik laatst een nieuwe besteld. Zodra ik deze ontving, dat was vandaag (05-07-12), heb ik de Simyo-simkaart erin gestopt. De mobiel werkte vanzelfsprekend meteen, maar toen ik iemand belde, bleek dat dat gedaan werd met het 'tijdelijke nummer' dat ik had gekregen. Dat vond ik gek, aangezien ik, zoals boven te lezen is, een mail had ontvangen waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet.

Mijn oude simkaart, in mijn oude mobiel, was ik er echter vergeten uit te halen. Nadat ik enkele mailtjes had nagelezen, deed ik dit alsnog. Vervolgens ben ik naar mijn.simyo.nl gegaan om te kijken welk nummer er bij mijn gegevens stond. Dit was het overgezette nummer (wat logisch was, omdat ik hier ook mee moest inloggen; met het tijdelijke nummer kon dat dus niet). Het 'online sms sturen' werd dus ook met dit nummer gedaan.

Nu vraag ik me af wat ik moet doen om alsnog met mijn 'eigen' nummer te kunnen bellen. Want hoewel ik duidelijk aan kan tonen dat mijn nummer wel is overgezet, lijkt dat niet volledig te zijn gelukt: bellen en smsen vanaf mijn mobiel wordt met het tijdelijke nummer gedaan. Hierdoor betaal ik onnodig de buitenbundeltarieven.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,

Annemijn
icon

Beste antwoord door Alex 10 July 2012, 12:13

Bekijk originele reactie

21 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Annemijn,

We hebben je aansluiting bekeken en geconstateerd dat het telefoonnummer nog niet is overgezet. Ondanks de eerdere informatie dat dit per 3/7/12 het geval zou zijn, wordt het telefoonnummer op 27/7 over gezet. Excuses voor de verwarrende communicatie. Kan je mij een privé bericht sturen zodra het telefoonnummer is overgezet? Dan kan ik de vaste abonnementskosten welke vanaf 3/7 zijn berekend verrekenen.

Groetjes,

Alex
Badge
Hoi Alex,

Bedankt! Ik zal je meteen een privébericht sturen zodra het nummer is overgezet.

Groetjes,

Annemijn
vandaag zou mijn ummer geporteerd worden. 
begrijp dat het misschien morgen wordt.
moest wel een half uur in de wacht, omdat het zo druk was met mensen die belden waarom hun nummer nog niet geporteerd was!!!!
Misschien een idee voor devolgende keer dat weer eens niet lukt  met dat porteren: stuur een sms-je
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum walterx,

Helaas was je nummerbehoud van Simyo naar Simyo inderdaad niet op tijd uitgevoerd. Dit is overigens vrij ongebruikelijk. Excuses hiervoor. Volgens ons systeem is je telefoonnummer inmiddels over gezet. Werkt alles naar behoren?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Ik heb ook een vraagje, zou je kunnen nakijken wannner mijn oude nummer word overgezet, want ik ben niet zo zeker van de datum.
En kan je ook meteen kijken welk nummer ik heb opgegeven want dan weet ik dat ik het goede nummer heb opgegeven :P

Alvast bedankt!
Reputatie 2
Badge +4
Beste EvDijk,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben nog geen terugkoppeling ontvangen van je huidige provider over de datum waarop wij je nummer kunnen overzetten. Zodra wij terugkoppeling hebben zullen wij je hierover berichten. Vanwege privacy overwegingen kunnen we het te behouden nummer niet op het forum plaatsen.

Groetjes,

Manisha
hallo,

ik ben overgestapt van hi naar simyo, dit zou met nummerbehoud zijn.
nu heb ik een mailtje gekregen dat mijn telefoonnummer op 29 -7 zou worden overgezet op mijn simyo simkaart.
Mijn oude tijdelijke nummer van simyo zou vervallen. 
Dit is niet het geval, ik bel met het tijdelijke nummer van simyo en ben dus niet bereikbaar op mijn oude 06 nummer terwijl dit wel de bedoeling was. 
Is er dan iets mis gegaan met mijn nummerbehoud?

MVG, José de Boer 
Badge +6
Beste Jose8,

Welkom op het forum!
Ik heb de status van je nummerbehoud bekeken in het systeem. Ik zie dat het nummerbehoud vandaag gaat plaatsvinden.
In de loop van de dag zal je telefoonnummer overgezet zijn naar Simyo.
Vandaag (per 1 oktober) zou mijn nummer worden overgezet, aangezien ik nummerbehoud heb aangevraagd. Ik ben namelijk al de hele dag niet bereikbaar en kan dus geen gebruik maken van mijn nieuwe abonnement. Het is nu 16:30 uur. Wanneer gaat de overdracht precies plaatsvinden?

Groetjes,
Iris
Hoi voor nummer 06* heb ik nummer behoud aangevraagd. Heb van jullie een brief ontvangen dat mn simkaartnummer niet correct is van mn oude nummer.
Hierbij geef ik dit nog maals door:
*simkaartnummer* van 06*
Badge +2
Beste Sistertron,

Uit onze gegevens blijkt dat wij de aanvraag met het simkaartnummer *simkaartnummer* hadden ingediend. Deze is echter afgekeurd. Wij adviseren je contact op te nemen met je vorige provider om na te gaan waarom zij de aanvraag hebben afgekeurd.

Groetjes,

Arie
Hoi, Ik heb een tijd geleden een sim only simkaart met nummerbehoud van Simyo aangevraagd voor mij blackberry.
Afgelopen zaterdag, 06-10 zou mijn oude nummer overgezet worden naar mijn nieuwe simkaart. Dit is echter nog niet gebeurd. Ik ben al 2 dagen niet bereikbaar op mijn oude nummer en het tijdelijke nummer staat nog steeds op mijn nieuwe simkaart.
Tijdens het inloggen bij mijn simyo moet ik wel mijn oude nummer gebruiken in plaats van mijn tijdelijke nummer. Ik snap er niks van wat er nou verkeerd is gegaan en de klantenservice kan ik telefonisch niet bereiken.
Wanneer kan ik mijn oude nummer weer gebruiken?
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum wdw,

Ik zie dat je telefoonnummer inderdaad per 6/10 over gezet had moeten zijn naar Simyo. Enkele porteringen zijn nog niet volledig verwerkt. Dit zou vandaag moeten zijn opgelost. Indien dit na 18:00 vandaag nog niet het geval is, zou er iets mis moeten zijn. Kun je even een berichtje achter laten of het wel/niet gelukt is?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Vandaag zou mijn nummer worden overgezet naar Simyo.
Vanochtend mijn oude simkaart verwijderd op het moment dat ik geen bereik maar had, en dus er vanuit gegaan dat ik vanaf dat moment mijn Simyo simkaart moet gaan gebruiken.
Tot op heden kan ik echter niet bellen en gebeld worden.
Hoe lang duurt het voordat ik weer bereikbaar ben?
Ik kan met mijn oude simkaart niets meer, omdat dit abonnement is opgezegd.

Alvast bedankt voor de reactie,
vriendelijke groeten
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum TjardaT,

Je te behouden telefoonnummer is volgens ons systeem sinds gisteren gekoppeld aan de Simyo simkaart. Het overzetten van het telefoonnummer kan op de nummerbehouddatum plaats vinden tussen 9:00 - 17:30. Een dubbelcheck bij onze nummerbehoud afdeling levert dezelfde conclusie op. Is het telefoonnummer inderdaad over gezet?

Groetjes,

Alex
Hallo,

Mijn nummer zou gister worden overgezet naar Simyo vanaf T-Mobile, maar dat is nu nog steeds niet gebeurd.
Ik heb ook mijn SIMkaart al geactiveerd, dus daar kan het niet aan liggen.
Wat kan de oorzaak zijn? 
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Joey-026,

Volgens onze gegevens is je telefoonnummer succesvol overgezet en heb je er inmiddels ook gebruik van kunnen maken. Kun je dit bevestigen?

Groetjes,

Alex
Ja het is gelukt!

Groetjes,

Joey
Reputatie 5
Badge +10
Bedankt voor het doorgeven.
Hallo, Telefonisch lukt het niet dus dan maar via deze weg. Precies een week geleden, 18 feb, zou mijn nummer overgezet worden op mijn nieuwe simyokaart. Alle voorbereidingen zijn getroffen. Nummerbehoud is goedgekeurd, simkaart is geactiveerd. Ik wacht tot mijn oude simkaart niet meer werkt zodat ik de nieuwe kan gaan gebruiken, maar er gebeurt niets... Wanneer gaat het overzetten nu eigenlijk gebeuren????
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Kia,

Jouw nummerbehoud staat geplanned voor 18-03. Vanaf deze datum kan je gebruik van jouw bundels maken.

Reageer