Ik heb een probleempje wat betreft het nummerbehoud. Een tijdje geleden heb ik het simonly pakket 'Geregeld' besteld en daarbij nummerbehoud aangevraagd.
Op 29-06-12 ontving ik een mailtje waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet. Een dag voordat dit zou gebeuren, zou ik een smsje ontvangen, dat ik echter nooit gekregen heb (wel een mailtje).
Vervolgens heb ik op 01-07-12 mijn simkaart geactiveerd. In een mailtje van Simyo dat op dezelfde dag gestuurd werd, werd dit bevestigd.
De dag daarna, op 02-07-12 ontving ik een mail van Simyo met daarin de mededeling dat mijn nummer de volgende dag zou worden overgezet. Daarbij stond de volgende regel:
'Nadat we het nummer hebben overgezet, vervang je de oude simkaart voor je nieuwe Simyo simkaart. Tijdens het overzetten kun je korte tijd niet bellen of gebeld worden op beide simkaarten. Helaas kunnen wij niet aangeven wanneer dit precies zal zijn.
Plaats je nieuwe Simyo simkaart en voer de pincode in die je terug kunt vinden via Mijn Simyo. Je belt nu met je eigen nummer, het tijdelijke nummer komt te vervallen.'
Nu is het probleem dat mijn 'eerste' mobiel zodanig beschadigd is, dat er niet meer mee gebeld kan worden. Daarom heb ik laatst een nieuwe besteld. Zodra ik deze ontving, dat was vandaag (05-07-12), heb ik de Simyo-simkaart erin gestopt. De mobiel werkte vanzelfsprekend meteen, maar toen ik iemand belde, bleek dat dat gedaan werd met het 'tijdelijke nummer' dat ik had gekregen. Dat vond ik gek, aangezien ik, zoals boven te lezen is, een mail had ontvangen waarin gezegd werd dat mijn nummer op 03-07-12 zou worden overgezet.
Mijn oude simkaart, in mijn oude mobiel, was ik er echter vergeten uit te halen. Nadat ik enkele mailtjes had nagelezen, deed ik dit alsnog. Vervolgens ben ik naar mijn.simyo.nl gegaan om te kijken welk nummer er bij mijn gegevens stond. Dit was het overgezette nummer (wat logisch was, omdat ik hier ook mee moest inloggen; met het tijdelijke nummer kon dat dus niet). Het 'online sms sturen' werd dus ook met dit nummer gedaan.
Nu vraag ik me af wat ik moet doen om alsnog met mijn 'eigen' nummer te kunnen bellen. Want hoewel ik duidelijk aan kan tonen dat mijn nummer wel is overgezet, lijkt dat niet volledig te zijn gelukt: bellen en smsen vanaf mijn mobiel wordt met het tijdelijke nummer gedaan. Hierdoor betaal ik onnodig de buitenbundeltarieven.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Groetjes,
Annemijn
Beste antwoord door Alex
Bekijk originele reactie