.

Beantwoord

Nummerbehoud goedgekeurd, maar blijkt later toch afgekeurd te zijn?

  • 5 February 2014
  • 33 reacties
  • 2279 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 1 reactie
Hoi,

Ik heb nummerbehoud aangevraagd via simyo en daarna van mijn vorige provider mail gehad dat de aanvraag is goedgekeurd.
Nu krijg ik echter van simyo een mail dat mijn vorige provider de aanvraag NIET is goedgekeurd.
Reden: ''Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.''

Wat te doen?

Daan
icon

Beste antwoord door Ernst 6 February 2014, 16:13

Bekijk originele reactie

33 reacties

Ik heb precies dezelfde vraag.
Zou makkelijk als er werd aangegeven wat je nu kunt en moet doen....
Staat nergens te lezen en opnieuw aanvragen lukt ook niet
Ik kreeg net een mail met dezelfde melding. Heb net mijn huidige provider gebeld en die zeggen dat nummerbehoud gewoon moet kunnen op 12 maart. Zou ook graag weten wat ik nu moet doen.
Ik heb ook een mail gehad met dezelfde reden: ''Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.''. Huidige provider gebeld en die geeft aan dat nummerbehoud 1x is aangevraagd en ook goedgekeurd.

Wat te doen?
Ook ik heb hetzelfde probleem, een mailtje ontvangen dat nummerbehoud is afgewezen omdat er al een eerder verzoek is goedgekeurd. Moet ik nu  nogmaals nummerbehoud verzoeken hier bij simyo, of moet ik gewoon geduldig wachten?


Wouter
Het lijkt wel een virus, ook ik heb hetzelfde mailte ontvangen .....
Ik heb ook een mail gehad met dezelfde reden: ''Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.''. Huidige provider gebeld en die geeft aan dat nummerbehoud 1x is aangevraagd en ook goedgekeurd.

Wat te doen?
Ik dus ook, er staat in de mail die ik kreeg;er is al eerder een verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.
Bij navraag weet mijn vorige provider van niks....
En simyo is niet te bereiken....
Ik heb dus ook afwijzing van nummerbehoud gekregen. Kan ik alsnog nummerbehoud annuleren, zodat me abonnement van start kan gaan?
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb dus ook afwijzing van nummerbehoud gekregen. Kan ik alsnog nummerbehoud annuleren, zodat me abonnement van start kan gaan?

Hoi Hafida,

Ik zie dat je inmiddels al contact hebt gehad met de telefonische klantenservice hierover. Je bundels zijn actief, dus veel plezier bij Simyo!
Reputatie 5
Badge +11
Beste allemaal,

Helaas zijn er gisteravond wat verkeerde e-mails gestuurd met betrekking tot nummerbehoud. Veel aanvragen waren goedgekeurd, maar klanten hebben een e-mail gekregen over een afkeuring.
In deze gevallen zal er nogmaals gemaild worden met bericht over de goedkeuring. Bovendien zal er een SMS bericht gestuurd worden.

Excuses voor het ongemak.


Wel fijn dat jullie allemaal het forum al hebben weten te vinden 😮
beste medewerker,

Ik heb nummerbehoud aangevraagd, maar ik kan het nummer niet behouden omdat de oude simkaart inactief is. ik zou graag van het tijdelijke nummer mijn vaste nummer maken, en mijn abbonement activeren. is dat nog mogelijk om te doen?
Inmiddels contact gehad met de klantenservice.
Kennelijk is het een computerprobleem waarbij nummerbehoud 2 is aangevraagd en er automatisch een mail wordt verstuurd van afkeuring . Als het goed is krijg ik en mail waarbij nummerbehoud op de gevraagde datum ingaat
Ik schat in dat een ook zal gelden voor de andere reacties hier en anders bel zelf ff met de klantenservice
Ook hier exact hetzelfde probleem! Tele2 heeft portering van het nummer naar Simyo goedgekeurd. Simyo mailt afwijzing om reden zoals hierboven aangegeven. Reageren niet op vragen via Twitter. En nu? (gaat om portering nummer echtgenote)
http://imageshack.com/a/img691/6764/7xw.pngTrouwens ook op mijnsimyo staat een afwijzing. Niet alleen via mail!
Op zich fijn dat het probleem nu opgelost te zijn (hopelijk). Nu duurt het overzetten wel weer 4 dagen langer :(
Blijf een beetje aan de gang zo voor mijn gevoel
Badge +6
beste medewerker,

Ik heb nummerbehoud aangevraagd, maar ik kan het nummer niet behouden omdat de oude simkaart inactief is. ik zou graag van het tijdelijke nummer mijn vaste nummer maken, en mijn abbonement activeren. is dat nog mogelijk om te doen?


Hoi Mauro,

Welkom op het forum van Simyo!

Ik heb het verzoek naar onze afdeling Nummerbehoud gestuurd om je aanvraag voor nummerbehoud te laten annuleren en je abonnement te activeren.

Over een uur zal je gebruik kunnen maken van je abonnement! 🙂
Badge +6
Inmiddels contact gehad met de klantenservice.
Kennelijk is het een computerprobleem waarbij nummerbehoud 2 is aangevraagd en er automatisch een mail wordt verstuurd van afkeuring . Als het goed is krijg ik en mail waarbij nummerbehoud op de gevraagde datum ingaat
Ik schat in dat een ook zal gelden voor de andere reacties hier en anders bel zelf ff met de klantenservice


Hoi Hendrik1,

Dankjewel voor het delen van de informatie 🙂 Ik heb even gekeken in ons systeem en zie dat inmiddels de datum van 12-2 alsnog is bevestigd.

Excuses voor de verwarring!
Badge +6
Ook hier exact hetzelfde probleem! Tele2 heeft portering van het nummer naar Simyo goedgekeurd. Simyo mailt afwijzing om reden zoals hierboven aangegeven. Reageren niet op vragen via Twitter. En nu? (gaat om portering nummer echtgenote)

http://imageshack.com/a/img691/6764/7xw.pngTrouwens ook op mijnsimyo staat een afwijzing. Niet alleen via mail!

Hoi maartenbrink, welkom op het forum!

Ik zie dat je gisteravond ook via Twitter contact met ons hebt gehad en dat inmiddels ook voor jouw vrouw de juiste datum alsnog is bevestigd.

Onze excuses voor de ontstane verwarring!
Badge +6
Op zich fijn dat het probleem nu opgelost te zijn (hopelijk). Nu duurt het overzetten wel weer 4 dagen langer :(
Blijf een beetje aan de gang zo voor mijn gevoel


Hoi DV3, ook jij welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat we jouw nummer op 11-2 mogen overnemen en dit inmiddels ook goed in het systeem is gezet.

Helaas is het een paar dagen later geworden, dan 7-2, omdat we het verzoek voor nummerbehoud pas kunnen doen, wanneer de simkaart is verzonden en helaas zat er ook nog een weekend tussen. Dus nog eventjes geduld alsjeblieft! 🙂
Voor de zoveelste keer nummerbehoud aan gevraagd en weer afgewezen.
Ik wil ook mijn 3e telefoonnummer van kpn naar simyo overzetten.
Ik ben al 2 maand bezig net als het vorige nummer, ik begin ernstig te twijfelen of dit wel goed gaat komen.
Het nummer waar het om gaat deze keer is 06xxxxxxxx.
Ik ga nog wel nadenken of mijn 4e nummer ook naar simyo gaat
Badge +8
Hoi Robin Holt,

Ik zie dat het hier om een zakelijk nummer gaat? Dit zijn wel heel veel afwijzingen.
De reden die ze nu opgeven is dat het klantnummer niet klopt. Je bent er zeker van dat je nu het goede hebt opgegeven? Zou je mij het juiste klantnummer kunnen sturen in een privébericht? Dan ga ik het persoonlijk in de gaten houden.

Groetjes,
Charlene
Hallo , het lijkt wel of dit probleem nog  steeds niet is opgelost .Wat is er toch aan de hand met deze nieuw provider.
Ik heb er nu de buik al van vol
bijna 10 keer al nummerbehoud aangevraagd maar nog steeds geen datum. Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Simyo help mij nu eens , a.u.b Anders blijf ik bij Telfort !!!!


Status nummerbehoud

Bekijk hieronder de status van je nummerbehoud aanvraag. Zo weet je precies wanneer je nummer wordt overgezet.

1
Je hebt je aanvraag ingediend
Gegevens zijn goed ontvangen
Checked
2
Je aanvraag is verstuurd naar je vorige provider
Gegevens zijn verzonden
Checked
3
Antwoord van je vorige provider
De aanvraag is afgewezen vanwege de volgende reden:
Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.
Failed
4
Nummer overzetten naar Simyo
Badge +8
Hoi Wiekolino,

Welkom op het forum 🙂 Goed dat je het komt vragen, want dit gaat natuurlijk te lang door zo. :(
Ik zie inderdaad een hoop aanvragen nummerbehoud. Maar ik zie ook afwijzingen waarbij wordt aangegeven dat we je nummer pas op 26-5-2014 mogen overnemen. Klopt het dat je contract nog tot die datum loopt?
Wat je het beste kunt doen is 1 keer goed informeren bij Telfort op welke datum je precies weg mag bij Telfort. Als je mij die datum dan hier kunt doorgeven, dan zorg ik dat er een nieuwe aanvraag wordt gedaan met die gegevens.
Dan kan het niet fout gaan volgens mij. :)
Ik kan me voorstellen dat je er nu helemaal moe van bent, maar een aanvraag nummerbehoud is een opzegging in jouw naam. Vandaar dat alle gegevens moeten kloppen, en de oude provider anders afwijst.
Ik hoor graag de precieze datum die Telfort je geeft en dan gaan we ervoor zorgen dat het helemaal goed komt.
Laat je het weten?

Groetjes,
Charlene
Hallo Charlene, fijn dat je me wil helpen ik wordt echt radeloos van.
Ik heb al allle mogelijke datums geprobeerd
Ik heb al een mail wegedaan naar telfort ,over de uitstapdatum  en moet dus nog effe afwachten.
Of ze reageren moet ik natuurlijk afwachten. 
Ik laat z.s.m weten welke datum Telfort mij wil laten gaan. 
Gr Wiek
Reputatie 2
Badge +6
Hallo Charlene, fijn dat je me wil helpen ik wordt echt radeloos van.
Ik heb al allle mogelijke datums geprobeerd
Ik heb al een mail wegedaan naar telfort ,over de uitstapdatum  en moet dus nog effe afwachten.
Of ze reageren moet ik natuurlijk afwachten. 
Ik laat z.s.m weten welke datum Telfort mij wil laten gaan. 
Gr Wiek


Hoi wiekolino,

Ik begrijp je radeloosheid, het is nooit fijn om zo intensief ergens achteraan te gaan. Wat Charlene zegt is echter wel erg belangrijk. Alle gegevens moeten echt 100% kloppen, anders wijst je huidige provider de aanvraag af. Even overleggen met je huidige provider kan dus handig zijn om erachter te komen wanneer je precies weg mag.

Het is wel zo dat als je een particulier abonnement hebt, je maximaal 2 maanden voor het einde van je contractdatum pas een aanvraag voor nummerbehoud mag aanvragen. Doe je dat ervoor, dan wordt deze automatisch afgewezen. Wij zien een alternatieve datum van 26-05-2014 staan. Dan denk ik dat je contract tot die datum loopt? Als dat zo is, zou je dus pas vanaf 27-03-2014 een aanvraag kunnen indienen die niet automatisch wordt afgewezen.

We zijn erg benieuwd naar je einde contractdatum. Als je die nog door zou willen geven, dan kunnen wij een nieuwe aanvraag voor je doen. Geef je het door als je het weet?

Reageer