.

Beantwoord

Nummerbehoud geweigerd bij overgang prepaid naar abo (beiden van Simuo)

  • 21 November 2012
  • 27 reacties
  • 1757 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Simyo prepaid, maar nu een Simyo abo bestelt via de site. Volgens de veel gestelde vragen moest ik :
"Het is mogelijk om over te stappen van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only. Bestel hiervoor een abonnement naar keuze via simyo.nl. Vraag hierbij nummerbehoud aan en kies 'Simyo Prepaid' als huidige provider."

Dat heb ik gedaan maar nu is nummerbehoud geweigerd en ik heb daar een email over gehad.

In de email staat dat ik nu in m'n prepaid account nummer behoud moet aanvragen? Klinkt alleen niet logisch want ik wil geen nummer op m'n prepiid laten overzetten. maar op m'n abo. Ben een beetje in de war. Hoe komt het goed?

Met vriendelijke groet,
Stefan
icon

Beste antwoord door Alex 22 November 2012, 16:10

Bekijk originele reactie

27 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum nl.stefan,

Ik zie dat je van een Simyo Lowcall aansluiting naar een Simyo abonnement wilt overstappen. Dat kan niet vanaf je persoonlijke pagina, maar inderdaad alleen door een nieuwe bestelling te doen. Ik zal dit door de afdeling nummerbehoud laten aanpassen. Je telefoonnummer zal morgen alsnog worden over gezet. Excuses voor de verwarring.

Groetjes,

Alex
Ik heb het zelfde, heb het vervolgens via de goede account gedaan maar is nog niet gelukt.
Symbolische storting van 0,01 cent kwam weer terug?
Weet het nu verder ook niet meer
Het is onmogelijk om iemand van de klantenservice te spreken, het is momenteel erg druk en dat al vier dagen lang, ik heb wel wat beters te doen....
Wil toch graag het prepaidnummer houden!
Alex,

Perfect! Bedankt voor de snelle behandeling.

Groet,
Stefan
Reputatie 5
Badge +10
Ik heb het zelfde, heb het vervolgens via de goede account gedaan maar is nog niet gelukt.
Symbolische storting van 0,01 cent kwam weer terug?
Weet het nu verder ook niet meer
Het is onmogelijk om iemand van de klantenservice te spreken, het is momenteel erg druk en dat al vier dagen lang, ik heb wel wat beters te doen....
Wil toch graag het prepaidnummer houden!


Welkom op het forum dohcmike,

Kan je mij een privé bericht sturen met de postcode + huisnummer en het toegewezen Simyo telefoonnummer? Ik zie op je adres (gekoppeld aan je account van dit forum) namelijk geen onlangs gedane bestelling terug.3

Alex,

Perfect! Bedankt voor de snelle behandeling.

Groet,
Stefan


Geen dank Stefan.

Groetjes,

Alex
Hoe verstuur je een privebericht?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi dohcmike,

Waarschijnlijk is het je gelukt, want ik heb je privé bericht ontvangen en beantwoord.

Groetjes,

Alex
Hoi dohcmike,

Waarschijnlijk is het je gelukt, want ik heb je privé bericht ontvangen en beantwoord.

Groetjes,

Alex


Ja, het is geregeld , bedankt!
Ik heb dus exact hetzelfde en het is wel lastig want ik gebruik het nummer voor mijn werk.
Al 2 weken heb ik nu dus een nummer die ik niet gebruik maar wel voor moet betalen.
Als het niet snel opgelost wordt, zal ik dus weigeren abbonnementsgeld te betalen.
Wel raar, zelfde provider maar niet snel genoeg zijn met nummerbehoud.
Kost mij wel allerlei rompslomp

Waarom helpt Simyo niet snel genoeg?
Bereikbaarheid is ook belabberd
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Stash,

Zolang je telefoonnummer nog niet is overgezet betaal je geen abonnementskosten. Je betaalt pas abonnementskosten als het telefoonnummer is over gezet. Volgens onze gegevens zal het telefoonnummer morgen (11/12/12) worden over gezet.

Groetjes,

Alex
Badge
Hallo,

Ik heb net een sim only abonnement besteld bij simyo.
Maar ik zat al prepaid bij simyo.
Ik wil wel graag mijn eigen nummer van het prepaid houden,
alleen ik kon simyo niet aanvullen bij nummerbehoud.
Ik heb die pagina van nummerbehoud dus ook weggeklikt.
Hoe kan ik dit nu regelen, want ik wil mijn huidige nummer behouden?

Groetjes Lieke
Reputatie 2
Badge +1
Hey Lieke,

Indien je de simkaart van jouw abonnement ongeactiveerd retour stuurt en met de prepaid aansluiting inlogt op jouw persoonlijke pagina vind je onder het kopje "tip handige diensten" de opties om jouw prepaid aansluiting om te zetten naar een abonnement.
Hallo,
Ik heb ook ongeveer hetzelfde.  Bij het aanvragen van een abonnement op 08-01-2013 had ik via de website (zonder inloggen in mijn simyo) een “Simyo 100 met Internetbundel 200” aangegeven en mijn prepaid simyo nummer te behouden.
Bij deze invoer van nummerbehoud werd er gevraagd om de vorige provider te selecteren maar Simyo staat daar niet tussen en heb derhalve daar KPN aangegeven.
Met onderstaand als gevolg dat KPN dit nummer niet herkennen, terwijl Simyo onderdeel is van KPN?
Het is en was aanvankelijk de bedoeling om het prepaid 06* van Simyo om te laten zetten naar een “Simyo 100 + Internetbundel 200” abonnement.
Mijn vraag is om dit alsnog te herstellen zodat het (Simyo) nummer 06* geporteerd wordt naar het aangevraagde nieuwe (Simyo) abonnement dat inmiddels al geactiveerd is.
Ik heb al een email gestuurd naar klantenservice maar nog geen reactie gekregen (ticketnummer #344886).

Groetjes,
Acqua
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum acqua,

Je aanvraag is afgewezen, omdat je via je prepaid pagina over moet stappen naar een Simyo abonnement en niet door een nieuwe bestelling te plaatsen. Ik zie dat de simkaart van de nieuwe bestelling echter al geactiveerd is. Daarom heb ik de technische dienst alsnog gevraagd de portering goed te keuren. Het telefoonnummer zal daarom op 21/1/13 worden over gezet.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

Super!
Bedankt!

Gr.,
Acqua
Reputatie 5
Badge +10
Geen dank :)

Groetjes,

Alex
Hallo,
Ik heb bijna exact hetzelfde.  Bij het aanvragen vandaag van een abonnement op 21-01-2013 had ik via de website (met inloggen in mijn simyo) een “Simyo 100 met Internetbundel 200” aangegeven en mijn prepaid simyo nummer te behouden.
Bij deze invoer van nummerbehoud werd er gevraagd om de vorige provider te selecteren maar Simyo staat daar niet tussen ! Ik kom dus niet verder .
Ook het huidige simkaartnummer wordt niet herkend ! Het is een simkaart van Simyo .
Het is wel de bedoeling om mijn prepaidnummer 06* van Simyo om te laten zetten naar het “Simyo 100 + Internetbundel 200” abonnement.
Mijn vraag is eveneens om dit alsnog te herstellen door Simyo zodat het (Simyo) prepaidnummer 06* geporteerd wordt naar het aangevraagde nieuwe (Simyo) abonnement waarvan de 0,01 betaling wel al heeft plaats gevonden.
Dit lijkt mij toch echt een "bug"op de site die door Simyo asap moet worden opgelost.

Groetjes,
Speedo
Hallo,
Ik heb bijna exact hetzelfde.  Bij het aanvragen vandaag van een abonnement op 21-01-2013 had ik via de website (met inloggen in mijn simyo) een “Simyo 100 met Internetbundel 200” aangegeven en mijn prepaid simyo nummer te behouden.
Bij deze invoer van nummerbehoud werd er gevraagd om de vorige provider te selecteren maar Simyo staat daar niet tussen ! Ik kom dus niet verder .
Ook het huidige simkaartnummer wordt niet herkend ! Het is een simkaart van Simyo .
Het is wel de bedoeling om mijn prepaidnummer 06* van Simyo om te laten zetten naar het “Simyo 100 + Internetbundel 200” abonnement.
Mijn vraag is eveneens om dit alsnog te herstellen door Simyo zodat het (Simyo) prepaidnummer 06* geporteerd wordt naar het aangevraagde nieuwe (Simyo) abonnement waarvan de 0,01 betaling wel al heeft plaats gevonden.
Dit lijkt mij toch echt een "bug"op de site die door Simyo asap moet worden opgelost.

Groetjes,
Speedo


Kleine aanvulling, ik heb eveneens KPN/HI geselecteerd als provider, om het nummerbehoud er "door te drukken" . Anders is het onmogelijk.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi speedo,

In jouw situatie zal je de overstap moeten regelen via je persoonlijke pagina. In dit topic. Het al aangevraagde pakket kun je terugsturen. Ik raad je aan de simkaart van dit pakket in ieder geval niet te activeren anders worden de aansluitkosten in rekening gebracht.

Als je de overstap via je persoonlijke pagina regelt, wordt het telefoonnummer binnen 48 uur aan de abonnementsvorm gekoppeld.

Groetjes,

Alex
Wordt dan mijn oude aanvraag geanuleerd door Simyo ?
Ik heb al 2 ticketnummers van Simyo voor hetzelfde probleem.
Zit ik straks dan niet met 2 abonnementen opgescheept ?
Is het niet handiger gewoon mijn huidige 06 nummer van Simyo over te zetten op de simonly ?
Hoi Alex,

je hebt het tevens over het pakket terug sturen.
Ik neem aan dat de kosten voor Simyo zijn aangezien klanten verkeerd worden voorgelicht op de site van Simyo, betreffende overstap prepaid naar abo.
Of heeft Simyo een antwoordnummer ?
Reputatie 5
Badge +10
Wordt dan mijn oude aanvraag geanuleerd door Simyo ?
Ik heb al 2 ticketnummers van Simyo voor hetzelfde probleem.
Zit ik straks dan niet met 2 abonnementen opgescheept ?
Is het niet handiger gewoon mijn huidige 06 nummer van Simyo over te zetten op de simonly ?


Hoi Alex,

je hebt het tevens over het pakket terug sturen.
Ik neem aan dat de kosten voor Simyo zijn aangezien klanten verkeerd worden voorgelicht op de site van Simyo, betreffende overstap prepaid naar abo.
Of heeft Simyo een antwoordnummer ?


Hoi Speedo,

Zolang je de simkaart niet activeert, zal het abonnement niet ingaan en worden er ook geen kosten berekend. In dit topic staat aangegeven waarom het niet handig is.

Voor de formaliteit kun je het pakket retour sturen. Als je dit niet doet, maakt dat verder niet uit v0or de afhandeling.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex,

Optie 1:
graag het gevraagde antwoordnummer verstrekken svp, zodat de simkaart terug gestuurd kan worden.

Optie2:
Ik activeer de simkaart en jij regelt alsnog met spoed voor mij nummerbehoud.

Graag z.s.m. antwoord svp.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi speedo,

Simyo heeft geen antwoordnummer. Je bent ook niet verplicht het pakket retour te sturen.

Mocht je het pakket toch retour willen sturen dan kan dat naar onderstaand postadres. De verzendkosten kunnen we laten verrekenen met de factuur. We hebben dan wel een betaalbewijs nodig. Maar nogmaals. Het retour sturen is niet verplicht.

Simyo
Postbus 58800
1040 JA Amsterdam

Groetjes,

Alex
Hoi Alex,

dus als ik het goed begrijp,

1) simonly afsluiten via Mijn Simyo.
2) toegestuurde simkaart hoeft niet terug gestuurd te worden.

Als dit juist is dan sluit ik een nieuwe  simonly af via Mijn Simyo.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi speedo,

Wat je moet doen is het volgende:

- inloggen op je persoonlijke prepaid pagina
- ga naar het tabblad overzicht
- kies de optie 'overstappen naar sim only
- de reeds ontvangen simkaart hoeft niet terug gestuurd te worden

De uitleg met hoe je kunt overstappen van een Simyo prepaid aansluiting naar een Simyo abonnement kun je ook https://[url=https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/faq-overstappen-simyo-prepaid-naar-simyo-abonnement-3329/]dit topic[/url] vinden.

Off topic. Zou je je berichten alsjeblieft niet vetgedrukt willen markeren?

Groetjes,

Alex

Reageer