.

Beantwoord

Nummerbehoud bij opzegging na tariefwijziging

  • 11 May 2014
  • 3 reacties
  • 358 Bekeken

I.v.m. de tariefwijzigingen per 14 mei 2014 wil ik mijn abonnement bij Simyo beëindigen. Ik begrijp uit de faq dat ik na opzegging per 1/6/2014 geen abonnement bij Simyo meer heb.

Ik zie in het forum al enkele vragen voorbij komen met wat wisselende antwoorden (eerst opzeggen, dan nummerbehoud aanvragen - je wordt gebeld door Simyo - melding 'klant mag weg' etc).

Ik heb op dit moment nog niets gedaan (niet opgezegd, geen nieuw abonnement aangevraagd).
Welke stappen dien ik in welke volgorde te nemen om mijn abonnement bij Simyo te beëindigen en het nummer te porteren naar een nieuw abonnement bij een andere provider? Welke datums moet ik daarbij hanteren?

Alvast bedankt voor jullie informatie!

PS: Wellicht is er een sticky van dit onderwerp te maken?
icon

Beste antwoord door Alex 12 May 2014, 14:23

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi woc38,

Geen dank hoor 🙂. In het weekend vindt er inderdaad geen nummerbehoud plaats. De nieuwe provider kan dus 2/6/14 als overzet datum opgeven.

Jammer dat je weg gaat trouwens 😞. Nog tips voor Simyo wat wij beter zouden kunnen doen?

Laat je weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Beste Alex,

Erg bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord. Ik ga het op deze manier aanpakken en wacht jullie contactmoment af.
Enige ontbrekende informatie is welke datum ik aan de nieuwe provider moet doorgeven? 1 juni of juist 2 juni omdat het weekend is? 

Nogmaals dank!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum woc38,

Goed dat je je vraag hier stelt 🙂. Ik zie dat je al wat speurwerk hebt verricht. De stappen die je zelf opnoemt zijn inderdaad juist. Alleen de volgorde is iets anders. Als je wilt opzeggen wegens de tariefwijziging, maar je wilt gebruik wilt maken van nummerbehoud dan moet je het volgende doen:

- Stap 1: opzeggen via de opzeg link (deze is in de email terug te vinden)
- Stap 2: er wordt vervolgens door Simyo contact met je opgenomen
- Stap 3: je kunt dan nummerbehoud aanvragen bij je nieuwe provider en je nieuwe provider zal dan de juiste melding moeten doorgeven '; klant mag weg'

Dit zou inderdaad een toevoeging zijn op de faq of sticky topic, want het staat er nog niet duidelijk tussen. Zodra je het opzegformulier hebt ingevuld, wordt alles uitgelegd, maar meer informatie hierover zou niet misstaan. Ik ga kijken wat ik kan doen 🙂.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord?

Groetjes,

Alex

Reageer