.

Vraag

Nummerbehoud (althans poging tot)

  • 28 June 2012
  • 3 reacties
  • 1383 Bekeken

Badge
Ik heb nu verschillende tickets ingeschoten maar een simpele vraag eenduidig te beantwoorden is blijkbaar moeilijk.
Gaarne aangeven wat ik wel moet doen om de portering direct te laten aansluiten op mijn stop per 1-9 bij T-Mobile.
Als dit zo doorgaat haak ik echt af en ga wel op zoek naar een provider die zijn zaken wel op orde heeft.

1e vraag:
Simyo - Contact Mail, 20-Jun 20:56 (CEST):
Mail verstuurd vanaf publiek reactieformulier


Hallo, ik heb nu mijn nummer geactiveerd() en toen zag ik de datum staan wanneer ik over ga op het nieuwe nummer. Er is volgens mij iets fout gegaan want mijn huidige T-Mobile nummer loopt tot 1-9-2012. Alleen hebben jullie tijd nodig om op te zeggen, ik dacht 1 maand vandaar ik aan jullie 31-7-2012 heb opgegeven om de nummerbehoud op te starten in de verwachting dat dan het nieuwe nummer per 1-9 kan ingaan. Gaat dit nu goed komen of had ik een andere datum moeten opgeven? Mvg, Marcel

antwoord op 1e vraag:
Bibi, 22-Jun 08:51 (CEST):

Beste heer/mevrouw,

T-Mobile laat ons automatisch weten per wanneer het contract afloopt en per wanneer u dus uw telefoonnummer over mag laten zetten.
Dit zal dus vanzelf in orde komen.

Zodra T-Mobile ons een datum geeft, berichten wij u per e-mail.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.

Met vriendelijke groet,
Bibi

2e vraag omdat jullie afdeling Portering met een leuke mededeling komt:
mededeling is de volgende:
Van: "porteringen"
Datum: 25 juni 2012 20:31:29 GMT+02:00


Beste Vermeer,

Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer xxxxxxx op dit moment niet kunnen over zetten naar je Simyo simkaart.

De reden opgegeven door je vorige provider is: contract tot 1-9-2012.

Indien van toepassing verzoeken wij je ons zo snel mogelijk de juiste gegevens te verstrekken zodat wij een nieuwe aanvraag kunnen indienen. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider. Vragen over het overzetten van je nummer kun je stellen via porteringen@simyo.nl

Uiteraard kun je de Simyo simkaart nog steeds gebruiken met het tijdelijke telefoonnummer dat je van Simyo hebt gekregen. Let op! Als je een Simyo sim only abonnement hebt, bel je dan tegen de buiten bundel tarieven.

Met vriendelijke groet,
Het Simyo team


Hierop mijn 2e vraag aan Simyo:
Simyo - Contact Mail, 25-Jun 21:09 (CEST):

Kunnen jullie mij uitleggen dat als het probleem eigenlijk geen probleem is ik deze onderstaande(staat nu hierboven) mail van jullie krijg.

Vermeer


Hier komt het volgende antwoord op:
sophie knaapen, 28-Jun 15:25 (CEST):

Beste heer Vermeer,

Het aantal zakelijke klanten dat overstapt naar Simyo is erg klein.
Zodoende is er op onze website (nog) geen mogelijkheid om bij voorbaat al aan te geven dat het om een zakelijk abonnement gaat.
Wij hopen dit in de toekomst anders te doen.

Wij hopen u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest. Mocht u nog vragen hebben, dan vernemen wij die graag.

Met vriendelijke groet,
sophie knaapen



Mijn conclusie is dat er gewoon geen gegevens uitwisseling is tussen afdelingen en daarnaast met ook mail niet leest en met standaard antwoorden komt.

Jammer en frustrerend.

3 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Vermeerx,

Welkom op het Simyo forum!
Allereerst onze excuses voor het ongemak. Wij zullen opnieuw een verzoek indienen bij T-mobile om je nummer over te kunnen nemen per 1 september, je hoeft zelf niets meer te doen. Zodra wij terugkoppeling hebben zullen wij je hierover per e-mail berichten. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Manisha
Badge
Ik ben alleen geïnteresseerd in een manier waarop ik al per 1 september mijn nieuwe Simyo nummer en abonnement kan gebruiken. Als je hiervoor kunt zorgen graag anders is het voor mij geen optie. Gr. Marcel
Reputatie 5
Badge +10
Hoi vermeerx,

Volgens onze gegevens is er een nieuwe nummerbehoud aanvraag gedaan per 3/9/12. 1 september valt in het weekend en is daardoor niet mogelijk. Providers verwerken enkel op werkdagen de nummerbehoud aanvragen. Zodra we terugkoppeling hebben van je vorige provider, wordt je hier per email over bericht.

Groetjes,

Alex

Reageer