.

Beantwoord

Nummerbehoud Afgewezen Simyo Prepaid -> Simyo Abonnement

  • 26 October 2012
  • 13 reacties
  • 1460 Bekeken

Badge
Ik had een Simyo Prepaid kaart en wilde overstappen op een abonnement.
Hiervoor heb ik een nieuw abonnement afgesloten waarbij ik aangaf dat ik het nummer van mijn Simyo Prepaid kaart wilde behouden.

Ik heb een email ontvangen waarin wordt aangegeven dat dit nummer niet kan worden overgezet. 
Reden: Overstap van prepaid naar sim0only abonnement dient via mijn simyo (prepaid) te gebeuren.

De simkaat van mijn nieuwe abonnement heb ik inmiddels binnen maar nog niet geactiveerd.

Moet ik nu weer een abonnement afsluiten via mijn simyo (prepaid) en de simkaart van mijn al afgesloten abonnement niet activeren?
Of moet ik mijn nieuwe simkaart wel activeren en via het servicemenu van het nieuwe abonnement opnieuw nummerbehoud aanvragen?

Ik wil hier graag duidelijkheid over aangezien ik niet straks voor 2 abonnementen wil betalen.
icon

Beste antwoord door Arie 29 October 2012, 14:03

Bekijk originele reactie

13 reacties

Ik heb precies hetzelfde probleem en zou ook graag willen weten hoe ik dit op moet lossen, omdat een oplossing niet duidelijk aangedragen wordt in de email. Misschien een idee.
Badge +2
Beste Sjors1988 en EshterSmits,

Wij adviseren jullie in dit geval beide de ongeactiveerde simkaart van het nieuwe abonnement retour afzender te sturen. Er zullen geen kosten in rekening worden mits deze niet is geactiveerd.

Tegenwoordig kan je heel simpel via uw persoonlijke pagina op www.simyo.nl overstappen van prepaid naar een abonnement. Nadat je bent ingelogd zie je onder het tabblad 'overzicht' het kopje 'handige diensten'. De vierde optie onder 'handige diensten' is 'overstappen naar sim-only abonnement'. Als je hierop klikt en de stappen doorloopt stap je over naar een abonnement met dezelfde simkaart.

Let er wel op dat je beltegoed moet hebben om de overstap te kunnen maken. Dit beltegoed zal automatisch worden verrekend met de eerste factuur. Omdat wij dit administratief op het netwerk moeten overzetten worden er ook aansluitkosten van € 14,99 in rekening gebracht. Dit zal je zien op de eerste factuur onder 'overige kosten'.

Groetjes,

Arie
[quote]Beste Sjors1988 en EshterSmits,

Wij adviseren jullie in dit geval beide de ongeactiveerde simkaart van het nieuwe abonnement retour afzender te sturen. Er zullen geen kosten in rekening worden mits deze niet is geactiveerd.

Tegenwoordig kan je heel simpel via uw persoonlijke pagina op www.simyo.nl overstappen van prepaid naar een abonnement. Nadat je bent ingelogd zie je onder het tabblad 'overzicht' het kopje 'handige diensten'. De vierde optie onder 'handige diensten' is 'overstappen naar sim-only abonnement'. Als je hierop klikt en de stappen doorloopt stap je over naar een abonnement met dezelfde simkaart.

Let er wel op dat je beltegoed moet hebben om de overstap te kunnen maken. Dit beltegoed zal automatisch worden verrekend met de eerste factuur. Omdat wij dit administratief op het netwerk moeten overzetten worden er ook aansluitkosten van € 14,99 in rekening gebracht. Dit zal je zien op de eerste factuur onder 'overige kosten'.

Groetjes,

Arie


Hallo Arie.....


Ik krijg de volgende melding: Om met eenmalige machtiging te kunnen betalen, moet je je bankrekening nog activeren. Dit doe je met de code die je vindt op je bankafschrift.:  Kijk voor je activatiecode op je (online) bankafschrift en vul hieronder je activatiecode in.

De activatiecode ontvang je binnen 3 werkdagen op je bankafschrift.

Ik wil graag mijn prepaid omzetten in abo..... maar door deze melding op mijn persoonlijke pagina kan ik geen bestelling plaatsen... Ik heb op mijn bankafschrift gekeken naar die activatiecode.... maar er staat dus GEEN activatiecode........ EN NU???? Ik ben al een paar weken aan het proberen om geholpen te worden maar het lukt gewoon niet.... tevens zei de klantenservice dat ik de aansluitkosten teruggestort zou krijgen.. ook die heb ik nog niet terug......
Beste Arie,

Bij mij is de vierde optie onder het kopje handige diensten 'facturen inzien'. Ik heb niet echt prepaid, ik ben bij Simyo terecht gekomen toen Lowcall overgenomen is door Simyo, dus ik heb nog een oud 'abonnement' waarbij ik per maand betaal wat ik verbruikt heb. Moet ik nu een prepaidkaart aanvragen bij Simyo zodat ik dat om kan zetten in een abonnement of kan het ook op een handige manier? Want blijkbaar werkt het 'gewoon' aanvragen van een abonnement ook niet...

Groetjes,
Esther Smits
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum nic.,

Er is op 12-10 een storting gedaan op jouw bankrekening van €0,01. In de omschrijving van die transactie staat jouw activatiecode. Indien je deze invult op jouw persoonlijke pagina is jouw rekeningnummer geactiveerd. Hierna kan je de overstap naar abonnement aanvragen.
Reputatie 2
Badge +1
Hey EstherSmits,

Zou je even aan kunnen geven wat er mis gaat bij het aanvragen van een abonnement?
Beste Klantenservice,

ik wil ook van prepaid naar een abo. Ik heb nog een klein teroed staan van ca. 2 euro. Ik zie in de reactie dat er wel tegoed moet zijn, moet er minimaal 14,99 op staan tbv adm.kosten?en moet ik dan eerst opwaarderen?
 Daarnaast blijk ik nog mijn rek.nr te moeten activeren. Is bij simyo bekend wanneer de code naar mij is toegezonden, dat zoekt wel wat makkelijker.

Pas als het rek.nr is geactiveerd kan ik e.ea omzetten via mijn simyo toch?.

alvast bedankt
Sem  
Welkom op het forum nic.,

Er is op 12-10 een storting gedaan op jouw bankrekening van €0,01. In de omschrijving van die transactie staat jouw activatiecode. Indien je deze invult op jouw persoonlijke pagina is jouw rekeningnummer geactiveerd. Hierna kan je de overstap naar abonnement aanvragen.


Er is bij de storting door jullie GEEN activatiecode in de omschrijving van de transactie vermeldt!!!!! Waarom staat er dat ik mijn bankrekeningnummer moet activeren???? Ik kan nog steeds niet het abbo afsluiten via internet.... wel hebben jullie de administratiekosten al in rekening gebracht.... ik kan nog steeds geen abbo afsluiten...... kunnen jullie me eens fatsoenlijk helpen en zeggen wat ik nog allemaal moet doen!!!????
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum Semjon,

Volgens onze gegevens is het jou reeds gelukt om over te stappen naar een abonnement. Zou je even kunnen bevestigen of dit het geval is?

Hey nic.,

Jouw nummerbehoud zal vandaag uitgevoerd worden. Voor de aansluiting waarvoor je jouw nieuwe simkaart hebt ontvangen is de bankrekening reeds geactiveerd. Om deze reden hoef jij geen actie meer te ondernemen en kan je na 17.30 gebruik van jouw abonnement maken.
Hallo,

Ik heb ook een aanvraag gedaan voor omzetting van prepaid naar abonnement met behoud van nummer.  Bij handige diensten staat omzetting naar sim only niet vermeld, dus ik heb een nieuwe aanvraag gedaan. Nu wordt nummerbehoud geweigerd.

Nieuwe simkaart heb ik wel al ontvangen.

Kan dit nog worden aangepast
Reputatie 2
Badge +1
Hey Sigrid,

Wij zullen jouw nummerbehoud morgen alsnog uit gaan voeren. Onze excuses voor de verwarrende berichtgeving.
Niet zo vreemd dat dit fout gaat bij Simyo .
Je wordt door Simyo fout geinformeerd bij het kopje klantenservice.

Er staat:
Hoe wordt mijn overstap van Simyo prepaid naar Simyo Sim Only geregeld?
Het is mogelijk om over te stappen van Simyo Prepaid naar Simyo Sim Only. Bestel hiervoor een abonnement naar keuze via simyo.nl. Vraag hierbij nummerbehoud aan en kies 'Simyo Prepaid' als huidige provider.

Dus er wordt verkeerde informatie aan alle prepaid gebruikers van Simyo gegeven.

Ik heb exact hetzelfde probleem zie:
https://forum.simyo.nl/nummerbehoud-64/nummerbehoud-geweigerd-overgang-prepaid-naar-abo-beiden-simuo-7090/
Reputatie 5
Badge +10
Hoi speedo,

Heel erg bedankt voor het delen van deze informatie. We gingen er van uit dat de tekst overal was aangepast. Ik heb het direct doorgezet naar de juiste afdeling zodat het kan worden aangepast.

Groetjes,

Alex

Reageer