.

Beantwoord

Nummerbehoud afgewezen, ondanks afkoopsom. Hoe kan dat?


Reputatie 1
Badge +5
Hallo mede simyoane,

Ik heb me abonnement afgekocht, maar de nummer aanvraag bij tele2 is afgewezen en deze zegt dat simyo zegt dat me contract datum eindigt op 21 juni terwijl deze gelijk vrij is afgekocht.

Wat nu?

Mvg,

Simnlru
icon

Beste antwoord door Tiury 21 April 2016, 15:17

Bekijk originele reactie

29 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Contact opgenomen met tele2 en ze sturen nog een keer een verzoek hoop dat simyo nu wel de machtiging geeft.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Wat onhandig dat je aanvraag is afgewezen. Dit gebeurt er als je nieuwe provider de aanvraag heeft gedaan zonder ; melding, zoals in de e-mail aangegeven staat van je afkoopsom 🙂! Dit kan bij de meeste provider (zo ook bij ons) niet bij de initiële aanvraag. Vandaar dat er een tweede aanvraag gedaan moet worden 🙂.

De tweede aanvraag moet goed worden gekeurd, omdat deze door de ; handmatig wordt gecontroleerd!

Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Super voor je antwoord tiury, tuurlijk laat ik het weten!

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 6
Badge +10
Dat stel ik natuurlijk op prijs 😉! Ik hoor het van je.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Update van tele2.
Nog een.
Reputatie 1
Badge +5
Update 2.
Reputatie 6
Badge +10
Een lesje 'nummerportabiliteit' zou niet misstaan op de klantenservice van je nieuwe provider, als ik heel eerlijk ben 😉. Alle providers werken met hetzelfde systeem om nummers naar elkaar over te zetten, dus ook bij hen zou een ; nodig zijn om de aanvraag niet automatisch te laten afkeuren. Sterker nog, hier heb ik nog een prachtig voorbeeld van :8.

Ik zie echter nog geen nieuw verzoek terug in het systeem, dus er wordt misschien aan de paarse kant nog uitgezocht hoe ze dit klaar moeten boxen ;)

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Hoi tiury,

Van tele2 wisten ze er niet van, zr moest een speciale afdeling op de hoogte brengen maar die is er morgen pas weer.

Dus dat zou dan dinsdag geregeld moeten zijn.

Hoop dat het nu goedkomt.

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 5
Badge +9
Hoi simnlru,

Ik zie dat er een nieuwe aanvraag is gedaan door Tele2, maar weer heeft Tele2 dit niet goed gedaan. Ze hebben het weer aangevraagd voor 21 juni. Super vervelend voor je dit. Ik zal je zeggen wat je kunt doen om ervoor te zorgen dat je eerder dan 21 juni overstapt.

1. Neem contact op met Tele2 en laat ze de huidige aanvraag annuleren.
2. Laat ze een nieuwe aanvraag doen met de datum dat je over wilt stappen. Dit kan zonder de ; want blijkbaar kent hun systeem dat niet.
3. Wanneer je een bevestiging van Tele2 hebt gehad dat er een aanvraag is gedaan, neem dan gelijk contact met ons op.
4. Wij zoeken de aanvraag op en zullen deze handmatig goedkeuren.

Op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat je alsnog eerder dan 21 juni overstapt. Is het nu duidelijk wat je kunt doen?

Groetjes,
Caspar
Reputatie 1
Badge +5
Ja het is nu duidelijk want krijg nu een smsje met de datum 21 juni
Reputatie 1
Badge +5
Hallo casper,

Heb ze gebeld en er is een nieuwe aanvraag voor 9 mei aangevraagt.

Dus laat het bij deze weten.!

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Ook nu is de aanvraag afgewezen door het systeem. Kun je vragen of de nummerbehoud afdeling direct wilt bellen na de aanvraag? Zo zetten ze jou ook niet aan het werk 🙂. Het gaat in dit geval over een kwestie van minuten!

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Dit meen je niet? Is de aanvraag weer afgewezen ?

Ze hebben er bij gezet dat het om een afkoopsom gaat.

Wat is er nu weer fout gegaan dan?
Reputatie 1
Badge +5
En volgenda tele2 die ik niet gebeld heb blijven ze elke dag een nummerbehoud aanvragen, maar jullie zijn nu dicht dus kan jullie niet bellen jammer genoeg.
Reputatie 1
Badge +5
Update:

Tele2 geeft aan elke dag opnieuw nummerportering te doen, en ze kunnen het me niet laten weten met terug bellen enzo jammer genoeg..
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Het begint inmiddels wel een beetje vervelend te worden voor je 😞. Ze hebben een automatisch systeem, die een nieuw verzoek stuurt voor een datum vér in de toekomst, als de eerste aanvraag wordt afgewezen. Bovendien worden er bij deze aanvragen geen notitie meegestuurd met ;afkoopsom. Kunnen ze/willen ze dit niet doen, dan moeten ze direct na de aanvraag bellen naar onze nummerbehoud afdeling (dat nummer hebben ze), zodat we deze aanvraag meteen kunnen goedkeuren.

Anders blijft hetzelfde riedeltje aan de gang en blijf je bezig 😞.

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Hoi Tiury,

Probleem is dat ik de aankomende tijd geen tijd heb om te bellen als jullie nog open zijn ( meestal na 5 uur).

Dus weet niet of de nummerbehoud afdeling langer openblijft?

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 1
Badge +5
Wordt er nu zelf echt simpel van dat hun dit niet normaal kunnen regelen.

Sorry voor het storen.

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 6
Badge +10
Hoi simnlru,

Je moet het echt niet zien als storen hoor! We zijn er echt voor om je te helpen, het is misschien eerder frustratie naar onze concullega's. Kunnen zij dit belletje niet plegen voor je? De nummerbehoud afdelingen van providers hebben goed contact met elkaar, dus ze moeten niet van hun probleem, jouw probleem maken of zie ik dat verkeerd 😉?

Groetjes, Tiury
Reputatie 1
Badge +5
Hoi tiury,

Ik ga het proberen of ze dit bereid zijn om te doen.

Dankjewel.

Groetjes,

Simnlru 🙂
Reputatie 1
Badge +5
Update:

Hun vertellen me dat het laatste verzoek vandaag was ingediend?

Voor de rest vertellen ze me dat ik maar moet wachten en binnen 9 werkdagen iets krijg te horen...

Groetjes,

Simnlru
Reputatie 7
Met een soort van ontzetting heb ik dit verhaal eens gelezen.....:?:(

Ik heb zojuist weer voor een jaar bijgetekend bij Simyo...:8:D
Reputatie 1
Badge +5
Met een soort van ontzetting heb ik dit verhaal eens gelezen.....:?:(

Ik heb zojuist weer voor een jaar bijgetekend bij Simyo...:8:D


Hoe bedoel je RicoK ?
Reputatie 7
Hoe bedoel je RicoK ?

Wat ik bedoel is dat ik ontzet ben hoe andere partijen hun zaken niet goed op orde hebben en het op het bordje leggen van hun (aanstaande) klant!!

En dat ik weer voor een jaar heb bijgetekend bij Simyo is niet omdat ik zo ontevreden ben over Simyo....
Reputatie 1
Badge +5
Hoe bedoel je RicoK ?

Wat ik bedoel is dat ik ontzet ben hoe andere partijen hun zaken niet goed op orde hebben en het op het bordje leggen van hun (aanstaande) klant!!

En dat ik weer voor een jaar heb bijgetekend bij Simyo is niet omdat ik zo ontevreden ben over Simyo....


Hoi RicoK,

Ik ben zelf ook niet ontevreden over simyo echt niet, maar i.v.m. dat ik een nieuwe telefoon nodig heb moest ik een abonnement ergens afsluiten.

Reageer