.

Beantwoord

nummerbehoud afgewezen door dekamobiel. Hoe nu verder?

  • 4 November 2014
  • 22 reacties
  • 1292 Bekeken

Badge
Onderstaande mail kreeg ik vandaag van simyo. Ik begrijp het niet helemaal. De enige reden die ik me kan bedeken is dat Deka-mobiel niet in uw lijstje van providers staat en ik dus hun provider vodafoon heb aangevinkt.
Voor alle zekerheid geef ik u het tijdelijke nummer en het wachtwoord waarmee ik bij simyo kan inloggen voor het activeren.

Robert Jan Gruijs
(Tijdelijk) mobiel nummer: 06********
Wachtwoord: ***********

Dit heb ik nog niet gedaan vanwege dat ik eerst mijn beltegoed denk te moeten opmaken. ???
Hoe moet ik nu verder handelen?

Deka zelf geeft als antwoord in hun faq :

U kunt altijd uw nummer meenemen naar een andere provider. Wanneer de aanbieder een correct verzoek indient, zal dit door Deka Mobiel in behandeling worden genomen.

Ik kocht bij de deka opwaardeerkaarten, dus geen automatisch opwaarderen of zo.

Mijn huidige beltegoed is zo goed als op, dus ik moet een nieuwe kaart kopen, zeker nu er oponthoud opgetreden is. Wat gebeurt daarmee zodra ik met simonly kan gaan bellen en internetten etc, met nummerbehoud?
Kan ik de simkaart zolang laten liggen tot het tegoed op is of zo?

Met vriendelijke groet
Robert Gruijs


Deze mail is door mijn vrouw verstuurd aangezien zij dit soort zaken voor me regelt. Graag reageren op dit adres.



Simyo Klantenservice schreef:
>> Beste Robert Jan Gruijs,
>>
>> Je vorige provider heeft aangegeven dat we je huidige mobiele nummer 06********  op dit moment niet kunnen overzetten naar je Simyo simkaart.
>>
>> De reden opgegeven door je vorige provider is:
>> Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider.
>>
>> Via Mijn Simyo kun je de gegevens van je nummerbehoud aanvraag wijzigen. Nadat je hebt ingelogd, zie je een blauwe balk in het tabblad Overzicht van waaruit je de gegevens kunt aanpassen. We dienen daarna een nieuwe aanvraag in. Heb je vragen over de afwijzing, neem dan contact op met je vorige provider.
>>
>> Log je voor het eerst in, dan vragen wij je direct de simkaart te activeren. Dit betekent niet dat je abonnement start: je abonnement en bundels starten pas op de dag dat we je huidige nummer overzetten op je Simyo simkaart.
>>
>> Simyo Sim Only klanten: LET OP! Neem contact op met onze Klantenservice indien je afziet van nummerbehoud! Besluit je namelijk met je Simyo simkaart en het bijbehorend mobiel nummer te gaan bellen, dan dienen je bel-, sms- en/of data bundel(s) te worden geactiveerd zodat je voordelig binnen je bundel kunt bellen.
>>
>>
>> Met vriendelijke groet,
>>
>> Het Simyo team
icon

Beste antwoord door Ernst 5 November 2014, 16:01

Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Beste Tante Til,

Een moderator van Simyo zal dit morgen behandelen. Ik wil u alleen waarschuwen: vermeld geen persoonlijke gegevens in uw forumberichten, zeker wachtwoorden, telefoonnummers etc. moet u niet hier publiceren, de webcare kan deze informatie inzien in de computersystemen.
Badge
Beste Tante Til,

Een moderator van Simyo zal dit morgen behandelen. Ik wil u alleen waarschuwen: vermeld geen persoonlijke gegevens in uw forumberichten, zeker wachtwoorden, telefoonnummers etc. moet u niet hier publiceren, de webcare kan deze informatie inzien in de computersystemen.


Oeps. Hoe krijg ik die info weer weg?
Reputatie 7
Badge +9
Dat zal de moderator doen!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tante Til,

Ik het dit topic met je vraag even in het subforum Mijn Simyo en Mijn Simyo app gezet. Ik denk dat andere forumbezoekers die eenzelfde vraag hebben zo makkelijker hun antwoord kunnen vinden.

Deka staat niet in het lijstje van providers, maar vul dan maar KPN in als vorige provider en stuur een mailtje naar [email]nummerbehoud@simyo.nl[/email] dat het eigenlijk Deka moet zijn.

De privĂ©gegevens die je per ongeluk geplaatst hebt, heb ik verwijderd 😉
Badge
Hoi Ernst.

Bedankt. Ik ga ff zoeken en, zodra mijn man thuis is met zn simkaart, opnieuw nummerbehoud aanvragen.
Maar ehm...... waar moet ik dat nummerbehoud opnieuw aanvragen voor mijn man? Ik heb zijn nieuwe simkaart van simyo al binnen, maar wil het nog niet activeren, ivm. die hoge kosten. Maar als ik verder wil gaan moet ik met die nieuwe kaart inloggen.
Help.....?? Ik weet t ff niet meer....  *bloos*

Moet ik in dat mailtje trouwens dan nog iets speciaals zetten? Dat tijdelijke nummer of weet ik veel?

Groetjes
Til
Badge
Hoi Ernst.

Ik denk dat ik het nu goed gedaan heb. Toch ingelogd met zijn tijdelijke nummer, opnieuw nummerbehoud aangevraagd en een mailtje met uitleg gestuurd naar nummerbehoud-info.
Pfff, voor een digibeet heb ik het uiteindelijk toch voor mekaar. Denk ik. *kuch* hihihi.
Spannend........!

Groetjes
Tante Til
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tante Til,

Je e-mail is ontvangen en ook verwerkt. Er is een verzoek ingediend bij Deka-Mobiel om het nummer van je man vrij te geven. Je hebt het uiteindelijk voor mekaar gekregen 🙂

Binnen enkele dagen ontvang je bevestiging of de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd.
Badge
Hihihi. Ik ben benieuwd. 🙂
Hihihi. Ik ben benieuwd. :)
Dit lijkt me enigzins toepasselijk.🆒
Dit doe ik vanaf hierrrrrr. http://www.animaatjes.nl/smileys/smileys-en-emoticons/duimen/animaatjes-duimen-67204.gif

http://www.hammondgower.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/800x800/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/P/I/PIA009_1.jpg
Badge
Bedankt. *lol*

Zodra ik meer weet meld ik het meteen.
Reputatie 2
Badge +6
Hey Tante Til,

We zijn benieuwd en horen het graag van je 🙂
Badge
Nou, mn man kreeg net een mailtje dat het nbummerbehoud WEER was afgewezen.
reden:
Hou je vast.........

De reden opgegeven door je vorige provider is:

Er is al een eerder verzoek tot nummerbehoud voor dit nummer goedgekeurd door de vorige provider.
Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider. Neem contact op met uw vorige provider.


Nou, gooi t maar in mn pet. Ik snap er geen b*l meer van.  :(

Zucht.
Ik heb de neiging om t oude nummer maar te behouden, maar da's zo onhandig voor mn man. :-(

Ik heb een mailtje naar simyo gestuurd, we wachten t maar weer af. Ik weet t niet meer.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Tante Til,

Erg vervelend dat je de afgelopen dagen in onzekerheid hebt gezeten.

Op 6 november is er inderdaad een dubbele aanvraag geweest voor nummerbehoud, dit is de reden waarom je dat bericht ontvangen hebt.

De volgende dag hebben wij dit hersteld. Ik zie dat de aanvraag door Deka Mobiel nu wel is goedgekeurd voor 11 november. Het nummer zal dan worden overgezet naar Simyo.

Heb je hierover wel een bevestiging van ontvangen?
Badge
Hoi Ali

Ja hoor. Bedankt. Rob heeft de kaart al in zn mobieltje zitten (zo'n dual-geval) en, op 1 perongelukje na hihi, wacht met gebruiken tot ie bericht krijgt dat alles omgezet is. :-)

Komt goed allemaal dus. Ik zal wel her en der iets verkeerd gedaan hebben. Ben geen ster in dit soort dingen. *bloos*

Als het nummer omgezet is, hoe gaat het dan met inloggen?
(en ik hoop dat dit wel zo'n beetje de laatste vraag is die ik stel, 🆒 )

groetjes
Tante Til
Hoi Ali

(en ik hoop dat dit wel zo'n beetje de laatste vraag is die ik stel, 🆒 )

groetjes
Tante Til

Mag ik "deze vraag beantwoorden"?

 Bij elk klantenforum geldt, je vraagt nooit teveel. Weet je iets niet, dan zijn er verschillende forummers/moderators die graag willen helpen.

Groet,
Friesian
Badge
:o    Lief. 😉
Badge
Rob heeft een berichtje gehad dat ie vanaf nu kan bellen en internetten met simyo, :D
Alleen doet whatsap t nog niet. Straks maar eens ff kijkenb naar zijn instellingen.
Maar.............. het ziet er naar uit dat t allemaal goed gegaan is.
Vannavond de app erop zetten.
Gaaf he? hihii
T heb wat voeten in de aarde gehad, maar t heb zich geloond. 😉
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Tante Til, :D

Als het nummer over is gezet vanaf de vorige provider, kun je inloggen met dat nummer en het wachtwoord dat je hebt gekregen met het tijdelijk nummer 🙂 Het makkelijkste is natuurlijk om even je wachtwoord aan te passen via Mijn Simyo -> Mijn gegevens -> Wijzig wachtwoord. Of had je dat al gedaan? ;)

PS: je kunt nooit teveel vragen stellen!
Badge
Wijzig wachtwoord. Of had je dat al gedaan? ;)

Dat had ik dus al gedaan, eerder, maat ergens ging iets verkeerd. Heb toen nieuw waqchtwoord van jullie gekregen. Dat zal ik dan eerst eens proberen dalijk. DUIM DUIM... hihihihih
PS: je kunt nooit teveel vragen stellen!

Nou ja, beeetje sukkel voel ik me dan evengoed toch wel hoor. BEETJE maar. 😉
Badge
Ik dacht dat ik niet kon inloggen, maar dat is intussen al gelukt. Alleen had Rob begrepen dat het nummerbehopud al omgezet was want daar had ie een mailtje over gehad. Maar dat is dus nog niet zo. Gelukkig heeft ie nog niet veel geinternet.

Wat dat soort info betreft is er geloof ik nog wel wat te verbeteren. Kan ook zijn dat ie in zn enthousiastme verkeerd gelezen heeft hoor. Maar........... da's geen klacht hoor. Ik ben voor de rest dik tevreden met jullie hulp en alles. Helemaal toppie.

En ik zag ook al ergens dat jullie werken aan de app, dat die meer up to date info over het gebruik geeft. Nou, dan ben ik helemaal rondom gelukkig,:-D  want dat vind ik soms nog wel eens een beetje irritant, dat dat niet zo is.
Toch wil ik je graag iets verduidelijken.
Bij de app is er sprake van een vertraging m.b.t. het bijwerken van de verbruiksgegevens.
Bij data kan dat behoorlijk snel oplopen qua verbruik en zeker kosten.
Daarom zou ik ter controle een data manager of een traffic monitor installeren. Persoonlijk zou ik als limiet instellen 75% van je bundel
Bijvoorbeeld 3G Watchdog, Onavo Count.
Verder in de gaten houden dat (hoog)verbruik smsjes leidend zijn. Laat dit geen lijdend worden!
Verder verdient het te worden vermeld om bij wifi-gebruik en wanneer geen mobiel data nodig is, internet op mijn simyo uit te zetten. (Mocht dat nog niet bekend zijn)

Groet,
Friesian.

Hoop dat deze toelichting mijnerzijds nuttig is.........
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Tante Til,

in zn enthousiastme

Het zou daar best eens aan kunnen liggen. Die paar zinnetjes over internet buiten je bundel staan in elk e-mailtje ;)

Hopelijk het je iets aan Friesians bijdrage, deze tips zijn altijd nuttig.

Reageer