.

Beantwoord

Hoe kan ik een nummer behouden die niet gebruikt wordt?

  • 22 January 2017
  • 7 reacties
  • 3698 Bekeken

Hi,

Het komende jaar kan ik gebruik gaan maken van mijn werktelefoon. Ik kan mijn huidige nummer niet overzetten maar behoud deze graag wel. Is het mogelijk om een nummer te behouden terwijl deze niet gebruikt wordt? Het is een simpel nummer en in de toekomst heb ik het vast wel weer een keer nodig.

Gr. Peter
icon

Beste antwoord door Samantha 23 January 2017, 15:40

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hey Peter,

het ligt eraan hoelang het is als het echt een heel jaar is dan kan het niet echt.

Ik neem aan dat je een abonnement hebt. Als je al prepaid hebt gaat het relatief makkelijk.
Je kan prepaid aanvragen en daarna 1 keer per 6 maanden bellen of smsen zodat het nummer niet vervalt en daarna terugzetten.
Als je abonnement behoudt kan dat maar moet je erg veel betalen.

Groet Paul.
Hoi,

Ik heb hier een soort van aanvullende vraag op ik wil de komende 8 maanden gaan reizen maar ik wil dan wel mijn eigen nummer behouden en de wifi gebruiken, raden jullie dan aan om het goedkoopste abonnement te nemen (van €4 voor bellen) of is er ook een andere manier?

Graag hoor ik van jullie!

Groetjes Bregje
Reputatie 7
Badge +9
Voor de wifi heb je geen simkaart nodig. Dat kun je altijd gebruiken.

Met het goedkoopste abonnement lukt het zeker goed. Je betaald meer dan je voor prepaid kwijt zou zijn, maar het biedt meer veiligheid dat je je nummer blijft behouden. Daarnaast kost het veel minder moeite en je kan als je terug bent gelijk weer een databundel activeren.

De andere optie is terug naar prepaid en daarna eventueel weer terug naar een abonnement, maar dat is meer moeite en je moet ergens halverwege toch iets doen om je nummer actief te houden. Daarvoor moet je dus prepaid bestellen met nummerbehoud (als je een abonnement hebt dat nog niet maandelijks opzegbaar is, dan kan dit dus niet). Dan krijg je een nieuwe simkaart, die je dan in je toestel moet doen. Vervolgens kun je daarmee op reis. Met prepaid kun je niet internetten over het mobiele netwerk in het buitenland, dus ook niet als je in de middle of nowhere toch google maps zou willen gebruiken. Wifi blijft altijd mogelijk. Je moet elke 6 maanden iets doen (bellen, SMSen, internetten, internetbundel kopen of opwaarderen) anders ben je je nummer kwijt. Bij een abonnement heb je dit risico niet. Bij thuiskomst moet je prepaid eerst weer laten opzetten naar een abonnement. En dat allemaal dan om een paar tientjes te besparen.

Je moet het zelf weten of het je een paar tientjes waard is. Ik zou lekker het abonnement lekker laag zetten en daarmee het doen. Waar gaat de reis overigens naar toe?
Hee!
Bedankt voor de goede en snell!! Uitleg ik ga dan indd gewoon mijn abbonoment laag zetten.
Ik ga naar Azië en dan wil ik eindigen in Australië of nieuw zeeland!
Badge +7
Hoi Koetsier,

Welkom op het Simyo forum! :)

Wat fijn dat je gebruik kunt maken van je werktelefoon! Ik kan me voorstellen dat je dit nummer wilt behouden, hij is inderdaad lekker makkelijk :)

Ik raad je aan om hiervoor een Prepaid te bestellen via onze website. Als je dan je bestelling plaatst, kun je aangeven dat je je nummer wilt behouden. Binnen 3 dagen ontvang je je nieuwe simkaart en je nummer kan dan binnen 6 werkdagen op je Prepaid worden gezet. Op de dag dat je nummer wordt overgezet, wordt je abonnement bij ons beëindigd.

Je Prepaid beltegoed blijft onbeperkt geldig. Je hebt dus geen last van maandelijkse kosten zoals je hebt bij een abonnement. Het enige wat je moet doen, is één keer in de 6 maanden even bellen of sms'en om je simkaart actief te houden. Je ontvangt mails van ons zodra je aansluiting bijna komt te vervallen.

@bregje1992, jij kunt hetzelfde doen, maar ik ben het met Groentjuh eens. Ik denk dat het in jouw geval makkelijker is om je Sim Only te behouden en voor die maanden je bundels aan te passen zodat je alleen de goedkoopste belbundel hebt. Ik zie dat je nu al gebruik maakt van onze goedkoopste bundels. Als je zou overstappen naar Prepaid om daarna weer terug te gaan naar Sim Only, kom je hiervoor niet meer in aanmerking. Je kunt dan na 9 maanden pas weer gebruik maken van onze goedkoopste bundels. Al met al zou het behouden van je Sim Only met alleen de goedkoopste belbundel dus het voordeligst voor je zijn ;)

Als hier nog vragen over zijn, hoor ik dat graag van jullie :)

Groetjes,
Samantha

@PaulH & Groentjuh heel erg bedankt voor jullie goede hulp 🙂
Hi Samantha,

Dank voor je reactie. Ik heb het abonnement al opgezegd. Is het mogelijk mijn nummer alsnog te behouden door het over te zetten naar prepaid, en zo ja, kan ik dit zelf regelen?
Alvast dank,

gr. Peter
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Koetsier,

Zolang je nummer actief is (en dat is tot 24 februari) kan je overstappen naar Prepaid. Doe dit overigens wel een paar dagen daarvoor zodat het niet mis kan gaan. Ik zou het gewoon zo snel mogelijk regelen als ik jou was :P

Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Caspar

Reageer