.

Vraag

Nog geen nummerbehoud maar abonnement is al wel ingegaan?

  • 22 August 2012
  • 7 reacties
  • 889 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden een abonnement besteld met nummerbehoud, en de proefbetaling gedaan. Nu staat er bij mijn overzicht dat mijn abonnement al is ingegaan, terwijl dit volgens mij pas hoort te starten als mijn nummer is overgezet. Klopt dit of zit ik nu fout?

Mvg,

JvG

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Het overzicht klopt vaak niet VOORDAT de bundel ingaat.

Totdat je nummer is overgezet is het beter om dat overzicht niet te geloven.
Het overzicht klopt vaak niet VOORDAT de bundel ingaat.

Totdat je nummer is overgezet is het beter om dat overzicht niet te geloven.


Bedankt voor je antwoord. Ik zal nu wel wachten tot mijn nummer is overgezet en dan weer kijken.
Ik wacht al bijna een maand totdat mijn nummer is overgezet, want het is al 3x mislukt (terwijl ik toch ECHT de goede gegevens in heb gevuld). Ik hoop niet dat je al moet betalen, want dan heb ik dus een maand voor niks betaald.
Reputatie 7
Badge +9
Anouk,

Zolang je nummer nog niet is overgezet of jij je nummerbehoud annuleert heb je nog geen abonnement lopen bij simyo. Tot die tijd heb je een soort van post-paid mobiel waarbij je gewoon per minute/sms/MMS/MB moet betalen. Alles is buiten de bundel, want je bundels zijn nog niet ingegaan!

Zodra je nummer is overgezet of nummerbehoud is geannuleerd, worden je bundels pas actief en moet je abonnementskosten gaan betalen. De eerste bundels zijn vaak kleiner omdat die maar tot het einde van de maand lopen. Als je nummer halverwege de maand pas wordt over gezet krijg je de helf van je bundels(helf van het aantal minuten/SMS/MB) en daar betaal je dan de helft voor.

De eerste factuur is vaak dan ook nog eens hoger dan de meeste omdat je kort gezegd voor aansluitingskosten, die kleinere bundels betaald EN de abonnements kosten voor de volgende maand betaald. Meer informatie hierover is elders te vinden.

Het is inderdaad rottig dat dat nummerbehoud niet goed verloopt, maar gelukkig laat Simyo klanten niet betalen voor abonnementen die niet actief zijn.
Anouk,

Zolang je nummer nog niet is overgezet of jij je nummerbehoud annuleert heb je nog geen abonnement lopen bij simyo. Tot die tijd heb je een soort van post-paid mobiel waarbij je gewoon per minute/sms/MMS/MB moet betalen. Alles is buiten de bundel, want je bundels zijn nog niet ingegaan!

Zodra je nummer is overgezet of nummerbehoud is geannuleerd, worden je bundels pas actief en moet je abonnementskosten gaan betalen. De eerste bundels zijn vaak kleiner omdat die maar tot het einde van de maand lopen. Als je nummer halverwege de maand pas wordt over gezet krijg je de helf van je bundels(helf van het aantal minuten/SMS/MB) en daar betaal je dan de helft voor.

De eerste factuur is vaak dan ook nog eens hoger dan de meeste omdat je kort gezegd voor aansluitingskosten, die kleinere bundels betaald EN de abonnements kosten voor de volgende maand betaald. Meer informatie hierover is elders te vinden.

Het is inderdaad rottig dat dat nummerbehoud niet goed verloopt, maar gelukkig laat Simyo klanten niet betalen voor abonnementen die niet actief zijn.


Hoi Groentjuh,

dat valt me gelukkig mee! Bedankt voor je reactie.
Ik heb een privé bericht gehad dat mijn abonnement nog niet is ingegaan en dat de overzichtspagina niet klopt. Mijn abonnement gaat pas in als mijn nummer is overgeschreven.

Bedankt voor de reacties.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jvg, en Anouk,

Zoals Groentjuh aangeeft gaat je abonnement pas in op het moment dat je telefoonnummer is over gezet. Voor die tijd bel/sms en internet je voor de buiten de bundel tarieven. We zijn bezig om de weergave op de persoonlijke pagina te wijzigen om verwarring te voorkomen.

Groetjes,

Alex

Reageer