.

Beantwoord

Nieuwe Simkaart werkt, nummerbehoud niet. Wat is er aan de hand?

  • 7 November 2022
  • 4 reacties
  • 229 Bekeken

Ik ben van KPN naar Simyo overgestapt met nummerbehoud. Gisteren zou het tijdelijke nummer op de simkaart, die ik van jullie ontvangen heb, omgezet zijn naar mijn 'oude'KPN nummer. Echter dit is niet gelukt. Ik kan op mijn Simyo wel inloggen met het nummer van nummerbehoud en zie mijn bundel etc. Aan mijn simkaart is echter nog steeds het tijdelijke nummer gekoppeld en als ik mn ‘oude’ nummer bel is dit buitengebruik.

Gisteren heb ik hierover diverse malen contact gehad via Whatsapp met Rudanya, zij heeft een reset uitgevoerd maar dit heeft niet geholpen. Ik heb haar gistermiddag om 15.32 nog hierover geappt maar niets meer vernomen.

Zoals ook aan haar gemeld. Ik kan dus alleen op internet en whatsapp als ik wifi heb. Ik heb met het tijdelijke nummer geen dataverbinding.Ik kon online ook niets instellen, want mijn simyo met het tijdelijke nummer werkt niet meer. 

Het nummer van nummerbehoud gebruik ik ook zakelijk en mijn cliënten kunnen mij dus niet bereiken en nieuwe cliënten die mij bellen  krijgen te horen dat het nummer niet in gebruik is. Als ze mij appen moet ik wel wifi hebben om het te lezen. Ik loop hierdoor dus mogelijk inkomen mis.

Hoe zit het met de extra kosten omdat ik nu niet via mijn bundel bel.

Ik heb jullie via Whatsapp en Messenger benaderd. En vind het een slechte zaak dat ik na een paar uur tot bijna een dag nog geen teugkoppeling heb. Ik moet werken dus kan geen 10 tot 20 minuten in de wachtrij gaan staan om iemand telefonisch te spreken. Graag z.s.m. terugkoppeling over de stand van zaken, hoe lang jullie verwachten dat dit gaat duren en of er een andere tijdelijke oplossing is, waarbij mijn oude nummer even wordt doorgeschakeld en ik op whats app kan.

 

icon

Beste antwoord door Roeqajja 8 November 2022, 13:04

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 7

@Pash Jammer te zien, dat ook je bericht hier op het forum nog niet is opgepakt.

@Amy @Roeqajja Wil een van julie dit z.s.m. oppakken?

Het is inmiddels via whatsapp opgepakt, maar kan tot 3 dagen duren eer het opgelost is…...

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pash,

Bedankt voor je bericht. Wat lastig dat je nummer nog niet is overgezet naar Simyo! Het is momenteel super druk via meerdere kanalen waardoor het langer kan duren voordat je reactie krijgt van ons, onze welgemeende excuses hiervoor. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt.

Ik heb even met je meegekeken en ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad via Whatsapp en Facebook. Er heeft een technische error plaatsgevonden waardoor er vertraging in je nummerbehoud zit. Je nummerbehoud zou inderdaad binnen enkele dagen voltooid moeten zijn, uiterlijk binnen 3 dagen sinds gisteren. Dit zal vanzelf gebeuren, dus je hoeft hier verder niks voor te doen. Het is op dit moment even afwachten.

Mocht je vragen hebben hierover, dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Pash,

Ik heb zojuist te horen gekregen dat je nummer succesvol is overgezet. Je kunt vanaf nu gebruik maken van je aansluiting bij Simyo 😊.

Groetjes,
Roeqajja

Reageer